Temat: [Focus 1998-2004] Awaria ABS i błąd c1095,c1236
View Single Post
Stary 28-12-2011, 22:02   #10
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Awaria ABS i błąd c1095,c1236

Najpierw pozbedziemy sie z tego tematu kolegi Toma77-bo on nadal nie rozumie ze jego bledy niemaja nic do ukladu hamulcowego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

a wiec tom77

P0149 Fuel Timing Error-ciesz sie ze tego bledu juz niemasz bo ten blad jest dosc powazny
pozostale 2 to nic wilkiego
P0409 Exhaust Gas Recirculation Sensor "A" Circuit
P0404 Exhaust Gas Recirculation "A" Control Circuit Range/Performance

Teraz posluchaj..
samo zaslepienie niekoniecznie musi wystarczyc -bo zaworek egr sie juz zacina.
Moze za kilka dni po zaslepieniu samo przejdzie ale prawdopodobnie potrzeba go zdemontowac i wyczyscic. Wpisz sobie w google zawor EGR i fordclubpolska lub focusklubpolska i wszystko znajdziesz co potrzeba.

Wracajac do naszego tematu...
UZI..bardzo interesujace jest to jak to sie stalo ze masz zniszczony czujnik gdzie go jest bardzo ciezko uszkodzic oraz tarcze magnetyczne-jak wogole one mogly popekac...chyba ze to byly jakies zamienniki.

Powiem ci tak ze jak zmienialem lozyska z tylu u siebie jakies pol roku temu to zmienialem same lozyska a tarczki i czujniki byly w bardzodobrym stanie-zachowalem oczywiscie nalezyta ostroznosc podczas wymiany a wolalem nie zakladac zamiennikow tarczek. Moj przebieg wtedy to okolo 215kkm a teraz 232kkm. Sciagalem oczywiscie zarowno tarczki jak i czujniki-wszystko wyczyscilem-sprawdzilem stan i stwierdzilem ze wszystko jest ok.

Wydaje mi sie ze zaswiecanie sie kontrolki od ABS przy duzej predkoscimogloby sugerowac blad nie tylko z czujnikiem ale mozliwy takze problem z pozostalymi tarczkami.

Chodzi o to ze jesli jedna z 4 tarczek na jakimkolwiek kole bedzie w zlym stanie to sterownik przy wiekszych predkosciach bedzie dostawal rozne sygnaly zwiazane predkoscia poszczegolnych kol.

podobny problem moze byc takze jesli mamy wysoki profil i rozne cisnienie w kolach-np. kapec w jednym kole-wowczas inny promien od osi kola do podloza powoduje to ze jedno kolo ma inna predkosc jak pozostale-w takiej sytuacji takze sterownik od ABS moze wywalic bląd.

iewiem czy tez jesli bedziesz mial czujniki oryginaly pomieszane z zamiennikami to czy to bedzie dzialac do tego jesli jeszcze tarczki beda pomieszane.

Przydaloby sie aby wszystko bylo jednakowe...ale to wiadomo juz ty musisz o tym decydowac.
Tutaj bezpieczniki ktore maja zwiazek z ABS
F11-30A
F21-20A
F46-7,5A
F61-7,5A
F41, F36
F42

Pozostaje sprawdzic wiazke pomiedzy czujnikiem i modulem ABS...choc przypuszczam z twojego opisu ze problem z tym jest bezwzglednie zwiazany albo z taczką albo z czujnikiem.

Sprawa Pompki..z ABSu-a wiec pompka w ABS niejest najwazniejszym elementem-najwazniejsze sa zaworki od absu. ale pompka wiadomo musi dzialac.
WYdaje mi sie ze jesli to zaden bezpiecznik lub polaczenia masowe to nawet jesli to jest duza szansa ze daloby sie to naprawic-bo watpie aby sie spalila a tylko co najwyzej zablokowala lub rozlaczyla wewnetrznie.

Najpierw sprawdz dokladnie wszystkie bezpieczniki-szczegolnie te wysoko amperowe

Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 28-12-2011 o 22:05
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem