Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Kupujemy auto (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=158)
-   -   mondeo mk 3 disel czy benzyna (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=38768)

Mietekfoto 25-02-2008 09:56

mondeo mk 3 disel czy benzyna
 
Witam .
jezdze mondeo mk 2 benzyna + gas - i chcialbym go zmienic na mondeo mk 3 - poniewaz robie rocznie 20-30 tys km pomyslalem o dislu. Lecz bedac ostatnio u mechanika ,ktory zajmuje sie glownie naprawa fordow powidzial ze silnik disla,te po 2000 roku sa wyzyłowane kiepskie i jak sie psuja to klienci zostawiaja po pare tysiecy za czesci wiec powiedzial jak pan chce taniej to kup pan benzynowy silnik...ale jak to ? zastanawiam sie przeciez ludzie jezdza i sobie chwala ze mniej pali itd.
Wiec on do mnie mowi " Koncerny samochodowe daja kase ekologm oni ...krzycza disel zly malo ekologiczny - kocenry robia nowe silniki -lepsze - super maja sprzedarz - klient i tak zaplaci - ale to sa wlasnie silniki slabsze robione w systemie " komenrajd" pisze jak uslyszalem i czy to bedzie ford czy VW czy toyota to mowi ze nie ma sensu...Ja lubie fordy podobaja mi sie choc swoim drobnostkami potrafia wnerwic czlowieka - pytam ludzi ktorzy jezdza mk3 - czy warto - czy odpusic sobie juz forda. i moze rzeczywiscie lepiej benzyne bo moze drozsze paliwo ale jak mi sie mialby zepsuc silnik i jakas czesc czy glupe sprzeglo mialo by kosztowac kilka tysiecy to rzeczywiscie bezynow silnik moze byc atrakcyjnieszy .

jagrall 25-02-2008 10:33

Re: mondeo mk 3 disel czy benzyna
 
diesle w mondeo słyną z tego, że nagminnie sypią się w nich wtryski, lepiej jest w tddi ale one były produkowane tylko do 2002 roku i miały tylko 90 albo 115 koni (90 konny był produkowany do końca), ja osobiście kupiłbym 2,0 albo 2,5 i zagazował

norbi333 25-02-2008 10:46

Re: mondeo mk 3 disel czy benzyna
 
Cytat:

Napisał jagrall
kupiłbym 2,0 albo 2,5 i zagazował

Dokładnie tak , z tym ,że tylko v-kę :fcp2

llechu 25-02-2008 11:32

Re: mondeo mk 3 disel czy benzyna
 
Teraz to ja już też bym tak zrobił. Właśnie wyskoczę niedługo z 2500zł za wymianę koła dwumasowego i okolic.

Woytas 25-02-2008 11:39

Re: mondeo mk 3 disel czy benzyna
 
kup 2.0 i masz spokój


śr z 3 tyś km 8,4 l/100 , pali mniej niż fabia 1.4 i mam w nosie zarówno LPG jak i ON

mechanik nie kłamał wtryski 4-5 tyś a na bank je wymienisz bo praktycznie każy TDCI przywleczony z DE będzie miał około 200 tyś nalatane i wtryski do wymiany

arni0000 25-02-2008 11:50

Re: mondeo mk 3 disel czy benzyna
 
Mondeo mkIII w dieslu miało to do siebie że silniki były awaryjne koła dwu masowe wtryski, turbiny itp. Oczywiście mowa o silnikach z pompowtryskami TDCI silniki TDDI były duzo trwalsze. Jednak bardzo dobry motor to 2.0 145PS w wersji ghia. V-ka jest fajna ale już więcej pali a ma tylko 170 PS. Dużo droższa eksploatacja (rozrząd droższy gaz itp) Ale każdy ma swój rozum i sam decyduje o zakupie i nie ma co kogoś na siłę do czegoś zmuszać. Ja od lat śmigam benzyniakami szczególnie tymi co mają v-ki i nie zamienił bym ich na żadnego diesla ale np mój ojciec nie chciał słyszeć o benzyniakach bo zawsze miał diesle do czasu aż pojechaliśmy do Włoch. Ja mam xedosa V6 i we Włoszech trochę sie nam spieszyło i dawaliśmy czadu jadąc non stop ok 180-190 ojciec był pełen podziwu dla tego motoru. No ale każdy jeździ tym co lubi

norbi333 25-02-2008 12:01

Re: mondeo mk 3 disel czy benzyna
 
Rozrząd w v-ce jest na łańcuchu, jak chyba i wszystkie MK III :fcp2

llechu 25-02-2008 12:19

Re: mondeo mk 3 disel czy benzyna
 
Cytat:

