|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-07-2006, 19:55 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-05-2006
Postów: 11
|
Problem z obrotami
witam. Panowie może ktoś z was mi coś poradzi. Mam Mondeo ST 200 (2,5 V6) 1999 rok i cholerny problem z obrotami silnika a mianowicie :
Przy zmianie biegów (wciśnięte sprzęglo, puszczony gaz) obroty nie opadają do wymaganych 750-780 obr/min ale albo zatrzymują się (5 do 15 sekund) na poziomie na jakim dokonywana była zmiana np 2500 - 3000 obrotów albo wręcz wzrastają do 4500 obrotów i tak pozostają też od 5 do 15 sekund (czasem nawet dłużej). Podobnie jest gdy zrzucę go na luz. Nie dzieje się to non stop. Najczęściej gdy silnik jest rozgrzany a na zewnątrz ciepełko jak ostatnio 25-30 stopni ale zdarza się także przy niższych temperaturach. Może ktoś mądry doradzi co to może być bo z serwisami już nie mam zamiaru dalej walczyć. Czy może to być problem np. z przewodami podciśnienia. A i linka gazu nie blokuje się to już sprawdzałem. Bardzo prosze o poradę bo przy obecnej cenie benzyny przepały jakie dzięki temu mam nie są zbyt miłe ( na baku 60l - 320 km !!!!!!!!!!!!!!!!! i to bez zadnych rajdowo-wyścigowych wygłupów) Pozdrawiam. |
26-07-2006, 11:51 | #2 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 646
|
Cytat:
Właściwe to 850-900-950, czasem pod 1000 mogą podejść (na biegu jałowym). Podczas zmiany biegów obroty zostają - taki urok forda, ma to pomóc np. przy dojeździe do skrzyżowania w tym, by silnik nie zgasł i nie został od razu zduszony, ale ROSNĄĆ nie powinny ! Może krokowiec pora wyczyścić albo przepływke?
__________________
Pozdrawiam ______________ Moje autko Nakarm głodne dziecko! Sprzedam do Mk2: grill oryginał, cały, kompletny; halogeny przeciwmgielne w zderzak, oprawki na halogeny, zaślepke zderzaka pod hak, reflektor przód. |
|
26-07-2006, 12:00 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Sądzę, że raczej przepustnica się nie domyka, albo gdzieś lewe powietrze się dostaje.
A w V6 obroty biegu jałowego powinny być faktycznie niższe - tak właśnie koło 750. |
26-07-2006, 12:31 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 646
|
:fcp15 To przepraszam, nie spodziewałem się...
__________________
Pozdrawiam ______________ Moje autko Nakarm głodne dziecko! Sprzedam do Mk2: grill oryginał, cały, kompletny; halogeny przeciwmgielne w zderzak, oprawki na halogeny, zaślepke zderzaka pod hak, reflektor przód. |
26-07-2006, 13:51 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-05-2006
Postów: 11
|
Silnik krokowy wymieniałem i nic to nie dało... Szczerz powiem że też ukierunkowany jestem na probem z "wiatrem" : )).
|