View Single Post
Stary 30-01-2010, 18:08   #53
mck
ford::beginner
 
Avatar mck
 
Zarejestrowany: 25-10-2006
Model: Mondeo
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 12
Domyślnie Odp: Poprawna technika odpalania TDCI przy duzych mrozach.

Nigdy nie miałem problemów z odpalaniem podczas zimy, MKIII TDCi podczas trzy letniego używania ani razu mnie nie zawiódł a MKIV TDCi też nigdy nie zaprotestował. Grzanie kilkukrotne świeć wg mnie bezcelowe, czym zimniej to i tak dłużej grzeje (to takie moje subiektywne odczucie, nigdy ze stoperem w ręce tego nie sprawdzałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) Co do teorii odpal i jeź to też rzadko korzystam bo start zawsze wygląda tak samo: uruchomienie silnikia, włączenie pdgrzewania przedniej i tylniej szyby oraz włączenie nawiewu na max. Natępnie zmiotka w dłoń i odśnierzanie auta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tej zimy raz zdarzyło mi sie odśnierzać auto przez 40 min (a silnik cały czas pracował) bo cały był pokryty warstwą lodu, tak jak by ktoś auto oblał wodą i zamroził, warstwa w najgrubszych mijescach miała ok 3cm Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Wg mnie istotna jest też kwiestia rodzaju paliwa oraz jego ilość w baku. Pewnego razu MKIII zgasł mi podczas wyprzedzania, świetne uczucie jak wyprzedzasz kilka aut jesteś na wysokości TIR'a a auto gaśnie. Zanim dojechałem do pracy to zgasł jeszcze kilkukrotnie a kontrolka świec i silnika nie gasła. Zadzwoniłem do ASO to standardowo odrazu chcieli żeby auto odstawić. Jednak przyczyną była zbyt mała ilość paliwa w baku w dodatku najprawdopodobniej jeszcze z sezonu letniego, tak więc musiało "zamarznąć". Auto postało z pół godziny i podskoczyłem na stację dotankować do pełna, problem już nigdy się nie powtórzył. Paliwo zawsze tankowałem Shell V-Power, jednak podczas jednej z wycieczek w Austrii trafiłem na stację BP (która jest zalecana przez Ford'a), bo już była rezerwa a Shell'a przegapiłem, zatankowałem BP Ultimate Diesel. Auto dostało tak jak by drugiego oddechu, zaczął przyśpieszać z 180 tak jak wcześniej przyspieszał ze 150. Od tego czasu używam tylko BP Ultimate i jestem bardzo zadowolony.
mck jest offline   Odpowiedź z Cytatem