Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-05-2010, 15:56   #1
grzenia
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 27-05-2010
Skąd: Gdynia
Model: Mondeo
Silnik: TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 7
Domyślnie Serwis nie wie co jest

Witam wszystkich.
Mam ogromny problem.Mam Mondeo 115 koni 2005 rok.Od jakiegoś czasu walczę z nim i nie mogę nic wskurać.Zrobił się strasznym mułem i więcej pali.Ma już prawie 200 tyś ale rok temu byłem nim we francji i w 4 osoby + bagaże spokojnie osiągał 200 km/h.Teraz ruszając ze świateł zostaje zawsze z tyłu i to z dużo słabszymi autami.
Serwis Forda po podłączeniu kompa stwierdził tylko że mam auto w bardzo dobrym stanie jak na swój przebieg(wtryski nie leją,Turbina pompuje,EGR sprawny.po prostu nie ma się do czego przyczepić.Byłem już na hamowni.Ale jak koleś się ze mną przejechał to powiedział od razu że nie ma sensu wjeźdzać bo po prostu jest muł.Sugerowano mi katalizator.I dzisiaj go wymieniłem.Zapłaciłem 960zł i dalej muł.
Rozkładam już ręce.
Będę bardzo wdzięczny za jakąś pomoc bo nie wiem już co mam robić,tym bardziej że serwis Forda też nie wie.
Chyba po prostu bańka benzyny i zapałka.

grzenia jest offline  
Stary 27-05-2010, 16:32   #2
mondeo70235
ford::professional
 
Avatar mondeo70235
 
Imię: KRIS
Zarejestrowany: 26-10-2008
Skąd: ŚLĄSKIE
Model: MONDEO MK5 ST LINE
Silnik: 2,0 TDCI 218KM 476NM
Rocznik: 2016
Postów: 1,305
Domyślnie Odp: Serwis nie wie co jest

sprawdz dolot turbiny czy jest szczelny,gdy masz nieszczelność to komp nic niepokaże ..Najprościej iech ktoś doda gazu a ty sprawdz czy dolt jest twardy jak kamień,dolot jest skręcony w paru miejscach na cybanty może gdzieś ma nieszczelność albo rozerwało gdzieś rure,ja miałem przypadek w mondku że stracił moc na serwisie powiedzieli że jest oki a okazało się że rozerwało dolot turbiny.Serwis wali po najmniejszej linii oporu ,komp niepokazuje błedów czyli oki
mondeo70235 jest offline  
Stary 27-05-2010, 17:29   #3
maciek911
ford::specialist
 
Avatar maciek911
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 14-03-2004
Skąd: Rzeszów
Model: Dacia Lodgy / szukam Mondeo Mk4
Silnik: 1.2 TCe / szukam 2.0 TDCI
Rocznik: 2015/ szukam 2011 wzwyż
Postów: 585
Domyślnie Odp: Serwis nie wie co jest

Popraw temat na zgodny z Regulaminem.
__________________
Dacia Lodgy Stepway 1.2 TCe | Ford Ka 1.3i '96 |Nissan Note 1.2 '14 |Daewoo Lanos 1.5 '00
Ford Focus 1.6 TDCi '10
Ford Focus C-Max 1.8 TDCi '08
Pozdrowienia - Maciek
maciek911 jest offline  
Stary 27-05-2010, 17:34   #4
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
Domyślnie Odp: Serwis nie wie co jest

Jest sporo możliwości złego działania czujników, elektrosterowników i siłowników, którego to złego działania ECU nie widzi. W związku z tym nieprawidłowo steruje układem silnika.

Oprócz sprawdzenia szczelności dolotu - o czym pisze mondeo70235 - warto sprawdzić sterowanie turbiną. W tdci/115KM jest chyba zwykła turbina (nie VTG) - sprawdź działanie gruchy i dźwigni zaworu upustowego, czy nie zatarł się zawór lub grucha nie jest dziurawa.
Następna sprawa - czujniki przepływowe w dolocie. Jeden MAF (przy filtrze), drugi MAP przy intercoolerze. Zakłada się, że działają prawidłowo i ECU nie wie czy czujnik nie stracił kalibracji lub jest zawalony syfem. Łatwo się je demontuje i czyści (delikatnie miękkim pędzlem + benzyna ekstrakcyjna).
EGR ma u ciebie czujnik położenia, więc jego złe działanie (np zacięcie bo zawalony sadzą) w zasadzie komputer by pokazał. Ale mogą być zawalone doloty w kolektorze ssącym, czasami bardzo mocno.
Jest jeszcze problem czujnika ciśnienia paliwa na szynie - też nie wiadomo, czy jest sprawny i czy nie przekłamuje (zawyża wartości). Ponieważ jego diagnostyka jest prawie chyba niemożliwa i wymiana też (fabrycznie jest montowany w szynę, nie występuje jako część zamienna), ja bym zobaczył co się stanie po podłączeniu... boxa (tego do zwiększania mocy). Box podłącza się w 5 minut, jest drogi więc może ktoś ci pożyczy na próbę... Box działa na zasadzie oszukiwania ECU co do wartości ciśnienia na szynie (zaniża wartości). Jeżeli z boxem będzie ok, będziesz wiedział, że trzeba szukać problemu na wysokim ciśnieniu.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline  
Stary 28-05-2010, 08:30   #5
grzenia
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 27-05-2010
Skąd: Gdynia
Model: Mondeo
Silnik: TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 7
Domyślnie Odp: Serwis nie wie co jest

Wydrukuję sobie wasze uwagi i dam je mojemu mechanikowi ponieważ dla mnie to czarna magia co tu piszecie.Wiem tylko że został już wymieniony moduł sterowania turbiną i Katalizator.
Odezwę się jak coś więcej będę wiedział
grzenia jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:52.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.