Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Fusion - Mondeo USA] Ecoboost 2.0 wypadające zapłony (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=333306)

mack23 03-02-2023 20:43

Ecoboost 2.0 wypadające zapłony
 
Mam problem z silnikiem Ecoboost 2.0. chwilę po odpaleniu zaczynają wypadać zapłony na 3 cylindrze. Po rozgrzaniu auto działa świetnie.

Problem trwa od dawna, odwiedziłem kilku mechaników, każdy rozkłada już ręce.

To co już było sprawdzone/ zrobione
- wymienione świece
- zamienione cewki zapłonowe
- sprawdzona kompresja 12 barów na każdym cylindrze
- wymienione wtryskiwacze na nowe

przesyłam wykres parametrów z forscana, po odpaleniu auta na zimnym. Po kilku minutach, sterownik naliczył prawie 100 wypadających zapłonów.

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

szorti1990 04-02-2023 11:33

Odp: Ecoboost 2.0 wypadające zapłony
 
Miałem podobny problem z fiestą 1.4 80 benzyna. Zmienione świece, cewka, przewody zapłonowe, sprawdzona kompresja i luzy zaworowe. Okazalo się że rozrząd był zużyty (pasek i napinacz). Po wymianie zero wypadania zapłonów.

pokakulka 05-02-2023 04:55

Odp: Ecoboost 2.0 wypadające zapłony
 
Płynu nie ubywa? A może zapieczone zawory [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

lukaszooo 05-02-2023 07:40

Odp: Ecoboost 2.0 wypadające zapłony
 
Wypadanie zapłonu w tym silniku bardzo często powoduje opuszczona/pękniętą tuleja cylindra lub uszczelka. Wyjmij świecę i kamera sprawdź czy na 3 cylindrze jest tyle samo nagar co na pozostałych.

MKV 14-03-2024 14:43

Odp: Ecoboost 2.0 wypadające zapłony
 
Cytat:

Napisał lukaszooo (Post 3443198)
Wypadanie zapłonu w tym silniku bardzo często powoduje opuszczona/pękniętą tuleja cylindra lub uszczelka. Wyjmij świecę i kamera sprawdź czy na 3 cylindrze jest tyle samo nagar co na pozostałych.

A czemu wypadają zapłony powyżej 5000-5500 obr/min ?? (Silnik TPWA, EB 2.0 240KM w S-Max 2013r.). Silnik odpala bez problemów i ogólnie w całym zakresie działa idealnie.

lukaszooo 14-03-2024 14:50

Odp: Ecoboost 2.0 wypadające zapłony
 
A czemu mamy 2 ręce a nie 3 ?
Jeśli ktoś na forum odpowie ci na takie pytanie to zazdroszczę jasnowidztwa. Może być świecą, cewka, filtr powietrza , dziurawy dolot, zapchany filtr paliwa, uszkodzona uszczelka, tuleja i pewnie jeszcze tysiąc innych rzeczy.
Pytanie o takie usterki jest bez sensu bo zaraz ktoś ci podpisze że u niego padł czujnik parkowania a u drugiego pękł tłok. Jedź do mechanika zajmującego się silnikami EB.

MKV 14-03-2024 14:59

Odp: Ecoboost 2.0 wypadające zapłony
 
Cytat:

Napisał lukaszooo (Post 3487798)
A czemu mamy 2 ręce a nie 3 ?
Jeśli ktoś na forum odpowie ci na takie pytanie to zazdroszczę jasnowidztwa. Może być świecą, cewka, filtr powietrza , dziurawy dolot, zapchany filtr paliwa, uszkodzona uszczelka, tuleja i pewnie jeszcze tysiąc innych rzeczy.
Pytanie o takie usterki jest bez sensu bo zaraz ktoś ci podpisze że u niego padł czujnik parkowania a u drugiego pękł tłok. Jedź do mechanika zajmującego się silnikami EB.

Serwisuję na bieżąco w Ford Solid Garage w Warszawie. Samochód kupiłem rok temu i z ASO ze Szwajcarii widzę, że świece były wymieniane 15tys. km. temu. 2 miesiące temu wymieniany też zawór sterowania doładowania turbo (chwilę przed turbosprężarką) a w zeszłym roku też zawór niskiego ciśnienia pompy paliwa.
Pytam czy w tych silnikach nie ma jakiejś konkretnej wady np cewek, że należy je wymieniać najlepiej co 150tys. km. bo z oświadczenia wiem, że to co zaleca producent nie zawsze jest tym co realnie powinno się robić (patrz chociażby interwały wymiany oleju o czym wie każdy). Tylko ja mam niemal 20 lat doświadczenia z "japończykami" a Ford to dla mnie cos nowego.

