View Single Post
Stary 19-05-2008, 14:12   #9
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
Domyślnie Re: koło dwumasowe problemy

Cytat:
Napisał JUREK40
To co ford już nie potrafi wykonac koła zamachowego do samochodu.Przecież jak czytam te posty to włosy się jeŻą.Albo mechanicy was nabierają na dumną nazwe.Przecież kół zamachowych nikt nie wymienia ,jedynie obręcz zębata do rozrusznika.To już takie rzeczy nawalają w focusach?brak słów na ta firmę
Koło dwumasowe jak sama nazwa wskazuje składa się z dwóch cześci (zasadniczych, bo są jeszcze inne). Nie jest to lite koło jak ci się wydaje. Koło dwumasowe jest jednocześnie tłumikiem drgań skrętnych - ty masz tłumik gumowo-metalowy za skrzynią biegów. Do nowoczesnego diesla z wyskoim momentem obrotowym klasyczny tłumik byłby zbyt duży. Dlatego wymyślono koło dwumasowe: część zewnętrzna z wieńcem zębatym połączona jest z częscią wewnętrzną mechanicznym układem tłumiącym (sprężyny, specjalny smar).
Poszukaj na forum i na googlach - były pokazane przekroje i zasada działania.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline   Odpowiedź z Cytatem