View Single Post
Stary 07-10-2012, 17:41   #93
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,699
Domyślnie Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !

Ta ostatnie wersja (zoptymalizowana - co podkreśla z wyraźną radością Sergiej - pod osiągnięcie większych prędkości transmisji) stała się bardzo niestabilna. Sam mam - mimo sporego doświadczenia - z nią wiele problemów.
W Twoim przypadku najprawdopodobniej nie wykonałeś testu/setupu prędkości ('ELM327 speed setup') i nie ustawiłeś jednej z poprawnych prędkości funkcją z drop listy 'Set a ELM327 constant speed'. Dopiero potem tę wybraną na stałe prędkość za każdym razem trzeba jakby ponownie wybrać w górnej częsci okienka w ustawieniach portu.

Dobrze jest także jednak nie przesadzać w zaawansowanych ustawieniach portu COM ze skracaniem 'czasu opóźnienia (msek)'. Ja u siebie musiałem pozostać na standardowych 16msek, bo inaczej nie chciało zupełnie się dać zaprogramować zegarów. Przy takich ustawieniach i wybranej przeze mnie prędkości 115200, daje się zaprogramować zegary, ale trwa to ok. 23minuty.

Dla skutecznego przeprowadzenia testu prędkości wybierz początkowo w ustawieniach portu i w tej drop liście 'set a ELM327 constant speed' prędkość 38400. Dopiero po takim ustawieniu uruchom test - otrzymasz listę wszystkich możliwych prędkości OK. Natępnie wybierz te 115200 w tej samej liście 'seta a ELM327 constat speed', naciśnij 'set' i wpisz 115200 w górnej części okienka w ustawieniach portu. Po tym wszystkim powinno ruszyć.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 07-10-2012 o 17:47
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem