Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-10-2012, 11:27   #1
damian72a
ford::amateur
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 23-10-2012
Skąd: Łódzkie
Model: Ford Focus mk1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 9
Domyślnie Wymiana rozrządu poskutkowała spadkiem ciśnienia

Witam serdecznie wszystkich użytkowników Foczek,

Pisze do was w pewniej magicznej sprawie - bo inaczej tego ująć nie mogę. Otóż chodzi o to, że dnia wczorajszego zaprowadziłem swojego Focusa (1.8 TDDI) na wymianę rozrządu, mechanik uwinął się w miarę szybko i już o 16.00 jechałem po jego odbiór. Po odbiorze auta jednak spotkała mnie nieciekawa niespodzianka. Zapłaciłem, wyjechałem, a następnie po przejechaniu 400 metrów zapaliła się kontrolka od oleju.

Zatrzymałem się więc natychmiast, aby sprawdzić poziom oleju. Okazało się, że poziom oleju był w normie (powyżej minimum). Jednak dla pewności dolałem go troszkę więcej (w bagażniku mam małą butelkę - taką na wszelki wypadek). Po odpaleniu jednak kontrolka dalej się świeciła. Wróciłem więc do mechanika i przedstawiłem mu problem. Początkowo powiedział, że to pewnie czujnik się (sam) zepsuł. Zostawiłem więc u niego auto.

Dzisiaj do mnie zadzwonił i powiedział, że silnik nie trzyma prawidłowego ciśnienia oleju. I teraz pojawia się pytanie - Czy to jakiś dziwny ZBIEG OKOLICZNOŚCI, że 400 metrów po wyjechaniu z warsztatu zapala się kontrolka od oleju i NAGLE okazuje się, że ciśnienie jest za małe - MIMO TEGO, że wcześniej to auto było użytkowane przez 3 lata i nic się nie działo?

Czy może jest jakaś szansa na to, że mechanik coś spieprzył przy wymianie rozrządu? Oprócz wymiany zleciłem mu jeszcze założenie zabezpieczenia przed niepożądanym odpaleniem auta (czyli przed kradzieżą).

Proszę o opinie.

EDIT: Po wstępnej analizie mechanik powiedział, że po włączeniu silnika ciśnienie jest w normie, jednak po dodaniu gazu słychać puknięcie i ciśnienie spada.


Ostatnio edytowane przez damian72a ; 23-10-2012 o 19:37
damian72a jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2012, 11:40   #2
Jakub
ford::professional
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 14-09-2004
Skąd: Bielsko - Biała
Model: Kuga
Silnik: 1.5
Rocznik: 2020
Postów: 1,930
Domyślnie Odp: Wymiana rozrządu poskutkowała spadkiem ciśnienia

Sądzę że to niestety zbieg okoliczności. Układ rozrządu nie ma nic wspólnego z pompą oleju.
Jakub jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2012, 12:19   #3
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
Domyślnie Odp: Wymiana rozrządu poskutkowała spadkiem ciśnienia

Zapytaj jak podparł silnik. Prawdopodobnie masz przygnieciona miskę olejową - temat wielokrotnie opisywany na forum.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2012, 12:25   #4
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Wymiana rozrządu poskutkowała spadkiem ciśnienia

Powiedzenie przez mechanika ---silnik nie trzyma prawidłowego ciśnienia oleju== bez powiedzenia właścicielowi , jakie jest prawidłowe ciśnienie oleju, i jakie ciśnienie jest w twoim silniku, to według mnie próba pozbycia się klienta, bez poważnego podejścia. Powinien w twojej obecności założyć czujnik mechaniczny i pokazać klientowi wartość tego ciśnienia na wolnych i coraz większych obrotach, na chłodnym i gorącym silniku.
A wymiana rozrządu nie ma wpływu na ciśnienie oleju w silniku, chyba że na starym rozrządzie miał silnik zwiększone wolne obroty, a po wymianie rozrządu naprawdę wolne.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2012, 12:47   #5
damian72a
ford::amateur
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 23-10-2012
Skąd: Łódzkie
Model: Ford Focus mk1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 9
Domyślnie Odp: Wymiana rozrządu poskutkowała spadkiem ciśnienia

Naprawdę nie wiem o co dokładnie chodzi, ale jestem prawie pewien, że mechanik musiał się w jakiś sposób przyczynić do zapalenia się tej kontrolki. To jest niemożliwe, aby akurat po wyjeździe z warsztatu nagle stało się coś z ciśnieniem oleju. Gdybym nie znał tego auta, to mógłbym zakładać, że może być z nim jakiś problem, jednak jak wcześniej wspominałem - to auto znam już od 3 lat i nigdy wcześniej nie zapalała się (podczas jazdy) kontrolka oleju. W takie zbiegi okoliczności niestety nie jestem w stanie uwierzyć.

Na razie czekam na drugi telefon od mechanika - ma zadzwonić i powiedzieć co się tam stało.

PS Nie wiem czy to tylko mi się tak wydawało, ale miałem wrażenie, że silnik chodzi głośniej niż przed wymianą rozrządu. Oprócz zwykłego klekotania silnika (które jest mi dobrze znane) słyszałem jeszcze dodatkowe dźwięki, które wydawały mi się nowe (jednak bardzo możliwe, że to było tylko mylne wrażenie).

