View Single Post
Stary 23-03-2013, 14:27   #22
Boblo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
Domyślnie Odp: Samoadaptacja czy kodowanie wtryskiwaczy po regeneracji (tdci)

Prawda jest taka, że co fachowiec to inne diagnozy i metody leczenia. Samochód może chodzić na wolnych obrotach i 10 godzin, a i tak w tym czasie zrobi sobie jedynie tzw. adamptacje statyczną. Czyli stabilne warunki pracy ( wolne obroty ) i jedyne co zaadoptuje to właśnie równowmierność wolnych obrotów. Drugi etap adaptacji ( i nie adaptacji kodów tylko wysterowania wtrysków ) to adaptacja dynamiczna- czyli zmienne warunki pracy ( jazda ). Ponieważ te warunki są zmienne adaptacja trwa znacznie dłużej. Jednemu wystarczy 5 minut ( bo wtryski całkiem przypadkowo wysterowane są prwie prawidłowo ) innemu potrzeba 10 godzin. Tu nie ma reguły. Długość pracy na wolnych obrotach nic tu nie pomoże. Polecam np. taką lekturę http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly...sztatowej.html No chyba, że to też bla bla bla

Bump:
Cytat:
Napisał pablolinda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Powiedz mi kolego zaksiu1985 jesli zajmujesz się układami cr i wtryskami to bedziesz wiedział czy w takich wtryskach da się coś podregulować ?? .
Pozwolę sobie odpowiedzeć również Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Oficjalnie nic się nie reguluje. Ale mechanik, który robił moje wtryski miał pod ręką pojemniczek ze sprężynkami dociskającymi iglice w rozpylaczu i po pierwszych testach kiedy okazało się, że dawki wolnych obrotów nie są idealnie równe wymieniał sprężynki mierząc je mikrometrem tak aby maksymalnie wyrównać dawki paliwa właśnie dla parametrów pracy przy wolnych obrotach. Różnice w długościach oryginalnych sprężynek ( w setkach milimetrów ) zmieniały te dawki. Wtryskom nie nadawał kodów, silnik pracował po robocie w zasadzie idealnie. Ale oczywiście na te dawki ma rónież wpływ samo zużycie elementów wtryskiwacza i ich zanieczyszczenie. Np. mocno przelewający zaworek minimalnie podwyższa dawkę paliwa,.. wbrew pozorom.

Ostatnio edytowane przez Boblo ; 23-03-2013 o 14:35
Boblo jest offline   Odpowiedź z Cytatem