View Single Post
Stary 06-07-2017, 15:54   #1605
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Cytat:
Napisał karzuk Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
na gwincie tylko trzymającego nagaru na długości za gwintem.
Zapiekają się na skutek powstania zjawiska elektrokorozji przy zetknięciu się dwóch metali o różnych potencjałach. Najsilniejsze zjawisko elektrokorozji występuje na styku aluminium i miedzi, ale na styku żelaza (stali) i aluminium też. Taka zapieczona elektrolitycznie świeca wychodzi z otworu z gwintem wypełnionym aluminium.
Nawet zwykle świece zapłonowe powinno wkręcać się w głowice aluminiowe na pastę ceramiczną, a takie elementy jak np. miedziany czujnik temperatury w głowicy - obowiązkowo.
Natężenie występowania zjawiska elektrokorozji także zależy od naprężeń wewnętrznych w elementach połączeniowych i wielu innych czynników.

Przy połączeniu elementów ze stopów żelaznych (np żeliwo ze stalą) zjawisko nie występuje.
Znam warsztaty, gdzie pasta ceramiczna jest pod ręką każdego mechanika, a znam też takie, gdzie nigdy o niej nie słyszeli...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 07-07-2017 o 09:02
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem