|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-10-2012, 11:27 | #1 |
ford::amateur
Imię: Damian
Zarejestrowany: 23-10-2012
Skąd: Łódzkie
Model: Ford Focus mk1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 9
|
Wymiana rozrządu poskutkowała spadkiem ciśnienia
Witam serdecznie wszystkich użytkowników Foczek,
Pisze do was w pewniej magicznej sprawie - bo inaczej tego ująć nie mogę. Otóż chodzi o to, że dnia wczorajszego zaprowadziłem swojego Focusa (1.8 TDDI) na wymianę rozrządu, mechanik uwinął się w miarę szybko i już o 16.00 jechałem po jego odbiór. Po odbiorze auta jednak spotkała mnie nieciekawa niespodzianka. Zapłaciłem, wyjechałem, a następnie po przejechaniu 400 metrów zapaliła się kontrolka od oleju. Zatrzymałem się więc natychmiast, aby sprawdzić poziom oleju. Okazało się, że poziom oleju był w normie (powyżej minimum). Jednak dla pewności dolałem go troszkę więcej (w bagażniku mam małą butelkę - taką na wszelki wypadek). Po odpaleniu jednak kontrolka dalej się świeciła. Wróciłem więc do mechanika i przedstawiłem mu problem. Początkowo powiedział, że to pewnie czujnik się (sam) zepsuł. Zostawiłem więc u niego auto. Dzisiaj do mnie zadzwonił i powiedział, że silnik nie trzyma prawidłowego ciśnienia oleju. I teraz pojawia się pytanie - Czy to jakiś dziwny ZBIEG OKOLICZNOŚCI, że 400 metrów po wyjechaniu z warsztatu zapala się kontrolka od oleju i NAGLE okazuje się, że ciśnienie jest za małe - MIMO TEGO, że wcześniej to auto było użytkowane przez 3 lata i nic się nie działo? Czy może jest jakaś szansa na to, że mechanik coś spieprzył przy wymianie rozrządu? Oprócz wymiany zleciłem mu jeszcze założenie zabezpieczenia przed niepożądanym odpaleniem auta (czyli przed kradzieżą). Proszę o opinie. EDIT: Po wstępnej analizie mechanik powiedział, że po włączeniu silnika ciśnienie jest w normie, jednak po dodaniu gazu słychać puknięcie i ciśnienie spada. Ostatnio edytowane przez damian72a ; 23-10-2012 o 19:37 |
23-10-2012, 11:40 | #2 |
ford::professional
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 14-09-2004
Skąd: Bielsko - Biała
Model: Kuga
Silnik: 1.5
Rocznik: 2020
Postów: 1,930
|
Odp: Wymiana rozrządu poskutkowała spadkiem ciśnienia
Sądzę że to niestety zbieg okoliczności. Układ rozrządu nie ma nic wspólnego z pompą oleju.
|
23-10-2012, 12:19 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
Odp: Wymiana rozrządu poskutkowała spadkiem ciśnienia
Zapytaj jak podparł silnik. Prawdopodobnie masz przygnieciona miskę olejową - temat wielokrotnie opisywany na forum.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
23-10-2012, 12:25 | #4 |
Postów: n/a
|
Odp: Wymiana rozrządu poskutkowała spadkiem ciśnienia
Powiedzenie przez mechanika ---silnik nie trzyma prawidłowego ciśnienia oleju== bez powiedzenia właścicielowi , jakie jest prawidłowe ciśnienie oleju, i jakie ciśnienie jest w twoim silniku, to według mnie próba pozbycia się klienta, bez poważnego podejścia. Powinien w twojej obecności założyć czujnik mechaniczny i pokazać klientowi wartość tego ciśnienia na wolnych i coraz większych obrotach, na chłodnym i gorącym silniku.
A wymiana rozrządu nie ma wpływu na ciśnienie oleju w silniku, chyba że na starym rozrządzie miał silnik zwiększone wolne obroty, a po wymianie rozrządu naprawdę wolne. |
23-10-2012, 12:47 | #5 |
ford::amateur
Imię: Damian
Zarejestrowany: 23-10-2012
Skąd: Łódzkie
Model: Ford Focus mk1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 9
|
Odp: Wymiana rozrządu poskutkowała spadkiem ciśnienia
Naprawdę nie wiem o co dokładnie chodzi, ale jestem prawie pewien, że mechanik musiał się w jakiś sposób przyczynić do zapalenia się tej kontrolki. To jest niemożliwe, aby akurat po wyjeździe z warsztatu nagle stało się coś z ciśnieniem oleju. Gdybym nie znał tego auta, to mógłbym zakładać, że może być z nim jakiś problem, jednak jak wcześniej wspominałem - to auto znam już od 3 lat i nigdy wcześniej nie zapalała się (podczas jazdy) kontrolka oleju. W takie zbiegi okoliczności niestety nie jestem w stanie uwierzyć.