Napisał arni0000
Oczywiście mowa o silnikach z pompowtryskami TDCI

arni0000 nie myl pojęć i nie wprowadzaj zamętu. Pompowtryski to są w silnikach TDI koncernu VW. W TDCI jest układ common rail. Ale co do awaryjności - masz rację. Z tym, że wydanie nawet 5tys. raz na 100-150tys. km to chyba nie jest tragedia. Wychodzi 3zł30groszy/100km, a różnica przy tankowaniu jest znacznie większa. Nawet jak ktoś ma pecha i wtryski mu padną po 50tys to jest 9zł90gr/100km to też nie jest dramat, choć już oszczędności z tego, że diesel szlag trafia. Ja natomiast wolę charakterystykę silnika benzynowego - nie lubię turbodziury i lubię wyżej zakręcić przy dynamicznej jeździe. Dlatego to mój ostatni diesel.
Cytat:

Jednak bardzo dobry motor to 2.0 145PS w wersji ghia.
Znowu plączesz. Ghia to wersja wyposażenia auta. Silnik jest tu dokładnie taki sam jak w najuboższym benzyniaku 2.0 145KM
Cytat:

V-ka jest fajna ale już więcej pali a ma tylko 170 PS. Dużo droższa eksploatacja (rozrząd droższy gaz itp)
Rozrząd droższy pewnie rzeczywiście bo pewenie 2 łańcuchy a nie jeden. Tyle, że się ani w jednym ani w drugim przypadku nic z tym nie robi oprócz kontroli co jakiś czas. A z tym gazem to nie wiem do czego pijesz. Tankowanie gazu tyle samo kosztuje do każdego samochodu. ;)

Mietekfoto 25-02-2008 12:46

Re: mondeo mk 3 disel czy benzyna
 
o dzieki za odpowiedzi ...to co zaoszczedzisz na ropie to potem wydasz na naprawy...wydaje mi sie ze w mk 3 i tak juz czesci sa nieco drozsze niz mk 2 ...a jak z komfortem bo jeszcze mysle o mazdzie 626 rocznik 2001 oraz toyocie avensis moze o bmw 3 - no ten ostatni to juz kosztuje - wnetrze mk 3 mi sie podoba ale jak z komfortem ...twardo ? glosno ? w moim to juz znam jakie odczucia mam na polskich dziurach i przy 170 troche podglasniam muzyke...w sumie to nie mam co narzekac ale kusi mnie to mk3 , jest poprawiany komfort no i jak wypada na tle toyoty mazdy czy bmw

Woytas 25-02-2008 12:49

Re: mondeo mk 3 disel czy benzyna
 
Cytat:

Napisał llechu
Cytat:

Napisał arni0000
Oczywiście mowa o silnikach z pompowtryskami TDCI

arni0000 nie myl pojęć i nie wprowadzaj zamętu. Pompowtryski to są w silnikach TDI koncernu VW. W TDCI jest układ common rail. Ale co do awaryjności - masz rację. Z tym, że wydanie nawet 5tys. raz na 100-150tys. km to chyba nie jest tragedia. Wychodzi 3zł30groszy/100km, a różnica przy tankowaniu jest znacznie większa. Nawet jak ktoś ma pecha i wtryski mu padną po 50tys to jest 9zł90gr/100km to też nie jest dramat, choć już oszczędności z tego, że diesel szlag trafia. Ja natomiast wolę charakterystykę silnika benzynowego - nie lubię turbodziury i lubię wyżej zakręcić przy dynamicznej jeździe. Dlatego to mój ostatni diesel.
Cytat:

Jednak bardzo dobry motor to 2.0 145PS w wersji ghia.
Znowu plączesz. Ghia to wersja wyposażenia auta. Silnik jest tu dokładnie taki sam jak w najuboższym benzyniaku 2.0 145KM
[quote:31r52nfa] V-ka jest fajna ale już więcej pali a ma tylko 170 PS. Dużo droższa eksploatacja (rozrząd droższy gaz itp)

Rozrząd droższy pewnie rzeczywiście bo pewenie 2 łańcuchy a nie jeden. Tyle, że się ani w jednym ani w drugim przypadku nic z tym nie robi oprócz kontroli co jakiś czas. A z tym gazem to nie wiem do czego pijesz. Tankowanie gazu tyle samo kosztuje do każdego samochodu. ;)[/quote:31r52nfa]

tylko 90% tych co kupili auto w dizlu nie dojeżdza tych 50 tyś obojętnie cz ford , vw ,opel i obojętnie czy pompa , wtryski po fali szału na auta w dizlu za 1 czy 2 lata będzie powrót do benzyn napisałeś , że nie daramat 5 tyś wierz mi , że ludzie kupujący furę za 25 tyś inaczej na to patrzą jak w tanie z założenia w w utrzymaniu auto wywalają zaraz kasę na wtryski , pompe , dwumasowca + sprzęgło z wysprzęglikiem

stąd moja teoria chcesz dizla to kup sobie TDI <2001 lub 200-300D w W124

lub nowy z salonu inne opcje są KOSZTOWNE


i ma to wymierny obraz na jakimkolwiek forum czy to tu podwieszone tematy ze sprężynką czy w oplach , gdzie naprawić pompe itd itd


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.