Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (http://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (http://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 2000-2007] Błąd 2338 spalanie stukowe??? (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=70079)

gosciak 18-05-2009 17:14

Błąd 2338 spalanie stukowe???
 
Witam, podczas jazdy lekkie szarpnięcie, srężynka mróga i utrata mocy, zimny ciężko pali, głośno chodzi bez mocy, biały dym czasami, po podłączeniu do kompa bład p 2338 na Boschu nie wiadomo co, pod kompem Delphi "spalanie stukowe 3 cylindra", ciśnienie na szynie CR w porządku, wymiana wtryskiwacza nic nie dała , dalej to samo, mechnicy podejrzewają komp sterujący pracą wtryskiwaczy ale nie wydaje mi się,proszę o pomoc bo 2 tygodnie tak już dochodzą ... pozdrawiam

motorek26 18-05-2009 21:50

Odp: Błąd 2338 spalanie stukowe???
 
a jak założyli ci nowy wtrysk to go zaprogramowali jeżeli nie to sie nie dziwie że nic sie nie zmieniło

ravis 19-05-2009 18:06

Odp: Błąd 2338 spalanie stukowe???
 
Gdzieś chyba pisałem, aby nie sugerować się na który cylinder pokazuje komputer. Jeśli diagnosta podejrzewa wtryski to niech je wyśle do sprawdzenia, a nie natychmiast wymienia. To i tak wyjdzie taniej. Pozdrawiam

wicia.w 19-05-2009 18:10

Odp: Błąd 2338 spalanie stukowe???
 
a może jest to usterka samego czujnika i on wprowadza błędne dane do kompa ja bym zaczął od wymiany czujnika spalania stuk owego jeśli instalacja jest ok.

Boblo 19-05-2009 19:22

Odp: Błąd 2338 spalanie stukowe???
 
Cytat:

Napisał gosciak (Post 1166103)
ciśnienie na szynie CR w porządku,

Myśle, że tego nie możesz być pweny. Z pewnością sprawdzane było ciśnienie na postoju i "przegazówce". Wtedy silnik pracuje bez obciążenia i nie nabije ciśnienia większego niż 500-600 MPa. Dopiero pod obciążeniem ( droga albo hamownia ) ciśnienie w szynie CR wzrasta do swoich maksymalnych wartości czyli 1300-1400 MPa. I wtedy ew. przelewający wtryskiwacz daje o o sobie znać. Nie wymieniać w ciemno. Wyjąć wszystkie i na maszyne. Przy przelewach "troche" nieszczelnych ale jeszcze nie "bardzo" nieszczelnych nawet próba przelewowa z menzurkami może nie wykazać uszkodzonego wtrysku na postoju. Tak jak pisałem- za małe obciązenie układu paliwowego.

ravis 19-05-2009 20:20

Odp: Błąd 2338 spalanie stukowe???
 
Witam Kolego Boblo! Zgadzam się z tym co napisałeś, mam tylko jedno ale. Gdyby był jakiś problem z przelewem i on by spowodował tryb awaryjny, to nie powinien być zapisany błąd ciśnienia? Jeśli obstawiamy wtryski to bardziej skłaniam się w kierunku rozpylaczy. Pozdrawiam i czekam na opinię.

Boblo 19-05-2009 21:34

Odp: Błąd 2338 spalanie stukowe???
 
Cytat:

Napisał ravis (Post 1167260)
Witam Kolego Boblo! Zgadzam się z tym co napisałeś, mam tylko jedno ale. Gdyby był jakiś problem z przelewem i on by spowodował tryb awaryjny, to nie powinien być zapisany błąd ciśnienia? Jeśli obstawiamy wtryski to bardziej skłaniam się w kierunku rozpylaczy. Pozdrawiam i czekam na opinię.

Ja tylko nawiązałem do kwestii dobrego ciśnienia w szynie CR. A co do Twojego pytania - Teoretycznie masz racje. A praktycznie mam wrażenie, że jest przynajmniej z 5 różnych komunikatów o błędach, które w końcu okazują się nadmiernym przelewem wtrysku. Zbyt niskie ciśnienie paliwa, parametry wtrysku poza zakresem, usterka w obwodzie sterowania pompą wtryskową, usterka zaworu reg. ciśnienia,... itd. Więc nie zdziwiłbym się gdyby i komunikat o spalaniu stukowym też mógłby być spowodowany "przelewaniem" wtrysku :). I jakoś mam wrażenie, że gdzieś już czytałem dokładnie o takim komunikacie spowodowanym przelewającym wtryskiem,.. ale może się mylę..

ravis 19-05-2009 22:05

Odp: Błąd 2338 spalanie stukowe???
 
Dość często się zdarza, że pada i jedno i drugie może to dlatego. Ale jeśli wtryski nie trafią na stół probierczy nic nie będzie wiadomo a taka wymiana w ciemno to kosztowna zabawa. Pozdrawiam

marcinek1980r 25-07-2009 16:59

Odp: Błąd 2338 spalanie stukowe???
 
siema chialem zapytac jak sie skonczyla ta przygoda co wkoncu wyszło gdyz mam ten samproblem jesli mozna jakies twoje gg albo cos


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.