Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Scorpio (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=103)
-   -   Silnik 2.0 DOHC - problem (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=50202)

Krzychu32 27-08-2008 14:42

Silnik 2.0 DOHC - problem
 
Witam

W moim transolu jest silnik 2.0 DOHC i niestety od czasu urwania się rozrządu trochę hydraulika klekocze (przed urwaniem chodził cichutko jak pszczółka) ,więc wpadłem na pomysł że zanim wymienię popychacze to spróbuje zalać go tym produktem [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] ,a później wlać olej Formula E 5W30 (liczę że silnik się trochę wyciszy) tylko zastanawiam się czy jest to dobry olej do busa który jeździ załadowany ciągnąc przyczepę.
A zapomniałem dodać że samochód do tej pory jeździ na oleju mineralnym Castrol 15W40 i wymienione miał pierścienie ,panewki itp.
Doradźcie czy dobrze kombinuje ,czy nie lepiej użyć tego środka i zalać go fordowskim minerałem i nic nie kombinować.

rabbit1 27-08-2008 18:41

Re: Silnik 2.0 DOHC - problem
 
przechodząc z mineralki na syntetyk odrazu to raczej kiepski pomysł,bo jeśli masz nagar w silniku to syntetyk wypłucze go całkowicie co prowadzi do zapchania filtra oleju i przewodów.ja na twoim miejscu najpier zalał bym pół syntetykim, pojeżdził bym pare tyś.km i pózniej przeszedł na syntetyk jeśli już tak chcesz.na rynku masz też olej Vallwolain max laif jest on do silników powyżej 100tyś.km,on nie rozszczelnia a zarazem uszczelnia godny polecenia.



pozdrawiam

Krzychu32 28-08-2008 05:01

Re: Silnik 2.0 DOHC - problem
 
Cytat:

przechodząc z mineralki na syntetyk
zaraz zaraz ,z tego co się orientuje to olej FormlaE 5W30 to jest półsyntetyk ,a nawet spotkałem się z opisem że jest to minerał z dodatkami.
Cytat:

Vallwolain max laif
o ten Ci chodziło ? [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]


Wiesz samochód praktycznie nie bierze mi oleju ,tylko ten klekot mnie wkurza który mnie trochę zastanawia ponieważ gdy rano go zapalam to zawory poklekoczą 2-3 sek i cisza ,gdy się nagrzewa wtedy dają najgorzej ,a jak jest nagrzany to jest w miarę cicho.

mikry 28-08-2008 08:06

Re: Silnik 2.0 DOHC - problem
 
5W30 to syntetyk.a zaworek nadmiarowy na pompie oleju?moze wykrecony!przy wymianie oleju filtr forda zainstaluj,po tym remoncie byla zmiana oleju? jaki filtr masz zainstalowany,moze to wina filtra.a olej to jak tyle jezdzil na castrolu to zostaw jak masz pewnego sprzedawce bo podrabiaja,lub formula 10w40 polsyntetyk forda,albo mineralny formula 15w40

Rafał A.(antek) 28-08-2008 10:15

Re: Silnik 2.0 DOHC - problem
 
zaworek nadmiarowy sprawdzic i zmierzyc cisnienie oleju.

Krzychu32 28-08-2008 11:32

Re: Silnik 2.0 DOHC - problem
 
Cytat:

zaworek nadmiarowy na pompie oleju?moze wykrecony
przy tym powiedzmy remoncie zaworek został dokręcoony
Cytat:

jaki filtr masz zainstalowany
filtrona
Cytat:

moze to wina filtra
a co to ma wspólnego ?
Cytat:

po tym remoncie byla zmiana oleju?
nawet mnie nie obrażaj ,uważasz że jak wydałem na naprawę ok 1500 zł to kazałbym składać na starym oleju ? Olej i filtry oczywiście były zmienione ,mimo że poprzedni miał przejechane 2.5 tys i rozrząd niestety miał taki sam przebieg gdy się urwał.

Jakiś czas temu byłem u mechanika i kazałem sprawdzić silnik co z nim nie tak ,nie znam się bardzo na tym ale szczelinomierzem sprawdzał i oznajmił że 5 popychaczy jest do wymiany tyle że chwilowo nie mam kasy i dlatego kombinuje z płukanką i olejami rzadszymi.

Struna 28-08-2008 12:12

Re: Silnik 2.0 DOHC - problem
 
Krzychu32, zmierz ciśnienie oleju - wszystko się wyjaśni.

Krzychu32 28-08-2008 18:42

Re: Silnik 2.0 DOHC - problem
 
Cytat:

Napisał Struna
Krzychu32, zmierz ciśnienie oleju - wszystko się wyjaśni.

Znaczy co się wyjaśni ,czy mogę wlać inny olej ,czy dlaczego klekocze ?
Wyjaśnijcie mi to ,bo nie rozumiem co mogło się stać z ciśnieniem po urwaniu rozrządu ?

mikry 28-08-2008 20:57

Re: Silnik 2.0 DOHC - problem
 
napisalem po remoncie!a nie przy remoncie :fcp4 wiec chodzi mi o to czy po wymianie bedzie to samo.gdybys robil wymiane i problem by pozostal.a filtron to filtron kwestja gustu.tak z ciekawosci,jaka byla przyczyna zerwania nowego rozrzadu 2,5tys km po wymianie.ja bym zmierzyl cisnienie i zmienil filtrona na oryginala

Rafał A.(antek) 28-08-2008 21:14

Re: Silnik 2.0 DOHC - problem
 
jezeli ktos ci zakfalifikowal popychacze do wymiany to nic juz tu nie wymyslisz olejem.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.