Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   Różnice Mondeo MkII 2.5 V6 a Mondeo MkII ST200 2.5 V6 (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=29590)

piotrek rs2000 31-08-2007 08:44

Różnice Mondeo MkII 2.5 V6 a Mondeo MkII ST200 2.5 V6
 
Witam. Przepraszam że zakładam nowy temat ale przeglądałem forum i tak na prawdę nie znalazłem konkretnych informacji na temat dokładnych różnic między tymi dwoma modelami silników w Mondeo MKII. Jeśli sie mylę proszę o zamknięcie lub usunięcie jeśli nie o porady. W niedalekiej przyszłości mam zamiar nabyć którś z tych modeli i interesuje mnie kwestia czym tak na prawdę różnią (oprócz ceny)się te silniki od siebie a dokładnie skąd ten przyrost 30 koni w ST200. Zastanawim sie też czy jest to poprostu ta sama jednostka napędowa tyle że z modyfikacjami fabrycznymi np. komputera czy zupełnie inny silnik bo wzrokowo niczym się chyba nie różni. Jeśli sie mylę proszę o wyrozumiałość bo jeśli chodzi o ten silnik to raczej raczkuję. Z góry dzięki. Pozdrawiam.

llechu 31-08-2007 09:37

Silniki się różnią nie tylko ECU. Fachowcy mówią, że wszystko jest inne - wał, korbowody, tłoki, głowica - wszystko wzmocnione. Wygląda identycznie bo tego wszystkiego nie widać, a pojemność skokowa ta sama.

robal 31-08-2007 09:53

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] - dokładniejszy opis różnic w silniku ST200 (po angielsku).

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] - strona posiadaczy ST-ków. Opisy aut w dziale "ST models"

norbi333 31-08-2007 16:59

- inne amortyzatory (gazowe).
- inne sprężyny (mniejsza ilość zwojów, inna twardość, kolorystyczny kod sprężyny - zielony)
- inne wahacze przednie z podłużnie ustawionymi tulejami
- szerokie opony (215/45/ZR17)
- większy stabilizator z tyłu w sedanie/hb (18mm)
- z tego co podaje FORD - zrewidowane przełożenie przekładni kierowniczej

- sprzęgło kompletne
- koło zamachowe odelżone o 2 kg w stosunku do V6 170KM
- przepływomierz w obudowie ebonitowej
- czujnik temp. powietrza taki sam, tylko umiejscowiony w gumie, która wystepuje tylko do ST200 (guma pomiędzy obudową filtra a przepustnicą)
- przepustnica główna
- obudowa filtra powietrza (dodatkowy dolot powietrza od dołu)
- stelaż linki
- linka gazu
- szyna wtryskowa
- wtryskiwacze
- dolna przepustnica (otwory poszerzone o jakieś 4/5 mm)
- kolektor dolotowy (czarny - tzw. extrude honening - polerowany i poszerzany od środka, w zależności od roku prod. albo tylko 6 kanałów, albo wszystkie 12)
- komputer sterujący
- wiązka silnika jest totalnie inna jesli chodzi o połaczenia przy ECU
- czujnik stuku silnika
- mocowanie obudowy filtra powietrza do skrzyni (część wycofana juz z prod. przez forda, wiec tylko second hand)
- Największą robote robią głowice - które mają poszerzone otwory, dostosowane do rozmiarów dolnej przepustnicy, oraz wałki. Dzięki temu zwiększa się kompresje.
- świece AGSF22FSM
- uchwyt poboru powietrza z nadkola
- guma łącząca pobór powietrza z obudową filtra powietrza jest taki jak w ZETECu.
- wydech z tzw. efektem zmniejszenia ciśnienia - podwójne wyjście z tyłu

To chyba wszystkie różnice :fcp27

zala_z1 31-08-2007 18:02

Cytat:

Napisał norbi333
- inne amortyzatory (gazowe).
- inne sprężyny (mniejsza ilość zwojów, inna twardość, kolorystyczny kod sprężyny - zielony)
- inne wahacze przednie z podłużnie ustawionymi tulejami
- szerokie opony (215/45/ZR17)
- większy stabilizator z tyłu w sedanie/hb (18mm)
- z tego co podaje FORD - zrewidowane przełożenie przekładni kierowniczej

- sprzęgło kompletne
- koło zamachowe odelżone o 2 kg w stosunku do V6 170KM
- przepływomierz w obudowie ebonitowej
- czujnik temp. powietrza taki sam, tylko umiejscowiony w gumie, która wystepuje tylko do ST200 (guma pomiędzy obudową filtra a przepustnicą)
- przepustnica główna
- obudowa filtra powietrza (dodatkowy dolot powietrza od dołu)
- stelaż linki
- linka gazu
- szyna wtryskowa
- wtryskiwacze
- dolna przepustnica (otwory poszerzone o jakieś 4/5 mm)
- kolektor dolotowy (czarny - tzw. extrude honening - polerowany i poszerzany od środka, w zależności od roku prod. albo tylko 6 kanałów, albo wszystkie 12)
- komputer sterujący
- wiązka silnika jest totalnie inna jesli chodzi o połaczenia przy ECU
- czujnik stuku silnika
- mocowanie obudowy filtra powietrza do skrzyni (część wycofana juz z prod. przez forda, wiec tylko second hand)
- Największą robote robią głowice - które mają poszerzone otwory, dostosowane do rozmiarów dolnej przepustnicy, oraz wałki. Dzięki temu zwiększa się kompresje.
- świece AGSF22FSM
- uchwyt poboru powietrza z nadkola
- guma łącząca pobór powietrza z obudową filtra powietrza jest taki jak w ZETECu.
- wydech z tzw. efektem zmniejszenia ciśnienia - podwójne wyjście z tyłu

To chyba wszystkie różnice :fcp27

A emblemat ST200 :mrgreen:

krzysieksa 31-08-2007 18:50

No i najważniejsza rzecz - zwykła V6 ma 170 KM a ST200 ma ich 205...
Poza tym ST200 wygląda duuuuużo lepiej niż zwykła V6 no i ST ma był lakierowanych tylko w kilku kolorach

ST200 wygląda tak:
http://www.andyclapham.co.uk/ST200LE_003.jpg

http://www.andyclapham.co.uk/ST200LE_001.jpg

http://www.andyclapham.co.uk/ST200LE_004.jpg

http://www.andyclapham.co.uk/ST200LE_005.jpg

http://www.andyclapham.co.uk/ST200LE_006.jpg

http://www.andyclapham.co.uk/ST200LE_007.jpg

Wersja zwykłej V6 wygląda jak każdy mk II

jagrall 31-08-2007 19:29

Cytat:

Napisał krzysieksa
Wersja zwykłej V6 wygląda jak każdy mk II

jak dla mnie to nie jest wada :-) lubię takie silent killery

leszek 31-08-2007 20:05

czy da się do v-ałki założyc kompresor?????

norbi333 31-08-2007 20:08

Cytat:

Napisał jagrall
ak dla mnie to nie jest wada :-) lubię takie silent killery

St200 wygląda inaczej niż normalna v-ka .Różnica jest widoczna gołym okiem :fcp2

jagrall 02-09-2007 19:22

Cytat:

Napisał norbi333
jagrall napisał/a:
ak dla mnie to nie jest wada :-) lubię takie silent killery

St200 wygląda inaczej niż normalna v-ka .Różnica jest widoczna gołym okiem :fcp2

ja pisałem na temat zwykłej v6


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.