Ecoboost 2.0 wypadające zapłony
Mam problem z silnikiem Ecoboost 2.0. chwilę po odpaleniu zaczynają wypadać zapłony na 3 cylindrze. Po rozgrzaniu auto działa świetnie.
Problem trwa od dawna, odwiedziłem kilku mechaników, każdy rozkłada już ręce. To co już było sprawdzone/ zrobione - wymienione świece - zamienione cewki zapłonowe - sprawdzona kompresja 12 barów na każdym cylindrze - wymienione wtryskiwacze na nowe przesyłam wykres parametrów z forscana, po odpaleniu auta na zimnym. Po kilku minutach, sterownik naliczył prawie 100 wypadających zapłonów. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Ecoboost 2.0 wypadające zapłony
Miałem podobny problem z fiestą 1.4 80 benzyna. Zmienione świece, cewka, przewody zapłonowe, sprawdzona kompresja i luzy zaworowe. Okazalo się że rozrząd był zużyty (pasek i napinacz). Po wymianie zero wypadania zapłonów.
|
Odp: Ecoboost 2.0 wypadające zapłony
Płynu nie ubywa? A może zapieczone zawory [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
|
Odp: Ecoboost 2.0 wypadające zapłony
Wypadanie zapłonu w tym silniku bardzo często powoduje opuszczona/pękniętą tuleja cylindra lub uszczelka. Wyjmij świecę i kamera sprawdź czy na 3 cylindrze jest tyle samo nagar co na pozostałych.
|
Odp: Ecoboost 2.0 wypadające zapłony
Cytat:
|
Odp: Ecoboost 2.0 wypadające zapłony
A czemu mamy 2 ręce a nie 3 ?
Jeśli ktoś na forum odpowie ci na takie pytanie to zazdroszczę jasnowidztwa. Może być świecą, cewka, filtr powietrza , dziurawy dolot, zapchany filtr paliwa, uszkodzona uszczelka, tuleja i pewnie jeszcze tysiąc innych rzeczy. Pytanie o takie usterki jest bez sensu bo zaraz ktoś ci podpisze że u niego padł czujnik parkowania a u drugiego pękł tłok. Jedź do mechanika zajmującego się silnikami EB. |
Odp: Ecoboost 2.0 wypadające zapłony
Cytat:
Pytam czy w tych silnikach nie ma jakiejś konkretnej wady np cewek, że należy je wymieniać najlepiej co 150tys. km. bo z oświadczenia wiem, że to co zaleca producent nie zawsze jest tym co realnie powinno się robić (patrz chociażby interwały wymiany oleju o czym wie każdy). Tylko ja mam niemal 20 lat doświadczenia z "japończykami" a Ford to dla mnie cos nowego. |
Odp: Ecoboost 2.0 wypadające zapłony
Interwały wymian serwisowych to w każdym europejskim aucie kolejny ekologiczny absurd.
Ford jako marka typowo amerykańska jest tego najlepszym przykładem. Ford EcoSport z silnikiem 1.0 EB na USA ma zalecana pierwsza wymianę oleju po max 5tys, w EU to samo auto ma zalecana wymianę po 20tys :) Nie ma większego problemu z cewkami, jeśli padają to całkowicie. Zamień cewki miejscami i sprawdź czy wypadanie na tym cylindrze zostało. Z moich obserwacji wynika że gdy jest wypadanie na jednym cylindrze, nie ma ubytków płynu itp to na tym konkretnym cylindrze świecą ma inny kolor. Świadczy to o innych warunkach zapłonu czyli może być uszkodzony sam zapłon lub jest mniejsze ciśnienie sprężania lub dostaje się olej przez głowice przyczyn moze być tysiąc. Skoro ktoś wymieniał czujnik i turbo to znaczy że szukali już wcześniej. |
Odp: Ecoboost 2.0 wypadające zapłony
Cytat:
Sterowanie turbo padło nagle w trakcie montażu LPG (w Auto Dakar w Warszawie - polecone tu na forum) i zaczął ładować tylko 0.3 bara a po jego wymianie 0.65 bara... więc kolejne w diagnozie było już turbo i popuszczający tutaj fabryczny kolektor wydechowy. Teraz świece mają zmniejszoną przerwę z 0.8 na 0.55 ale spalanie nieco wzrosło mam wrażenie. Bump: Cytat:
Sterowanie turbo padło nagle w trakcie montażu LPG (w Auto Dakar w Warszawie - polecone tu na forum) i zaczął ładować tylko 0.3 bara a po jego wymianie 0.65 bara... więc kolejne w diagnozie było już turbo i popuszczający tutaj fabryczny kolektor wydechowy. Teraz świece mają zmniejszoną przerwę z 0.8 na 0.55 ale spalanie nieco wzrosło mam wrażenie. |
Odp: Ecoboost 2.0 wypadające zapłony
Nie cytuj całych postów bo robi to zbędny spam.
Rozumiem że masz LPG + program. W takim combo nigdy nie dojdziesz w czym problem. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:44. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.