|
Różnice Mondeo MkII 2.5 V6 a Mondeo MkII ST200 2.5 V6
Witam. Przepraszam że zakładam nowy temat ale przeglądałem forum i tak na prawdę nie znalazłem konkretnych informacji na temat dokładnych różnic między tymi dwoma modelami silników w Mondeo MKII. Jeśli sie mylę proszę o zamknięcie lub usunięcie jeśli nie o porady. W niedalekiej przyszłości mam zamiar nabyć którś z tych modeli i interesuje mnie kwestia czym tak na prawdę różnią (oprócz ceny)się te silniki od siebie a dokładnie skąd ten przyrost 30 koni w ST200. Zastanawim sie też czy jest to poprostu ta sama jednostka napędowa tyle że z modyfikacjami fabrycznymi np. komputera czy zupełnie inny silnik bo wzrokowo niczym się chyba nie różni. Jeśli sie mylę proszę o wyrozumiałość bo jeśli chodzi o ten silnik to raczej raczkuję. Z góry dzięki. Pozdrawiam.
|
Silniki się różnią nie tylko ECU. Fachowcy mówią, że wszystko jest inne - wał, korbowody, tłoki, głowica - wszystko wzmocnione. Wygląda identycznie bo tego wszystkiego nie widać, a pojemność skokowa ta sama.
|
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] - dokładniejszy opis różnic w silniku ST200 (po angielsku).
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] - strona posiadaczy ST-ków. Opisy aut w dziale "ST models" |
- inne amortyzatory (gazowe).
- inne sprężyny (mniejsza ilość zwojów, inna twardość, kolorystyczny kod sprężyny - zielony) - inne wahacze przednie z podłużnie ustawionymi tulejami - szerokie opony (215/45/ZR17) - większy stabilizator z tyłu w sedanie/hb (18mm) - z tego co podaje FORD - zrewidowane przełożenie przekładni kierowniczej - sprzęgło kompletne - koło zamachowe odelżone o 2 kg w stosunku do V6 170KM - przepływomierz w obudowie ebonitowej - czujnik temp. powietrza taki sam, tylko umiejscowiony w gumie, która wystepuje tylko do ST200 (guma pomiędzy obudową filtra a przepustnicą) - przepustnica główna - obudowa filtra powietrza (dodatkowy dolot powietrza od dołu) - stelaż linki - linka gazu - szyna wtryskowa - wtryskiwacze - dolna przepustnica (otwory poszerzone o jakieś 4/5 mm) - kolektor dolotowy (czarny - tzw. extrude honening - polerowany i poszerzany od środka, w zależności od roku prod. albo tylko 6 kanałów, albo wszystkie 12) - komputer sterujący - wiązka silnika jest totalnie inna jesli chodzi o połaczenia przy ECU - czujnik stuku silnika - mocowanie obudowy filtra powietrza do skrzyni (część wycofana juz z prod. przez forda, wiec tylko second hand) - Największą robote robią głowice - które mają poszerzone otwory, dostosowane do rozmiarów dolnej przepustnicy, oraz wałki. Dzięki temu zwiększa się kompresje. - świece AGSF22FSM - uchwyt poboru powietrza z nadkola - guma łącząca pobór powietrza z obudową filtra powietrza jest taki jak w ZETECu. - wydech z tzw. efektem zmniejszenia ciśnienia - podwójne wyjście z tyłu To chyba wszystkie różnice :fcp27 |
Cytat:
|
No i najważniejsza rzecz - zwykła V6 ma 170 KM a ST200 ma ich 205...
Poza tym ST200 wygląda duuuuużo lepiej niż zwykła V6 no i ST ma był lakierowanych tylko w kilku kolorach ST200 wygląda tak: http://www.andyclapham.co.uk/ST200LE_003.jpg http://www.andyclapham.co.uk/ST200LE_001.jpg http://www.andyclapham.co.uk/ST200LE_004.jpg http://www.andyclapham.co.uk/ST200LE_005.jpg http://www.andyclapham.co.uk/ST200LE_006.jpg http://www.andyclapham.co.uk/ST200LE_007.jpg Wersja zwykłej V6 wygląda jak każdy mk II |
Cytat:
|
czy da się do v-ałki założyc kompresor?????
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:34. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.