|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-02-2011, 17:59 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 30-09-2007
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 TDCi 90 kM
Rocznik: 2007
Postów: 200
|
Chwilowy przyrost momentu obrotowego
Witam,
słyszałem o czymś takim jak w temacie. Czy ktoś ma orientację w jakich silnikach występuje, na czym polega i jak to się odczuwa???
__________________
Pozdrawiam SewerynR |
19-02-2011, 18:38 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-09-2010
Skąd: Pleszew
Model: Focus MK2
Silnik: 1.8 TDCI 115HP
Rocznik: 2007
Postów: 100
|
Odp: Chwilowy przyrost momentu obrotowego
Mogę ci żartobliwie powiedzieć że raz czułem w foczce mega przyrost mocy co najmniej 400Nm. A zdarzyło się to jak przez tydzień jeździłem daewoo tico 60Nm. MAsakra ogień i szaleństwo w czystej postaci. Przesiadłem się z powrotem do foki to myślałem ze mam 200KM. pozdro poza tym pierwsze słyszę ale z chęcią się dowiem czegoś nowego.
|
19-02-2011, 18:52 | #3 |
ford::specialist
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Kraków
Model: MONDEO MK4 FL TITANIUM S @ 2.2 230/500 + C-MAX TITANIUM 2014 2.0 @ 200/400
Silnik: 2.2 tdci + 2.0 tdci
Rocznik: 2013, 2014
Postów: 929
|
Odp: Chwilowy przyrost momentu obrotowego
to się nazywa OVERBOOST i przez chwile daje przyrost momentu 20nm odpowiednio do tego co fabryka dała, wystepuję w 1.6tdci 1.8 tdci i 2.0 tdci, mowa o foczkach 2, np. w modnku tylko w wersji 2.2tdci.
|
19-02-2011, 20:27 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 30-09-2007
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 TDCi 90 kM
Rocznik: 2007
Postów: 200
|
Odp: Chwilowy przyrost momentu obrotowego
Jakoś się to da odczuć ??? Przy jakich obrotach i w jakich okolicznościach to działa ??? Mam od niedawna mk2 1.6 90kM i ostatnio jadąc z pedałem w podłodze nagle auto lekko szarpnęło a potem jakby je ktoś kopnął w bagarznik poszło - było to tak ok. 3000 obr. na 3 biegu - nie wiem czy coś nie tak czy też może to ten tajemniczy overboost
__________________
Pozdrawiam SewerynR |
19-02-2011, 21:07 | #5 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
|
Odp: Chwilowy przyrost momentu obrotowego
To było coś nie tak, overbost w poprawnie pracującym silniku praktycznie jest nie odczuwalny.
|
19-02-2011, 23:14 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 30-09-2007
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 TDCi 90 kM
Rocznik: 2007
Postów: 200
|
Odp: Chwilowy przyrost momentu obrotowego
A jest wogóle overboost w takim silniku jak mam, znaczy w 90 KM ???
__________________
Pozdrawiam SewerynR |
19-02-2011, 23:20 | #7 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Kraków
Model: był Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 793
|
Odp: Chwilowy przyrost momentu obrotowego
Cytat:
|
|
20-02-2011, 07:31 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 30-09-2007
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 TDCi 90 kM
Rocznik: 2007
Postów: 200
|
Odp: Chwilowy przyrost momentu obrotowego
Czyli muszę obserwować te szarpnięcia bo to znaczy, że coś niedobrego zaczyna się dziać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam SewerynR |
20-02-2011, 12:28 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 01-02-2011
Skąd: W-wa
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDCI 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 4
|
Odp: Chwilowy przyrost momentu obrotowego
Od 2001 w silnikach 90 i 115 km tdci występował tzw overboost jest to odczuwalne szczególnie przy gwałtownym wciśnięciu gazu
|
20-02-2011, 16:46 | #10 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
|
Odp: Chwilowy przyrost momentu obrotowego
Overbost występuje: 1.6 109KM,1.8 115KM,2.0 136KM a co do odczuwalności to jak gwałtownie wciskamy pedał to każdy samochód wtedy najlepiej przyśpiesza a różnica praktycznie jej nie ma -można by równie dobrze napisać że dajmy na to silnik 1.6 ma nie 240 tylko 260 bo i tak te 260 jest dostępne.W każdym bądz razie nie mówmy tu o odczuwalności,po prostu samochód jeżdzi jak jeżdzi
|
|
|
|