Ostatnio edytowane przez damian72a ; 23-10-2012 o 12:50
damian72a jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2012, 14:23   #6
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Wymiana rozrządu poskutkowała spadkiem ciśnienia

Dodatkowe dżwięki nic dobrego nie mówią. Jak jest małe ciśnienie oleju to niekasują się luzy układu korbowo-tłokowego i wtedy silnik jest głośny.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2012, 14:58   #7
Toni999
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-10-2009
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi/ 1,6 16V
Rocznik: 2001 / 2004
Postów: 176
Domyślnie Odp: Wymiana rozrządu poskutkowała spadkiem ciśnienia

Prawie na 100% winna jest zagięta miska olejowa, w tym silniku miska jest z cienkiej blachy i ciężar silnika wystarczy aby ja zagiąć, oczywiście podstawową przyczyną jest wygodnictwo i bezmyślność mechaników, przy wymianie rozrządu trzeba odkręcić poduszkę więc powinno się podwiesić silnik ale łatwiej podłożyć klocek pod miskę, wiem coś o tym bo sam tak miałem w poprzednim Focusie na szczęście u mnie zagięcie bylo niewielkie ale skutkowało tym że po odpaleniu silnika kontrolka oleju gasła dopiero po kilku sekundach , po odkręceniu i naprostowaniu miski objaw znikł dlatego myślę że nie masz co kombinować , jedz do tego fachowca niech wyprostuje miskę którą zagiął przez własne niedbalstwo.
Toni999 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2012, 15:42   #8
damian72a
ford::amateur
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 23-10-2012
Skąd: Łódzkie
Model: Ford Focus mk1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 9
Domyślnie Odp: Wymiana rozrządu poskutkowała spadkiem ciśnienia

Cytat:
Napisał Toni999 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Prawie na 100% winna jest zagięta miska olejowa, w tym silniku miska jest z cienkiej blachy i ciężar silnika wystarczy aby ja zagiąć, oczywiście podstawową przyczyną jest wygodnictwo i bezmyślność mechaników, przy wymianie rozrządu trzeba odkręcić poduszkę więc powinno się podwiesić silnik ale łatwiej podłożyć klocek pod miskę, wiem coś o tym bo sam tak miałem w poprzednim Focusie na szczęście u mnie zagięcie bylo niewielkie ale skutkowało tym że po odpaleniu silnika kontrolka oleju gasła dopiero po kilku sekundach , po odkręceniu i naprostowaniu miski objaw znikł dlatego myślę że nie masz co kombinować , jedz do tego fachowca niech wyprostuje miskę którą zagiął przez własne niedbalstwo.
Przed chwilą zadzwoniłem do niego i powiedziałem mu o tej misce, jednak mechanik odparł, że to nie to. Powiedział jednak, że po włączenia silnika ciśnienie jest dobre, jednak po dodaniu gazu słychać jakieś puknięcie i wtedy właśnie ciśnienie maleje. Na razie mówi, że jest "w kropce", jednak próbuje się dostać do tylnej części silnika, tam podobno są jakieś dwa elementy, które warto sprawdzić. Mówił coś o jakimś zaworze, który może nie odbijać - więcej nie mogę powiedzieć, ponieważ przez telefon podał mi za dużo informacji i nie wszystko zapamiętałem.

Z tego co wiem, w tej chwili odkręcił miskę olejową i inne elementy, próbuje się dostać do tylnej części silnika (tam gdzie jest skrzynia biegów), aby sprawdzić czy tam nie leży przyczyna. Umówiliśmy się, że będę czekał na jego telefon. Tak też robię. Później dam znać jaka będzie diagnoza.

PS I dalej ciężko mi uwierzyć w to, że ta "awaria" nie ma nic wspólnego z jego wymianą rozrządu. Może podczas wymiany rozrządu coś uszkodził?

Ostatnio edytowane przez damian72a ; 23-10-2012 o 15:49
damian72a jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2012, 16:38   #9
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Wymiana rozrządu poskutkowała spadkiem ciśnienia

Kolego, dlaczego nie zapytałeś mechanika jakie są wartości tego ciśnienia, i dlaczego on sam z siebie ci tego nie powiedział. Jeżeli po dodaniu gazu słychać puknięcie, to wskazywało by na obróconą lub wytopioną panewkę korbową.Zawór przelewowy przy pompie działa wtedy, gdy jest zaduże ciśnienie oleju, np przy dużych mrozach, wtedy się otwiera i bezpośrednio do miski olejowej oddaje nadmiar oleju, co powoduje optymalne ciśnienie na zimnym silniku.Jak jest zdjęta miska olejowa powiedz mechanikowi aby posprawdzał luzy na panewkach korbowych.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2012, 19:33   #10
damian72a
ford::amateur
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 23-10-2012
Skąd: Łódzkie
Model: Ford Focus mk1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 9
Domyślnie Odp: Wymiana rozrządu poskutkowała spadkiem ciśnienia

Cytat:
Napisał salom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kolego, dlaczego nie zapytałeś mechanika jakie są wartości tego ciśnienia, i dlaczego on sam z siebie ci tego nie powiedział. Jeżeli po dodaniu gazu słychać puknięcie, to wskazywało by na obróconą lub wytopioną panewkę korbową.Zawór przelewowy przy pompie działa wtedy, gdy jest zaduże ciśnienie oleju, np przy dużych mrozach, wtedy się otwiera i bezpośrednio do miski olejowej oddaje nadmiar oleju, co powoduje optymalne ciśnienie na zimnym silniku.Jak jest zdjęta miska olejowa powiedz mechanikowi aby posprawdzał luzy na panewkach korbowych.
Salom, nie pytałem o wartości ciśnienia, bo dla mnie to nie miało większego znaczenia. Gdy z nim rozmawiałem, byliśmy skupieni na przyczynie spadku ciśnienia, a nie na wartości. Na razie czekam na telefon od niego, ma zadzwonić gdy będzie wiedział coś więcej. Już jutro spodziewam się telefonu od niego.

Oby nie było to nic poważnego. ; |
damian72a jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
ciśnienie oleju



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:35.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.