|
Wymiana i zmiana oleju po zakupie 2.0 PB 145 PS
Witam,
Moje auto: Ford Focus C-MAX 2005, obecny olej to Mobil 5W40 półsyntetyczny (takie mam info od sprzedawcy). Planuję po zakupie wymienić olej i w związku z tym, mam parę pytań: 1. Czy lepiej wrócić do 5W30 pełny syntetyk (taki był poprzednio), czy kontynuować 5w40? 2. Czy przy takim przejściu trzeba z zrobić płukanie? Jeśli jest wskazana, to jaką płukanką? Pozdrawiam |
Odp: Wymiana i zmiana oleju po zakupie
A jaki silnik? 5w40 może zostać zamiast 5w30.
|
Odp: Wymiana i zmiana oleju po zakupie0 2.0 PB 145 PS
Silnik: benzyna, 2.0l, 145kM
A jakbym chciał przejść na pełny syntetyk, nawet ten 5W40 to płukanie trzeba robić? Czy jak zostanie tam trochę w misce to taka ilość po zmieszaniu nie wpłynie w żaden sposób na silnik i olej (dwa rodzaje, pół i pełny syntetyk). |
Odp: Wymiana i zmiana oleju po zakupie0 2.0 PB 145 PS
Ja kupuje taki zestaw
Od NET_HURT Menu z akcjami dla zakupu FILTR KABINOWY FILTRON K1154A DO VOLVO S40 K 1154A 39,99 zł FILTR OLEJU MANN W7015 DO FORD FIESTA FOCUS VOLVO 20,99 zł LIQUI MOLY ENGINE FLUSH PŁUKANKA PRO-LINE 2662 35,99 zł MOTUL SPECIFIC FORD 913D 5W30 5L + GRATIS 108,99 zł i silnik jest zadowolony:) |
Odp: Wymiana i zmiana oleju po zakupie0 2.0 PB 145 PS
Dzięki za namiary. A jakbym zrobił płukanie a następnie poszedł w: MILLERS OILS EE LONGLIFE ECO 5W30 5L FORD M2C 913C (na wszelki wypadek podlinkuję: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]). Będzie zgodny? Reszta jak z Twojej listy.
Przy okazji ważne pytanie: czy w aucie które już pobiera olej, choć nie widzę dymu, ale bagnet nie kłamie, nie narobię sobie problemów płukanką i zmianą oleju? |
Odp: Wymiana i zmiana oleju po zakupie0 2.0 PB 145 PS
Jeśli po płukance będzie gorzej, to znaczy, że twój silnik trzymał się tylko siłą rozpędu i syfu w środku, i też by padł za chwilę. Ryzyko jest zawsze, chyba że znasz swój silnik od podszewki.
Może zajść odwrotny proces, tzn. po porządnym płukaniu silnik przestanie brać olej, bo np. zaczną lepiej pracować pierścienie. |
Odp: Wymiana i zmiana oleju po zakupie 2.0 PB 145 PS
Imo nie potrzeba plukanki. Masz szlam w silniku?
Skoro bierze okej tzn pierścienie już padają i żadne roszady olejem tego nie zmienia. Odkładaj kasę na remont i dolewaj oliwy. Ja swojego kupiłem z uwalonymi pierścieniami ale aż dymił jak diesel i pluł olejem z wydechu. 1400zl zapłaciłem za zrobienie pierścieni. Bez plukanki, wlany 5w40, już 3 rok bez problemu. Aha. Ja bym został na syntetyku 5w40. |
Odp: Wymiana i zmiana oleju po zakupie 2.0 PB 145 PS
Cytat:
|
Odp: Wymiana i zmiana oleju po zakupie 2.0 PB 145 PS
To, że ja dałem 1400zl i to ze 3 lata temu nie znaczy, że Tobie też za tyle zrobią ;) ja miałem robione przez sprzedawcę i płaciłem ponoć za same części a i do końca nie wiem ile faktycznie mogło to kosztować. To zawiła trochę sytuacja z zakupem i naprawa.
Dodatkowo zgodnie ze sztuką po rozebraniu silnika powinno się wymienić wszystko to, co wykazuje zużycie a u mnie niby tylko pierścienie były do zrobienia. Nie wiem, nie w nikam już w to. Auto nie bierze oliwy, nie dymi, jest ok. Dowiedz sie najpierw ile wyniesie Cię taka operacja u zaufanego mecha. |
Odp: Wymiana i zmiana oleju po zakupie 2.0 PB 145 PS
Remont w dobrej cenie to 3-4 tysiaki. Płukanka 30-40 złoty. Zgadnij od czego bym zaczął? Chyba, że pije litr na sto kilometrów, to w tym przypadku, tylko remont.
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:59. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.