Cytat:
Napisał midwor
Cytat:
Napisał Jarek_Onet
Ogrzewane fotele nie mają żdnego przekaźnika, natomiast mogą być oddzielne bezpieczniki dla lewej i prawej strony. Sprawdź czy napięcie dochodzi do mat grzewczych, maty są łączone w szereg.
|
Witam
Chyba raczej rownolegle a nie szeregowo (w polaczeniu szeregowm uszkadza sie jedna i przestaje dzialac druga i tak mata musiala by byc wtedy na 6V a nie 12V). Chyba ze mowisz o polaczeniu mat w obrebie jednego fotela (jesli jest ich tam kilka).
Pozdrawiam
|
No cóż to tylko Twoje przypuszczenia, ja podając informację bazuje na swoim doświadczeniu i schematach - patrz schemat poniżej - maty są połączone szeregowo.
Jak sprawdzić: popatrz na schemat poniżej. Jak włączysz grzanie w obu fotelach to na pinie 1 w złączu C30 i C31 powinno się pojawić napięcie +12V. Na pinie 4 w tych złączach cały czas musi być masa -12V. Podczas grzania na pinie 2 lub 3 powina być połowa napięcia czyli coś w okolicy +6V. Jednak najlepiej jest sprawdzić rezystancję mat w stosunku do masy pojazdu. Przy wyłączonych wyłącznikach jedną końcówkę pomiarową omomierza łączymy z masą pojazd lub pinem 4, a drugą do pinu 2 lub 3. Omomierz w przypadku sprawnej maty powinien wykazac jakąś rezystancję mierzoną w Ohmach większą od zera. Zero i w okolicach zera będzie wskazywało na zwarcie, rezystancja nieskończenie wielka bedzie oznaczała przerwę. Jeżeli mata oparcia będzie wykazywała rezystancję należy zmierzyć rezystancję pomiędzy pinem 4 lub pinem 2 lub 3 a pinem 1. W ten sposób zmierzymy cały obwód mat w fotelu.
Natomiast bezpiecznik jest jednak jeden dla prawego i lewego fotela
Uwaga nie należy rozłączać złącz pod fotelami bez uprzedniego wyłączenia stacyjki lub odłaczenia akumulatora. Rozłączenie tych złącz przy włączonej stacyjce, lub włączenie stacyjki prz rozłączonym złączu spowoduje wygenerowanie alarmu usterki systemu poduszek i zapalenie kontrolki airbagów w zestawie wskaźników. Wygaszenie kontrolki jest możliwe tylko za pomocą WDSu lub interfejsu.