Co prawda nie Ford, ale jeździłem długo Iveco CNG. Silnik 3.0 136koni. Mam porównanie do identycznego Iveco tyle, że ON 3.0 moc bodajże też około 136koni.
Spalanie:
CNG - 1,5 tony ładunku - 10-11l gazu, pusty 8-9l
ON - 1,5 tony ładunki - 10-12l oleju napędowego pusty 9-10l
Dynamika:
Przyspieszenie - identyczne
Jazda pod górę z obciążeniem - no tutaj CNG troszkę słabiej od ON ale w końcu CNG to benzyna
Ładowność:
CNG - w papierach auto do 3,5tony i ładowność 500kg
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ON - auto do 3,5 tony w papierach 1500kg
Zasięg:
No to zależy od pojemności butli.
Tankowanie:
CNG - 60l butle tankowałem 15min (to dużo zależy od zainstalowanych kompresorów na danej stacji) u mnie w okolicy stacje są w Gdyni, Słupsku, Elblągu, Toruniu (dalej tym autem nie jeździliśmy)
Serwisowanie:
No nie wszyscy gazownicy robią CNG, więc tutaj może być delikatny problem. Ale tak samo jak przy LPG wymieniasz filtry i czasem regulujesz. Parownik i wtryskiwacze są takie jak w LPG, chyba że jest to bezpośredni wtrysk ciekłego CNG (taka fabryczna instalacja była w Iveco)
I nie wątpliwie wieeelką zaletą auta na CNG jest jego duża stabilność w zakrętach, butle są ciężkie i nisko umieszczone (podłoga, pod podwoziem),