Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-02-2011, 17:59   #1
Seweryn
ford::advanced
 
Avatar Seweryn
 
Zarejestrowany: 30-09-2007
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 TDCi 90 kM
Rocznik: 2007
Postów: 200
Domyślnie Chwilowy przyrost momentu obrotowego

Witam,
słyszałem o czymś takim jak w temacie. Czy ktoś ma orientację w jakich silnikach występuje, na czym polega i jak to się odczuwa???

__________________
Pozdrawiam
SewerynR
Seweryn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-02-2011, 18:38   #2
white88
ford::average
 
Avatar white88
 
Zarejestrowany: 11-09-2010
Skąd: Pleszew
Model: Focus MK2
Silnik: 1.8 TDCI 115HP
Rocznik: 2007
Postów: 100
Domyślnie Odp: Chwilowy przyrost momentu obrotowego

Mogę ci żartobliwie powiedzieć że raz czułem w foczce mega przyrost mocy co najmniej 400Nm. A zdarzyło się to jak przez tydzień jeździłem daewoo tico 60Nm. MAsakra ogień i szaleństwo w czystej postaci. Przesiadłem się z powrotem do foki to myślałem ze mam 200KM. pozdro poza tym pierwsze słyszę ale z chęcią się dowiem czegoś nowego.
white88 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-02-2011, 18:52   #3
pretorian2
ford::specialist
 
Avatar pretorian2
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Kraków
Model: MONDEO MK4 FL TITANIUM S @ 2.2 230/500 + C-MAX TITANIUM 2014 2.0 @ 200/400
Silnik: 2.2 tdci + 2.0 tdci
Rocznik: 2013, 2014
Postów: 929
Domyślnie Odp: Chwilowy przyrost momentu obrotowego

to się nazywa OVERBOOST i przez chwile daje przyrost momentu 20nm odpowiednio do tego co fabryka dała, wystepuję w 1.6tdci 1.8 tdci i 2.0 tdci, mowa o foczkach 2, np. w modnku tylko w wersji 2.2tdci.
pretorian2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-02-2011, 20:27   #4
Seweryn
ford::advanced
 
Avatar Seweryn
 
Zarejestrowany: 30-09-2007
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 TDCi 90 kM
Rocznik: 2007
Postów: 200
Domyślnie Odp: Chwilowy przyrost momentu obrotowego

Jakoś się to da odczuć ??? Przy jakich obrotach i w jakich okolicznościach to działa ??? Mam od niedawna mk2 1.6 90kM i ostatnio jadąc z pedałem w podłodze nagle auto lekko szarpnęło a potem jakby je ktoś kopnął w bagarznik poszło - było to tak ok. 3000 obr. na 3 biegu - nie wiem czy coś nie tak czy też może to ten tajemniczy overboost
__________________
Pozdrawiam
SewerynR
Seweryn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-02-2011, 21:07   #5
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
Domyślnie Odp: Chwilowy przyrost momentu obrotowego

To było coś nie tak, overbost w poprawnie pracującym silniku praktycznie jest nie odczuwalny.
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-02-2011, 23:14   #6
Seweryn
ford::advanced
 
Avatar Seweryn
 
Zarejestrowany: 30-09-2007
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 TDCi 90 kM
Rocznik: 2007
Postów: 200
Domyślnie Odp: Chwilowy przyrost momentu obrotowego

A jest wogóle overboost w takim silniku jak mam, znaczy w 90 KM ???
__________________
Pozdrawiam
SewerynR
Seweryn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-02-2011, 23:20   #7
damiasek
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Kraków
Model: był Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 793
Domyślnie Odp: Chwilowy przyrost momentu obrotowego

Cytat:
Napisał Seweryn Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A jest wogóle overboost w takim silniku jak mam, znaczy w 90 KM ???
Nie, aby był overboost turbina musi mieć zmienną geometrie, a 1.6 TDCI 90KM takiej nie ma.
damiasek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-02-2011, 07:31   #8
Seweryn
ford::advanced
 
Avatar Seweryn
 
Zarejestrowany: 30-09-2007
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 TDCi 90 kM
Rocznik: 2007
Postów: 200
Domyślnie Odp: Chwilowy przyrost momentu obrotowego

Czyli muszę obserwować te szarpnięcia bo to znaczy, że coś niedobrego zaczyna się dziać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam
SewerynR
Seweryn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-02-2011, 12:28   #9
Rafako
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 01-02-2011
Skąd: W-wa
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDCI 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 4
Domyślnie Odp: Chwilowy przyrost momentu obrotowego

Od 2001 w silnikach 90 i 115 km tdci występował tzw overboost jest to odczuwalne szczególnie przy gwałtownym wciśnięciu gazu
Rafako jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-02-2011, 16:46   #10
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
Domyślnie Odp: Chwilowy przyrost momentu obrotowego

Overbost występuje: 1.6 109KM,1.8 115KM,2.0 136KM a co do odczuwalności to jak gwałtownie wciskamy pedał to każdy samochód wtedy najlepiej przyśpiesza a różnica praktycznie jej nie ma -można by równie dobrze napisać że dajmy na to silnik 1.6 ma nie 240 tylko 260 bo i tak te 260 jest dostępne.W każdym bądz razie nie mówmy tu o odczuwalności,po prostu samochód jeżdzi jak jeżdzi
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:52.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.