Cytat:
Witam, od pewnego czasu (służbowo) poruszam się foczką MK2 w Kombiku TDCI 115 KM.
Autko sympatyczne...ale od nowości (76000km w tej chwili) ma problem z drganiem silnika w okolicach 2000-2200obr/min. Podczas startu na zimnym jak i na ciepłym silniku trzeba nakrecić silnik do 1500obr/min i nie można spuszczać z tego zakresu inaczej silnik zgaśnie, efekt zaduszenia.
Podczas jazdy przy stałych obrotach w wspomnianym zakresie 2000-2200 trzymając pedał gazu w stałej pozycji, pojawia się czasem "zająknięcie" silnika, po którym następuje wydech czarnej chmury z rury wydechowej.
Kolejna ciekawostka to drganie silnika w tych obrotach.
Jesli ktoś z Was spotkał się z podobnymi efektami...
Jeździłem już innymi fordami z tym silnikiem i tego w innych samochodach nie zauważyłem. Wybieram się do serwisu (Poznań-Jelonek) i obawiam się że będą chcieli mnie spławić. Auto jest jeszcze na gwarancji.
Pozdro
|
Mam Bardzo podobny problem ...
Silnik 1.8 TDCI rocznik 2007 (jeszcze na gwarancji).
Zauważyłem, że TYLKO na 5 biegu i w okolicach 2000 obr/min (prędkość wtedy około 100 km/h) przy DELIKATNIE wciskanym pedale gazu silnik na chwilę lekko się dławi, po czym wszystko jest OK (o ile zwiększamy dalej obroty). Co ciekawe jak wciskamy nie delikatnie, tylko ostro pedał gazu, to efekt dławienia nie wystepuje. Dodam jeszcze, że u mnie podczas tego dławienia nie ma żadnej chmury dymu za sobą. Wybieram się oczywiście z tym do serwisu, ale może ktoś miał coś podobnego i wie jak się z tym uporać, żebym mógł ewentualnie podpowiedzieć serwisowi
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Paweł