Odp: Silnik 2.2TDCI 115KM możliwa wymana ?
Skoro kręci i nie zapiera się, nie stuka, nie wali to już nieźle.
Po takim kręceniu warto by sczytać błędy - mniej zgadywania.
Jeżeli mechanicznie jest ok, to trzeba szukać przyczyny w układzie wtryskowym, koszty mogą dojść do kilku tys. zł.
Uwalony silnik mechanicznie (najczęściej rozrząd, zerwana ramka głowicy i wałki podniesione) nie wróżą nic dobrego w naprawie. Układ korbowo-tłokowy (np. pęknięty tłok - typowa awaria) to duże koszty zakupu nowych części, chyba lepiej wtedy szukać słupka zamiennika w dobrym stanie.
Generalnie wszystkie silniki 2,2 FWD z lat 2006 -2011 jako słupek z głowicą są zamienne, różnią się osprzętem. Czyli można dać mocowo inny silnik (słupek) z tych lat, ale z osprzętem starego silnika będzie miał stare osiągi. Nie każdy osprzęt jest zamienny w odniesieniu do zainstalowanego PCM i oprogramowania - np. turbosprężarka, bo są z zaworem upustowym lub VGT; mają zupełnie inne sterowanie i wiązkę.
Ale używanych silników 2,2 z tych lat jest sporo na rynku, więc można kupić prędzej lub później taki sam z osprzętem - wtedy jest mniej kombinowania ...
__________________
Zgredzik
Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 23-06-2021 o 10:58
|