Temat: [C-MAX 2003-2007] Światła dzienne w naszych autach
View Single Post
Stary 21-07-2013, 22:53   #460
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
Domyślnie Odp: Światła dzienne w naszych autach

Cytat:
Napisał SpEcMeN Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
O czym kolego piszesz, ja mam xenony i świecą się tylko one w pozycji auto w dzień. ...
Świecenie xenonów w pozycji AUTO w dzień wynika z przeróbki - ASO tego nie zrobi i fabryka tego tak nie wypuściła. Zrobić to jest trywialnie prosto, instalacja fabryczna na to pozwala. Niestety przepisy już mniej... Xenony świecą za jasno w stosunku do dopuszczalnej jasności świateł dziennych.
Nie jest prawdą, że są w dolnej pozycji - są w takiej pozycji, w jakiej pozostały po ostatnim prawidłowym załączeniu. Sterownik HID nic nie wie o ich załączeniu jako DRL i ich nie rusza. Do tego brak spryskiwania też nie jest w tym przypadku (w kontekście obowiązujących przepisów) zaletą...

Generalnie - auta z xenonami powinny mieć ledowe DRL (fabryczne albo dokładane) lub jeździć z włączonymi mijania - tak wynika z przepisów.
A że się da zrobić inaczej - było już o tym kilkanaście razy...

Jak widać - ja wiem o czym piszę...

BTW - Kolega Stasiu47 ma nowego C-maxa opartego o FF3 - a tam nic już się nie da metodą dołokładania/wyjmowania bezpieczników, przekaźnika czy kawałka drutu zmienić w instalacji fabrycznej. Więc u niego jeśli fabryka zrobiła opcję "skandynawską", to się świeci wszystko, co przewiduje norma...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 22-07-2013 o 11:20
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem