Temat: [Mondeo 2000-2007] Klekocze na wolnych obrotach.
View Single Post
Stary 27-11-2009, 12:19   #46
ethernal
ford::professional
 
Avatar ethernal
 
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
Domyślnie Odp: Klekocze na wolnych obrotach.

Cytat:
Napisał Andi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Podepnę się pod temat. U mnie też silnik klekocze na ciepłym silniku chyba bardziej niż na zimnym. Ale dzisiaj zmartwiło mnie jeszcze coś. Musiałem szybko wyprzedzić - więc gaz do dechy. Później normalna jazda z prędkością około 50 km/h po przejechaniu około 700 metrów jechałem z góry i kiedy po kolejnych 200 metrach chciałem dodać gazu - żadnej reakcji, na liczniku migająca sprężynka. Kiedy nacisnąłem sprzęgło okazało się, że silnik nie pracuje. Wyłączyłem stacyjkę załączyłem i zapaliłem. Sprężynka nie miga, ale po przeczytaniu masy maili o sprężynkach zastanawiam się czy nie jest to czegoś oznaka. Co byście doradzili?
Uważam ze kolega Boblo może nie mieć racji. chodzi mi o to że nawet jeśli padłyby wtryski to auto nie powinoo zgasnąc (chyba ze wszystkie "na raz"). kolego Andi wydaje się że u Ciebie należałoby zacząć od sprawdzenia "czujnika położenia wałka rozrządu". Problem mi doskonale znany. Objawia się tym że nagle auto zaczyna zwalniać, obroty spadają, naciskanie na gaz daje odwrotny efekt od zamierzonego i nieuchronnie silnik gaśnie. To gaśnięcie silnika można lekko opóźnić redukując biegi. najczęściej zdarza sie to przy wyższych prędkościach, ale również w mieście. Pytanie moje czy miałeś problemy z uruchomieniem ponownym silnika? Czy udało Ci się uruchomić ponownie silnik dopiero jak ostygł, czyli po ok. 15 - 30 minutach? Jesli tak to na 90% masz walnięty ten czujnik, a jeśli jest on koloru czarnego to na 99% jest jego wina. Możesz go sobie sam wymienić, w ASO kosztuje ok. 90-100 PLN. Jest umiejscowiony po prawej stronie pod kolektorem - zdejmujesz obudowę silnika i patrząc na wprost to na wysokości mniej więcej bagnetu olejowego (na prawo od niego) pod kolektorem dochodzi 3-żyłowy kabel zakończony wtyczką która jest właśnie "wpięta" do tego czujnika i stanowi jego zasilanie. Czujniki te koloru czarnego były wadliwe (Mondeo TDCi i TDDi - 2001- 2004), teraz sprzedają szare bez tej wady. Oprócz tego może to być również walnięty czujnik położenia wału korbnowego ale o tym Ci nic więcej nie napisze - poszukaj na forum.
Poza tym jeśli miałbyś walnięte wtryski to sprezynka migałaby cały czas. Zreszta sprawdź sobie co oznacza pojawienie się "sprężynki" tutaj: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=34693
ethernal jest offline   Odpowiedź z Cytatem