![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Arkadiusz
Zarejestrowany: 25-06-2012
Model: FOCUS MKII
Silnik: 16.TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 7
|
![]()
Witam
Z powodu okresowego dłuższego nieużytkowania pojazdu zastanawiam się na zamontowaniem odłącznika akumulatora tzw hebla. Klema minusowa ma dwa kable: na karoserię i chyba do rozrusznika. Czy ktoś ma sprawdzone rozwiązanie i mógłby coś zaproponować? Focus kombi MK II TDCI 1.6 2007 Znalazłem coś takiego ale nie wejdzie do skrzynki akumulatora Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pzdr a Ostatnio edytowane przez arekszy ; 01-01-2016 o 19:18 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
|
![]()
Nie bardzo wiem w jakim celu to robić , ale jak już tak chcesz t najprościej jest zdjąć orginalną klemę.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,979
|
![]()
Dokladnie jak kolega pisze wyzej zdejmi kleme minusowa i mozesz dodatkowo zalozyc jakas gumowa nasadke zeby zwarcie sie nie zrobilo przypadkiem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Imię: Arkadiusz
Zarejestrowany: 25-06-2012
Model: FOCUS MKII
Silnik: 16.TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 7
|
![]()
Tak wiem o klemie minusowej, do tej pory tak robiłem.
Klema minusowa zachodzi na podszybie dostęp trochę utrudniony. Ale... Sytuacja się okresowo powtarza więc wartałoby sobie temat uprościć. Może się zdarzyć, że żona będzie musiała założyć tą klemę. Sorki... proszę o zrozumienie. Hebel z takim pokrętem wtedy jest niezastąpiony. Jedyne co mi przeszkadza w założeniu hebla z obrazka, to klema z dwoma kablami i brak miejsca. Jeśli założę hebel na przewodzie do karoserii, to nie wiem czy obwód nie zamknie się przez kabel do rozrusznika? a PS Raz foka nie poszła spać i napięcie spadło do 4V. dwa - foka po 4 tygodniach (wakacji) rozładowała aku do 0V) Ostatnio edytowane przez arekszy ; 01-01-2016 o 19:56 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,979
|
![]()
A ta zielona nakretka jest z gwintem czy srube posiada
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Imię: Arkadiusz
Zarejestrowany: 25-06-2012
Model: FOCUS MKII
Silnik: 16.TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 7
|
![]()
Z tego co zrozumiałem z opisu przekręcenie o jakiś tam kąt powoduje rozwarcie obwodu.
Nie trzeba nic rozkręcać kluczami, wystarczy samo przekręcenie pokrętła do rozwarcia obwodu. Na zdjęciu widać jakąś przekładkę izolującą. Nie znam konstrukcji i nie wiem czy tam jest jakiś gwint i śruba. opis z alledrogo WYŁĄCZNIK AKUMULATORA Szybkie i łatwe odłączanie prądu akumulatora! Odłącznik akumulatora pozwala na szybkie odłączenie prądu akumulatora np. przed przystąpieniem do naprawy samochodu. Urządzenie jest niewiarygodnie łatwe w montażu – wystarczy tylko zdemontować klemę ujemną, założyć odłącznik bezpośrednio na biegun ujemny akumulatora, a następnie przymocować klemę ujemną do drugiego końca odłącznika. Aby odłączyć prąd, wystarczy tylko przekręcić plastikowe pokrętło. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,979
|
![]()
Jedynym rozwiazaniem jest obciecie klemy tak aby zostala ta czesci z 2 kablami i sruba M5 jak sie nie myle i i wlozenie sruby przez otwor i zamocowanie nakretka przynajmniej ja bym tak zrobil ale decyzja nalezy do ciebie , a jakby sruba okazala sie za krutka to zpilowanie troche dolnej czesc zeby byla plaska i dobrze przylegala
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Imię: radek
Zarejestrowany: 24-08-2013
Skąd: WWE i Zielonka
Model: KUGA
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2011
Postów: 1,271
|
![]()
Znajomy ma podobny patent w swoich autach po tym jak poszło zwarcie i prawie spalił mu się samochód. Szukaj klemy do zarobienia na kablu ,a nie kombinacji z oryginalną klemą.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-05-2013
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Model: Mondeo MK4 Kombi
Silnik: 2,5T
Rocznik: 2007
Postów: 140
|
![]()
Proponuję łatwiejszy w obsłudze wyłącznik
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. zdjęcie pierwsze lepsze z googla Stosuje w drugim autku z powodzeniem od prawie roku, żona sobie radzi z obsługą. Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez GOLDEN!!! ; 02-01-2016 o 12:46 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,188
|
![]()
1) daj linka gdzie to znalazłeś
2) ciekawe jaki prąd jest to w stanie "przenieść" 3) zastosuj na biegun dodatni, jest bardziej dostępny. Są też klemy typu "francja" z dociskaniem na zatrzask, może coś takiego. ew elektryk i zabudowanie jakiegoś wyłącznika - hebla na kablach masowych. Bump: Cytat:
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
|
![]() |
![]() |