View Single Post
Stary 31-10-2011, 14:11   #9
Schem
ford::professional
 
Avatar Schem
 
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
Domyślnie Odp: "swirujace" kontrolki, wychylone orbotomierze- alternator czy akumulator

Ja bym zaczął od akumulatora, tym bardziej, że mały, stary, i że idzie zima.

Potem bym kupował dopiero regulator napięcia. A na pewno nie cały alternator. Nie bardzo rozumiem, co to znaczy, "nieopłacalna" regeneracja. Chyba, że obudowa popękana, lub zmasakrowane bieżnie, albo diody. W kilku autach miałem tematy alternatorów, i tylko w ST200 wymieniłem cały altek, bo nie miałem czasu go zanosić do robienia i miał pękniętą obudowę właśnie. A tak to zawsze a to szczotki za 10 PLNów, a to regulator napięcia za stówkę i po temacie.

Weź do łapki miernik (nawet taki chiński ze stacji benzynowej, czy carrefoura) i sprawdź napięcie na akumulatorze. Bez odpalania auta.
Potem włącz silnik i światła, czy radio i zmierz jeszcze raz na klemach.
Podaj tutaj wyniki, to coś podpowiemy.
Zwróć uwagę, czy wskazanie będzie stabilne.
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT

Fordy otaczają mnie
Schem jest offline   Odpowiedź z Cytatem