Na razie czekam na drugi telefon od mechanika - ma zadzwonić i powiedzieć co się tam stało. PS Nie wiem czy to tylko mi się tak wydawało, ale miałem wrażenie, że silnik chodzi głośniej niż przed wymianą rozrządu. Oprócz zwykłego klekotania silnika (które jest mi dobrze znane) słyszałem jeszcze dodatkowe dźwięki, które wydawały mi się nowe (jednak bardzo możliwe, że to było tylko mylne wrażenie). Ostatnio edytowane przez damian72a ; 23-10-2012 o 12:50 |
23-10-2012, 14:23 | #6 |
Postów: n/a
|
Odp: Wymiana rozrządu poskutkowała spadkiem ciśnienia
Dodatkowe dżwięki nic dobrego nie mówią. Jak jest małe ciśnienie oleju to niekasują się luzy układu korbowo-tłokowego i wtedy silnik jest głośny.
|
23-10-2012, 14:58 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-10-2009
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi/ 1,6 16V
Rocznik: 2001 / 2004
Postów: 176
|
Odp: Wymiana rozrządu poskutkowała spadkiem ciśnienia
Prawie na 100% winna jest zagięta miska olejowa, w tym silniku miska jest z cienkiej blachy i ciężar silnika wystarczy aby ja zagiąć, oczywiście podstawową przyczyną jest wygodnictwo i bezmyślność mechaników, przy wymianie rozrządu trzeba odkręcić poduszkę więc powinno się podwiesić silnik ale łatwiej podłożyć klocek pod miskę, wiem coś o tym bo sam tak miałem w poprzednim Focusie na szczęście u mnie zagięcie bylo niewielkie ale skutkowało tym że po odpaleniu silnika kontrolka oleju gasła dopiero po kilku sekundach , po odkręceniu i naprostowaniu miski objaw znikł dlatego myślę że nie masz co kombinować , jedz do tego fachowca niech wyprostuje miskę którą zagiął przez własne niedbalstwo.
|
23-10-2012, 15:42 | #8 | |
ford::amateur
Imię: Damian
Zarejestrowany: 23-10-2012
Skąd: Łódzkie
Model: Ford Focus mk1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 9
|
Odp: Wymiana rozrządu poskutkowała spadkiem ciśnienia
Cytat:
Z tego co wiem, w tej chwili odkręcił miskę olejową i inne elementy, próbuje się dostać do tylnej części silnika (tam gdzie jest skrzynia biegów), aby sprawdzić czy tam nie leży przyczyna. Umówiliśmy się, że będę czekał na jego telefon. Tak też robię. Później dam znać jaka będzie diagnoza. PS I dalej ciężko mi uwierzyć w to, że ta "awaria" nie ma nic wspólnego z jego wymianą rozrządu. Może podczas wymiany rozrządu coś uszkodził? Ostatnio edytowane przez damian72a ; 23-10-2012 o 15:49 |
|
23-10-2012, 16:38 | #9 |
Postów: n/a
|
Odp: Wymiana rozrządu poskutkowała spadkiem ciśnienia
Kolego, dlaczego nie zapytałeś mechanika jakie są wartości tego ciśnienia, i dlaczego on sam z siebie ci tego nie powiedział. Jeżeli po dodaniu gazu słychać puknięcie, to wskazywało by na obróconą lub wytopioną panewkę korbową.Zawór przelewowy przy pompie działa wtedy, gdy jest zaduże ciśnienie oleju, np przy dużych mrozach, wtedy się otwiera i bezpośrednio do miski olejowej oddaje nadmiar oleju, co powoduje optymalne ciśnienie na zimnym silniku.Jak jest zdjęta miska olejowa powiedz mechanikowi aby posprawdzał luzy na panewkach korbowych.
|
23-10-2012, 19:33 | #10 | |
ford::amateur
Imię: Damian
Zarejestrowany: 23-10-2012
Skąd: Łódzkie
Model: Ford Focus mk1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 9
|
Odp: Wymiana rozrządu poskutkowała spadkiem ciśnienia
Cytat:
Oby nie było to nic poważnego. ; | |
|
Tagi |
ciśnienie oleju |
|
|