View Single Post
Stary 07-09-2009, 18:46   #21
IRONANT
ford::average
 
Avatar IRONANT
 
Zarejestrowany: 02-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: S-max
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2010 (po liftingu)
Postów: 53
Domyślnie Odp: Opony do s-maxa

Cytat:
Napisał Kristoforos Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Żyłem w błędzie?
Jestem autorem tego wątku i szukałem odpowiedzi w różnych miejscach.

Ubezpieczyciel (agent) twierdzi że w umowie nie ma zapisu o oponach, ale gdy jest "szkoda osobowa" {komuś coś się stanie, nawet niezależnie od naszej winy, cokolwiek i ktoś zostanie zabrany do szpitala, nie mówiąc o innych problemach...} to powołani biegli dopatrzą się wszystkiego i mogą być problemy (np. z odszkodowaniem i nie tylko, gdy są sporne sprawy o ustalenie winy, wtedy w sądzie wszelkie chwyty dozwolone).

Co do gwarancji to nie ustaliłem.

Co do opinii biegłego, to ustaliłem, mam taką opinie, że lepiej nie kombinować z oponami i dawać takie jak daje producent czyli:

16R 215/60 129 wysokość opony 664,4 średnica koła

17R 225/50 112,5 wysokość opony 656,8 średnica koła

18R 235/45 105,75 wysokość opony 668,7 średnica koła

w katalogu dodatkowym:
20R 245/35 85,75 wysokość opony 679,5 średnica koła

Biegły w swojej opinii stwierdza, że podstawowe parametry to:
- nie wolno zastosować opony o niższej nośności niż dał producent. (także indeksie prędkości bo dana nośność jest tylko do maksymalnej prędkości z indeksu, potem jest mniejsza).
- Obręcz koła musi mieć odpowiednie odsadzenie (przesunięcie względem płaszczyzny symetrii) oznaczenie np. ET55
- Szerokość opony nie może również odbiegać od zalecanego wymiaru bo może zmieniać się geometria tzw. promienie zataczania (na kołach kierowanych).
Sumując nie należy robić eksperymentów i trzymać się ściśle wymiarów zalecanych zarówno obręczy jak i opon, gdyż w razie kolizji rzeczywiście mogą być kłopoty gdy ktoś się dopatrzy niezalecanych rozmiarów opon.

Oczywiście jak popatrzycie co jest w tzw. realu, to ludzie jeżdżą na wszystkim, dają felgi z mniejszym ET (wystające) a przepisowo nie wolno by wystawały poza obrys auta.
Co do opon to istny misz-masz różne rozmiary i parametry nawet latem na zimówkach itd. Życie jedno a poprawność prawna i techniczna to drugie.

Mam pytanie, chciałem kupić felgi OZ 18" ale mają ET 35, w ogóle nie ma na rynku dużo felg z ET 55 a w s-maxie są ET55 dla 18" i 17" (tylko 16" ma ET50), czy ktoś ma taką felgę, czy wystaje poza obręb auta, czy opona z taką wysuniętą felgą ociera o nadkola? W kilku sklepach internetowych zaopiniowano mi że nie mogę założyć takiej felgi bo ma zbyt małe ET (2 cm przesunięcia koła na zewnątrz)?
IRONANT jest offline   Odpowiedź z Cytatem