Temat: [2,0 i 2,2 TDCi] Jaki olej ?
View Single Post
Stary 09-06-2012, 12:51   #210
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Jaki olej ?

Cytat:
Napisał Kapsel_lg Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a ja po raz kolejny mówię że nie jest to wina oleju tylko zużytego samochodu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Na dodatek nic takiego nie napisałeś. Jeżeli uważasz 7- 10-letnie auto za "nie zużyte" to gratuluję optymizmu. Bo choćby przejechało przez ten czas 1 tys. km to będzie zużyte.
Mowisz o aucie jako o calosci czy silniku? Jezeli uwazasz, ze 7 letnie silnik diesla z przebiegiem 150 tys km jest "zuzyty" to proponowalbym rozebrac silnik i obejrzec go od srodka. Wiem, ze teraz jest taka moda, ze auto to tak do 3 lat i trzeba zmieniac. Fajnie, tylko, ze nie kazdy chce pakowac pieniadze w auto i przez 36 miesiecy stracic 50%. Ja uzywam to co jest polaczeniem komfortu z mozliwoscia taniego utrzymania.

Zreszta nie o to chodzi. Jezeli nawet 7 latek jest "zuzyty" to znaczy, ze dotyczy to jakis pewnie 70-80% aut (nie tylko w Polsce) na drogach, wiec Ford twierdzac, ze pelen synetyk nadaje sie do wszystkich nie podaje pelnej prawdy.

Cytat:
Napisał ethernal Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
JA mam 10 letniego Mondka TDCi i też 2 lata temu przeszedłem na pełnosyntetyczny olej Formula F, tylko że u mnie pomimo przebiegu grubo powyżej 200tyś km nie było żadnego pocenia się ani żadnych ubytków oleju (nie bierze do teraz ani 10ml oleju), tylko że uszczelki są w idealnym stanie itd.
Zaraz pewnie bede sie musial spierac z ludzmi ktorzy do 15 latkow leja olej syntetyczny i grama nie bierze.
Ja sie wypowiadam na podstawie doswiadczen z minimum 4 autami (Focus II, C-MAx, 2x FocusI i Clio dci). Nie wiem jak uszczelki w 10 latku moga byc w "idealnym stanie", bo wg mnie to mozna osiagnac tylko zmieniajac je. Ja sie wypowiadam o polaczeniach ktore nigdy nie ciekly (zaden silnik nie mial wyciekow), a zaczely sie pocic po niecalym roku od zalania pelnym syntetykiem.
Nie pisze tego jako osoba ktora sprawdza czy pod autem nie cieknie i tak wnioskuje, ze nie leci, ale sprawdzam regularnie praktycznie kazdy podzespol i tak np w Focusie nie widac pocenia bez dokladnego wejscia pod auto (za silnikiem) i nie kapie. Nie jest tak, ze leci jak ze swini (choc w jednym Focusie I wyciekow bylo calkiem sporo, a ustaly po wlaniu polsyntetyka), ale pojawilo sie pocenie.
Ja do aut ktore od nowosci nie jezdzily na pelnym syntetyku takiego byl juz nie wlal.

Megane 1.5 dci ktora ostatnio robilem jezdzi na 10W40 i zrobila 160 tys km i dolot ma suchy (z IC wylalem z 20-30ml oleju) i zadnych wyciekow. Clio z tym samym silnikiem i przebiegiem po rok po wlaniu syntetyka ma mokre turbo, ktore wiem na pewno, ze bylo suche wczesniej (turbo sprawdzone, leci z odmy)

Szczerze to pelen syntetyk 10 latkowi skrzydel nie da, a jezeli mialbym ryzykowac to wolalbym wlac dobry polsyntetyk niz musiec uszczelniac co chwile silnik.
Rozbierales dolot przed i po? Ja tak, bo po doswiadczeniach z innymi silnikami chcialem miec porownanie.

Ostatnio edytowane przez mkaminski100 ; 09-06-2012 o 12:57
mkaminski100 jest offline