Zapocony dolot, czyszczenielub wymiana odmy 2.0 tdci
Wiatm.
Mam problem z olejem w przepustnicy. Nie zakładam, że jest to wina padniętej turbiny, ponieważ silnik ma moc, turbo wkręca się na obroty bez problemu, dodatkowo to przez 100.000km nic w aucie tak naprawdę nie było naprawiane. Gdy kupowałem auto 2 lata temu, widoczne były ślady oleju na łączeniu przepustnicy z rurą od IC. Około 2 miesięcy temu dopatrzyłem się zwiększonego spalania, a następnie pękniętej rury od IC, którą doraźnie zalepiłem. Silnik przestał wchodzić w tryb serwisowy, ale problem spalania pozostał. Mam zamiar w przyszłym tygodniu wymienić ową rurę, a wraz z nią wyczyścić przepustnicę, egr i chłodnicę egr, IC, oraz odmę. I tu właśnie powstaje pytanie. Jeśli odma leje, to zakładam, że samo czyszczenie to za mało. Nie znalazłem w sklepach internetowych nowych separatorów, więc śmiem sądzić, że nie ma potrzeby wymieniać tego elementu, bo zwyczajnie się nie psuje i problem można rozwiązać w inny sposób. Podobno w odmie jest membrana. Czy jest ona wymienialna? |
Odp: Zapocony dolot, czyszczenielub wymiana odmy 2.0 tdci
Pomoże kotoś z tą odmą?
|
Odp: Zapocony dolot, czyszczenielub wymiana odmy 2.0 tdci
Żeby dostać się do separatora trzeba zrzucić pokrywę zaworów. Niestety, ale separator jest raczej niewymienialny. Próbowałem już podchodzić do tematu.
Wymiana tylko w komplecie z pokrywą lub szukanie używki. I tak jak każda cześć mechaniczna - zużywa się. W oplach podobny problem choć tam jeszcze są dostępne osobno membrany i można pokombinować (oficjalnie tylko cała pokrywa do wymiany). |
Odp: Zapocony dolot, czyszczenielub wymiana odmy 2.0 tdci
A istnieją jakieś inne sposoby rozwiązania tego problemu, aby opary olejowe np. nie trafiały na dolot? Czytałem na forum o OIL CATCH TANK, ale czy to faktycznie zdaje egzamin? Czytałem też o zaślepieniu rurki łączącej separator z dolotem i odprowadzenie oparów byle gdzie. Owszem są to półśrodki, ale musi być jakieś sensowne rozwiązanie, bo w końcu "Polak potrafi".
|
Odp: Zapocony dolot, czyszczenielub wymiana odmy 2.0 tdci
Istnieje sposób - wymienić pokrywę na nową.
Oli catch tank - daruj sobie. Sens to ma tylko w autach sportowych, a i koszt działającego dobrze to koszt nowej pokrywy. Te wszystkie chińczyki z allegro za 200 zł sobie odpuść - nie działa to, a szpeci. Tym bardziej odpuść sobie wypuszczanie rurki pod silnik, to już "ultra januszostwo" i powinno być tępione. |
Odp: Zapocony dolot, czyszczenielub wymiana odmy 2.0 tdci
A co takiego dzieje się z tymi tańszymi, że nie spełniają swojej roli? To że trzeba kontrolować ich stan to logiczne, a czy szpeci? ja tam się nie zachwycam tym co pod maską, samochód ma jeździć, bo taka jego rola.
Chętnie kupiłbym nową pokrywę, ale nowych nie ma, a bynajmniej nie widziałem, a kupić używkę, która nie wiadomo ile ma nalatene to moim zdaniem bezsens. A co do wypuszczania rurek? No cóż, skoro producent nie przewidział wymiany tego elementu, albo podszedł do tematu ze strony kreatywnej księgowości i chciał aby z takimi pierdołami latać na serwis, to wcale mnie to nie dziwi. Przy wartości auta takiego jak moje, które ma nalatane 300k według licznika i nie wiadomo ile mu odjęto, każdy wydatek rzędu 1000zł powinien być mocno przemyślany, bo nie jest to egzmplaż kolekcjonerski, a zwykłe auto, które ma jeździć. Szukam rozwiązania, które spełni spełni swoje zadanie (wyeliminuje pchanie oleju na dolot) bez niepotrzebnego pchania się w koszty, a jeśli będę musiał rozwiązać problem po "januszowemu" to trudno, ale nie będę dorabiał serwisu, bo jakby nie było koszt serwisu będzie kosmiczny, a wartości auta mi nie podniesie. |
Odp: Zapocony dolot, czyszczenielub wymiana odmy 2.0 tdci
A możecie pokazać, która to rurka dokładnie? Też mam zapocenie w tych okolicach i chętnie porównam ze swoim, ale sądzę, że to ten sam problem.
Co do rozwiązania Januszowego... to skoro spełnia swoje działanie gdy (jak rozumiem) zwisa gdzieś w dół i skroplone opary oleju lecą pod auto to może by zrobić tak samo tylko, żeby leciało do jakiegoś zbiornika i opróżniać go raz na jakiś czas? A Oil Catch Tank jak działa dokładnie? |
Odp: Zapocony dolot, czyszczenielub wymiana odmy 2.0 tdci
Miejsca tego zapoczenia najlepiej będzie widać w okolicach turbiny, ale w tym celu musisz zanurkować pod auto, zdjąć osłonę i szukać turbo. U mnie pojawiło się to przez zupełny przypadek, ponieważ pękła rura łącząca IC z przepustnicą (ta gruba rura którą widzisz z przodu silnika po zdjęciu górnej osłony, rura połączona jest z przepustnicą i przechodzi do kolektora dolotowego).
Myślałem o januszowym rozwiązaniu z zastosowaniem separatora i miałoby to sens, ale chyba pokuszę się o zamknięcie obiegu i baczną obserwację poziomu w separatorze, Jeśli nie będzie tam przybywało zbyt dużo to zostawię zamnięty. |
Odp: Zapocony dolot, czyszczenielub wymiana odmy 2.0 tdci
No to ja właśnie mam zapocenie w miejscu łączenia rury od IC z przepustnicą (klapą gaszącą) lub w miejscu jej łączenia z kolektorem.
|
Odp: Zapocony dolot, czyszczenielub wymiana odmy 2.0 tdci
No to masz identyczny problem.
CATCH OIL TANK to dodatkowy separator oleju. Ma za zadanie zatrzymywać to, czego odma nie daje rady zatrzymać. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:31. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.