jendrekmak: VIN podałem
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Objawy są następujące:
- włącza się ABS nawet przy delikatnym naciśnięciu hamulca ale tylko poniżej 60 km/h. Powyżej 60 km/h jest ok i hamuje normalnie a ABS się włącza tylko gdy mocniej depnę np. na mokrym albo na piachu lub gdy prędkość spadnie właśnie poniżej 60 km/h
- poniżej 60 km/h słychać cykanie tak jakby coś próbowało się włączyć i wyłączyć. Po wyłączeniu silnika podczas jazdy cykanie zanika. Także po przekroczeniu 60 nie ma go.
- ESP przestał działać (tak mi się wydaje) ponieważ w łuki, w które wcześniej wjeżdżałem i czułem przyhamowanie przez system, teraz gdy wjeżdżam to normalnie przód wynosi lub zarzuca tyłem. Niestety nie jestem w stanie powiedzieć czy mruga kontrolka bo przy skręcie kierownica przesłania mi kontrolki a poza tym skupiam się na kontrolowaniu auta
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- często po nocy gdy wsiadam do auta to pedał jest twardy tak jakby na zgaszonym silniku się go pompowało.
- po odpaleniu pedał hamulca wpada w podłogę tak jakby układ był zapowietrzony. Po próbie zapowietrzenia nic sie nie zmieniło.
Podczas rozruchu zapalają się normalnie wszystkie kontrolki i gasną tez normalnie. W czasie jazdy nic się nie świeci, jedynie gdy ostro ruszę to miga kontrolka, ze ASR działa ale wydaje mi się, ze wcześniej bardziej odcinało moc niż obecnie. Podpięcie pod komputer nie pokazało żadnych błędów. Zawieszenie w stanie idealnym. Żadnych luzów na kołach. Opony nowe 4 szt.
Wszystkie te objawy w zasadzie wystąpiły nagle. Wprawdzie wcześniej raz na jakiś czas zdarzyło się, że przy lekkim naciśnięciu hamulca ABS sie włączał ale 2 dni temu odpaliłem samochód i ABS zaczął się włączać już non stop. Wiem, że zacisk prawy tył mam do wymiany i jutro mechanik będzie to robił jednak mówi, że marne szanse aby to było przyczyną tych wszystkich rzeczy i stawia na pompę.
Odnośnie programowania to wystarczy, że ktoś ma WDS i będzie mógł pompę ustawić czy wizyta w ASO raczej niezbędna?
Jeszcze odnośnie numerów, na alledrogo znalazłem pompy tylko z numerem 4S71-2C 405-AA, z BA niestety nie ma. Wyczytałem, ze te końcowe oznaczenia to wersja oprogramowania. Jeśli u mnie jest BA to nie ma problemu aby wsadzić taką z AA?
Dodatkowo jest jeszcze taka pompa:
http://allegro.pl/pompa-abs-esp-ford...766630295.html
Napisane jest, ze 2005 r. ale numery ma jakieś dziwnie inne.
Tu natomiast jest z 2006 r. niby czyli tak jak moje auto ale numery też inne:
http://allegro.pl/pompa-abs-z-esp-fo...823353123.html
Rozumiem, ze nie będzie pasować?
Czy pompa musi być dokładnie z diesla 130 KM czy może być także od benzyny? Co do złącz to rozumiem, że różnica polega na tym iż jedne są wąskie a drugie szersze, jakby bardziej jajowate tak?