Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [MKIII] zaslepienie EGR - plusy i minusy, dyskusja (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=42557)

kicaj 21-04-2008 21:52

[MKIII] zaslepienie EGR - plusy i minusy, dyskusja
 
Hej
od czasu do czasu przewija sie temat zaslepienie EGR,
z postow wiadomo ze:
-> poprawia dynamike (przyspieszenie)
-> mniej kopci
-> znika "dziura" przy ok 2000 obr/min
-> mniejsze spalanie ( :fcp9 )
-> w modelach po liftingu moze pojawic sie sprezynka - wlasnie czy ktos poradzil na to?
-> idzie mniej tych "farfocli" spowrotem do cylindrow
-> sa dwie metody zaslepiania - albo wezyk albo zaslepka, IMHO lepsza zaslepka, ale moze ktos ma dobre argumenty...
:fcp7 tak wiec majac to na uwadze - zastanawiam sie czy ktos z szanownych kolegow badal sprawe stanu spalin przed i po zaslepieniu... czy wplywa to bardzo negatywnie na sklad spalin, tak ze moglbym nie przejsc badania technicznego (mieszka w DE), no i jak wplywa to na zywotnosc silnika, katalizatora czy turbo??
:571: mnie sie wydaje ze na zywotnosc silnik nie powinno wplywac, ale sprezarki juz moze - ze wzgledu na temperature spalin, jak tez na katalizator, a moze sie myle??
co wy na to? licze na owocna dyskusje ;)

matias18 21-04-2008 22:24

Re: [MKIII] zaslepienie EGR - plusy i minusy, dyskusja
 
ja jestem swiezo po zaslepieniu, jak na razie zadnych negatywnych skutków nie zauwazylem, wszystko jak na razie sie mniej wiecej zgadza z tym co napisales wyzej, a czy wplywa na turbine to dowiem sie jak troche pojezdze ale mam nadzieje ze nie :fcp4

GT_2005 22-04-2008 21:06

Re: [MKIII] zaslepienie EGR - plusy i minusy, dyskusja
 
po odłączeniu sterowania :
-bardzo długo się nagrzewa ( w zimie masakra )
-spaliny dużo bardziej gorące ( po przyłożeniu ręki przed i po )
-głośniejsza praca silnika
-pali więcej ok 0,5 litra
+szybsza reakcja na gaz ( po wciśnięciu do oporu czasem się chwilkę zastanowił )
+koleś z serwisu zalecił żeby czasem odłączyc bo komora spalania czyści się (wypala się nagar w wyższej temperaturze )
Ja jeżdze z działającym bo z tym nagrzewaniem zwłaszcza w zimie ..... szkoda gadac .
Aha , jeszcze nierówno pracował bo oblepiły się wtryski i musiałem czyścic.Takie zaślepienie może pomóc .
Echhhh to paliwko jak nie zatka to zalepi ....

kicaj 23-04-2008 08:32

Re: [MKIII] zaslepienie EGR - plusy i minusy, dyskusja
 
Cytat:

Napisał GT_2005
po odłączeniu sterowania :
-bardzo długo się nagrzewa ( w zimie masakra )
-spaliny dużo bardziej gorące ( po przyłożeniu ręki przed i po )
-głośniejsza praca silnika
-pali więcej ok 0,5 litra
+szybsza reakcja na gaz ( po wciśnięciu do oporu czasem się chwilkę zastanowił )
+koleś z serwisu zalecił żeby czasem odłączyc bo komora spalania czyści się (wypala się nagar w wyższej temperaturze )
Ja jeżdze z działającym bo z tym nagrzewaniem zwłaszcza w zimie ..... szkoda gadac .
Aha , jeszcze nierówno pracował bo oblepiły się wtryski i musiałem czyścic.Takie zaślepienie może pomóc .
Echhhh to paliwko jak nie zatka to zalepi ....

sorki ze sie pytam, ale nie rozumiem czegos...

odlaczenie sterowania - masz na mysli odlaczenie wezyka :fcp9
jak odlaczasz wezyk to skad jestes pewien w jakim momencie zawor EGR stoi? raz moze byc zamkniety raz otwarty...

Bierut 23-04-2008 09:51

Re: [MKIII] zaslepienie EGR - plusy i minusy, dyskusja
 
Mam pewne obawy. Jeżeli wzrasta temp. spalin, znaczy że też temp. spalania i pracy silnika. A to może wpłynąć na trwałość silnika zwłaszcza uszczelkę pod głowicą i turbo.

Grumete 23-04-2008 10:51

Re: [MKIII] zaslepienie EGR - plusy i minusy, dyskusja
 
ja nie zaślepiam EGR bo uważam że jeżeli coś jest zamontowane to na pewno jest potrzebne, nie ma co kombinować...

SrebnaStrzała 23-04-2008 11:34

Re: [MKIII] zaslepienie EGR - plusy i minusy, dyskusja
 
Cytat:

Napisał Grumete
ja nie zaślepiam EGR bo uważam że jeżeli coś jest zamontowane to na pewno jest potrzebne, nie ma co kombinować...

Jest zamontowane po to aby ograniczyć emisje spalin.
O co chodzi z tym odłączeniem sterowania ?Jak to zrobić?

Grumete 23-04-2008 15:06

Re: [MKIII] zaslepienie EGR - plusy i minusy, dyskusja
 
SrebnaStrzało... wiem po co jest zawór EGR, chodzi mi o to że producent zastosował go w jakimś konkretnym celu i "modne" w ostatnim czasie jego zaślepianie może niekorzystnie wpływać na prace silnika i nie chodzi tu tylko o ekologię
tęgie inżynierskie głowy myślały nad jego zastosowaniem, EGR jest trybikiem w maszynie i jego brak może przynieść niepożądanie skutki uboczne.
czytałem wiele opinii kolegów z naszego forum, którzy zaślepili EGR ale nie przekonały mnie na tyle by poddać mondigo tej operacji

matias18 23-04-2008 18:00

Re: [MKIII] zaslepienie EGR - plusy i minusy, dyskusja
 
sam nie wiem co jest lepsze czy zaslepienie czy nie, z jednej strony jest ta niepewnosc ze poprawiajac fabryke nie do konca wiemy czy to wyjdzie na dobre, ale z drugiej strony patzrac jaki syf idzie na silnik przez ten egr to zaczyna mi byc szkoda wlasnego silnika. Czyli cos w stylu "chcesz byc zdrowy odzywiaj sie zdrowo" a niestety ale pzrez egr sporo tego syfu tam idzie

kicaj 24-04-2008 08:48

Re: [MKIII] zaslepienie EGR - plusy i minusy, dyskusja
 
a tak przekornie - czy ten syf nie bedzie mial wplywu na zywotnosc wtryskiwaczy??


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.