lukaszooo 14-03-2024 21:57

Odp: Ecoboost 2.0 wypadające zapłony
 
Interwały wymian serwisowych to w każdym europejskim aucie kolejny ekologiczny absurd.
Ford jako marka typowo amerykańska jest tego najlepszym przykładem. Ford EcoSport z silnikiem 1.0 EB na USA ma zalecana pierwsza wymianę oleju po max 5tys, w EU to samo auto ma zalecana wymianę po 20tys :)

Nie ma większego problemu z cewkami, jeśli padają to całkowicie. Zamień cewki miejscami i sprawdź czy wypadanie na tym cylindrze zostało.
Z moich obserwacji wynika że gdy jest wypadanie na jednym cylindrze, nie ma ubytków płynu itp to na tym konkretnym cylindrze świecą ma inny kolor. Świadczy to o innych warunkach zapłonu czyli może być uszkodzony sam zapłon lub jest mniejsze ciśnienie sprężania lub dostaje się olej przez głowice przyczyn moze być tysiąc. Skoro ktoś wymieniał czujnik i turbo to znaczy że szukali już wcześniej.

MKV 14-03-2024 23:35

Odp: Ecoboost 2.0 wypadające zapłony
 
Cytat:

Napisał lukaszooo (Post 3487831)
Interwały wymian serwisowych to w każdym europejskim aucie kolejny ekologiczny absurd.
Ford jako marka typowo amerykańska jest tego najlepszym przykładem. Ford EcoSport z silnikiem 1.0 EB na USA ma zalecana pierwsza wymianę oleju po max 5tys, w EU to samo auto ma zalecana wymianę po 20tys :)

Nie ma większego problemu z cewkami, jeśli padają to całkowicie. Zamień cewki miejscami i sprawdź czy wypadanie na tym cylindrze zostało.
Z moich obserwacji wynika że gdy jest wypadanie na jednym cylindrze, nie ma ubytków płynu itp to na tym konkretnym cylindrze świecą ma inny kolor. Świadczy to o innych warunkach zapłonu czyli może być uszkodzony sam zapłon lub jest mniejsze ciśnienie sprężania lub dostaje się olej przez głowice przyczyn moze być tysiąc. Skoro ktoś wymieniał czujnik i turbo to znaczy że szukali już wcześniej.

To ja wymieniałem zawór sterowania turbo i turbosprężarkę na początku tego roku a w zeszłym czujnik ciśnienia paliwa.
Sterowanie turbo padło nagle w trakcie montażu LPG (w Auto Dakar w Warszawie - polecone tu na forum) i zaczął ładować tylko 0.3 bara a po jego wymianie 0.65 bara... więc kolejne w diagnozie było już turbo i popuszczający tutaj fabryczny kolektor wydechowy.
Teraz świece mają zmniejszoną przerwę z 0.8 na 0.55 ale spalanie nieco wzrosło mam wrażenie.

Bump:
Cytat:

Napisał lukaszooo (Post 3487831)
Interwały wymian serwisowych to w każdym europejskim aucie kolejny ekologiczny absurd.
Ford jako marka typowo amerykańska jest tego najlepszym przykładem. Ford EcoSport z silnikiem 1.0 EB na USA ma zalecana pierwsza wymianę oleju po max 5tys, w EU to samo auto ma zalecana wymianę po 20tys :)

Nie ma większego problemu z cewkami, jeśli padają to całkowicie. Zamień cewki miejscami i sprawdź czy wypadanie na tym cylindrze zostało.
Z moich obserwacji wynika że gdy jest wypadanie na jednym cylindrze, nie ma ubytków płynu itp to na tym konkretnym cylindrze świecą ma inny kolor. Świadczy to o innych warunkach zapłonu czyli może być uszkodzony sam zapłon lub jest mniejsze ciśnienie sprężania lub dostaje się olej przez głowice przyczyn moze być tysiąc. Skoro ktoś wymieniał czujnik i turbo to znaczy że szukali już wcześniej.

To ja wymieniałem zawór sterowania turbo i turbosprężarkę na początku tego roku a w zeszłym czujnik ciśnienia paliwa.
Sterowanie turbo padło nagle w trakcie montażu LPG (w Auto Dakar w Warszawie - polecone tu na forum) i zaczął ładować tylko 0.3 bara a po jego wymianie 0.65 bara... więc kolejne w diagnozie było już turbo i popuszczający tutaj fabryczny kolektor wydechowy.
Teraz świece mają zmniejszoną przerwę z 0.8 na 0.55 ale spalanie nieco wzrosło mam wrażenie.

lukaszooo 15-03-2024 08:44

Odp: Ecoboost 2.0 wypadające zapłony
 
Nie cytuj całych postów bo robi to zbędny spam.
Rozumiem że masz LPG + program. W takim combo nigdy nie dojdziesz w czym problem.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.