View Single Post
Stary 27-06-2010, 10:47   #294
marford
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-06-2010
Skąd: w-wa
Model: s-max/galaxy
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 24
Domyślnie Odp: Hałasujący napinacz paska klinowego - wymienić cały napinacz czy tylko te kółko?

Cytat:
Napisał kuba75 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Właśnie mam chyba podobny problem.
Od wczoraj zaczęło mi coś oddawać metaliczny dźwięk i na początku czyli z rana bylo to tylko z włączoną klimą, a teraz już bez klimy i również na zimnym silniku przy wolnych obrotach. Otworzyłem maskę i dźwięk wydobywa się właśnie z okolic paska. Po przeczytaniu postów myślę,że to może być napinacz.

Jutro chciałem wyjechać nad morze ale chyba sie wstrzymam. Może ktoś wie co to jest (tak szybko zaczęło stukać - w ciągu jednego dnia zrobiłem około 50 km w mieście) i czy można z tym jechać na urlop?
Proszę o szybką odpowiedź.
opisane objawy sugerują uszkodzenie ktoregoś elementu napedu osprzętu, którego tzn czy to uległo uszkodzeniu koło czy napinacz to głębsza weryfikacja moze wykazać. jezeli sa to poczatki to nic złego nie powinno sie wiecej stać, ale tak naprawde trudno przewidzieć. pisałem już kilka razy o tym ze ford zaleca wymieniać w komplecie. Informację tą znalazłem na forum naszych kolegów z UK.

TSB 18-2005

Should a customer express concern about a drumming noise from the accessory drive belt with the engine at idle, the probable cause is a high accessory drive belt excitation caused by crankshaft vibration being transmitted into the accessory drive belt drive. The drumming noise only occurs during idle and should disappear at engine speeds above 1000 rpm.
To rectify this concern a revised crankshaft
pulley together with a new accessory drive belt and accessory drive belt tensioner MUST be installed, without exception. The reason for replacing the accessory drive belt and the accessory drive belt tensioner is because they will both deteriorate after prolonged exposure to belt flap.
This TSB contains a diagnostic guide for checking the affected crankshaft pulleys and the accessory drive belt sp

For Transit 2000.5 (01/2000-) the generator has to be removed to get access to the accessory drive belt tensioner pivot screw. The labor time for operation number 21 567 0, Accessory Drive Belt Tensioner - Remove And Install, includes these additional steps. Updates to all relevant Transit 2000.5 (01/2000-) Workshop Manual Sections will be made at the earliest opportunity.
The design of the crankshaft pulley has been changed from 06/2004 onwards. No changes to the special tool 205-072 / 205-072-01 are required. All parts removed should be sent back to the Parts Recall Center for further investigation.

Engine: 2.0L Duratorq-TDCi (Puma) Diesel
Engine: 2.2L Duratorq-TDCi (Puma) Diesel

krótkie tłumaczenie
TSB 18-2005
Jeżeli klient zgłasza występowanie odgłosu brzęczenia z paska napędu osprzętu przy pracy silnika na biegu jałowym, prawdopodobnie przyczyną są znaczne wibracje paska napędu osprzętu spowodowane drganiami wału korbowego przenoszonymi na napęd paska napędu osprzętu.
Aby to skorygować, należy zamontować zmodyfikowane koło pasowe wału korbowego razem z nowym paskiem napędu osprzętu oraz napinaczem paska napędu osprzętu.
zmodyfikowane koło o nr 1351731 nie do końca było zmodyfikowane i nie rozwiązywało problemu na 100% i jeszcze raz było zmieniane i obecnie produkowan są pod nr 1594853
marford jest offline   Odpowiedź z Cytatem