Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (http://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Diesel (http://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=139)
-   -   [Mk3] Kopci na biało (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=44126)

pawelkwa 17-05-2008 10:53

[Mk3] Kopci na biało
 
Witam serdecznie
Mam pewien problem ze swoim samochodem.
Zaznaczam iż przeczytałem większość postów z podobnymi usterkami jednak w moim samochodzie nie występują one w dokładnie taki sposób.
Gdy zapalam samochód jak jest chłodny silnik strasznie dymi na biało, brakuje mu wtedy mocy, jest bardzo słaby i szarpie silnikiem ? po przejechaniu kilkuset metrów przestaje dymić i pracuje chyba prawidłowo. Wydaje się że, chyba sporo pali (średnio ok. 10 l na 100km).

Pierwszą rzeczą, która została wymieniona to były wtryskiwacze (okazały się uszkodzone- lały) jednak po wymianie na sprawne usterka wcale nie ustąpiła.
EGR był już kiedyś zaślepiony.
Nie bierze oleju. (dolałem ok. 150ml na 13000 km)
Wymieniłem ostatnio filtry i olej.
Po sprawdzeniu ciśnienia w silniku stwierdzono że, jest nie za wysokie (ok. 29) ale jest równe we wszystkich cylindrach.
Mechanik nie znalazł także żadnej nieszczelności w układzie dolotowym powietrza.
Po podłączeniu go do komputera i sprawdzeniu mechanik nie znalazł żadnego błędu w pamięci sterownika i stwierdził, że wszystkie czujniki są sprawne i komputer nic nie wykazuje. Gdy ponownie podłączono komputer (rano gdy silnik nie był rozgrzany) mechanik stwierdził iż podczas tej nierównej pracy i dymienia zaobserwował jedynie nierówne i chyba za duże dawki paliwa na pompie wtryskowej ? jednak nie jest do końca przekonany czy powodem tego jest pompa wtryskowa.
Co w takiej sytuacji najlepiej zrobić :fcp9 :fcp9 :fcp9 :fcp9 :fcp9 :fcp9

spth 17-05-2008 14:09

Re: [Mk3] Kopci na biało
 
witam !
Dymienie na biało jest zawsze spowodowane niskim ciśnieniem sprężania na zimnym silniku. Daruj sobie pompę. Jak jest ciepły wszystko jest w porządku, czyli pozostaje spręzanie. 29 wcale nie jest za wysokie a pewnie było mierzone nie na zimnym. Motor w miarę wzrostu temp. się uszczelnia. Powoduje to wzrost ciśnienia sprężania co skutkuje wyższa temperaturą w cylindrze i całkowitym spaleniem paliwa. Zacznij od regulacji zaworów. Różne luzy powodują zmiejszenie kompresji. Jeżeli nie pomoże to już będzie poważniejsza sprawa.
pozdro

pawelkwa 17-05-2008 21:06

Re: [Mk3] Kopci na biało
 
Ciśnienie było sprawdzane na zimnym silniku, a jego wartość przy wpełni sprawny silniku wynosi 31 (tak twierdził spec od fordów, który go sprawdzał).

spth 17-05-2008 22:46

Re: [Mk3] Kopci na biało
 
Witam !
Spotkałem się z wartosciami 33 nawet do 34. Wyreguluj te zawory, powinno pomóc. Co do pomiarów kompresji silnika manometrem, to prawie zawsze są błędy. Najdokładniej mierzy się przyrządem do pomiaru szczelności cylindra. W skrócie jest to manometr wyskalowany w procentach. Z jednej strony podłącza się go cylindra (tłok w GMP), z drugiej do sprężonego powietrza. Cylinder nigdy nie jest w 100 % szczelny i na manometrze w procentach wychodzi wielkość spadku. Wiadomo czym starszy motor tym spadek jest większy. Norma jest do ok. 20 %, co więcej silnik gorszy. Dodatkowo można posłuchać czy powietrze ucieka np. do miski (pierścienie - tuleja), czy do kolektorów (zawory - gniazda) lub do zbiorniczka płynu (uszczelka głowicy). Regulacja zaworów to na początek.
pozdro


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.