|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-10-2006, 17:56 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-09-2006
Skąd: Krakow
Model: mondeo mk3 kombi
Silnik: 2.0TDCi 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 31
|
POMOCY MECHANIZM WYCIERACZEK SIE ROZLECIAŁ
Witam, kilka dni temu podczas pracy wycieraczek zaczęło coś strasznie warczeć, początkowo myslałem ,że to pióra sie wytarły, ale to z dnia na dzien zaczeło strasznie warczec, i nawet gdy radio na maxa to słychac te jeki więc nie zycze takich problemów najgorszemu wrogowi !!!
Odkręciłem czarne osłonki pod wycierackzmai , zdjąłem lewa częśc ta pod któa jest filtr kabinowy , ale mam teraz problem z prawa czyli ta z któej wychodza wyczieraczki. Odkręciłęm śruby 13 które sa w ramionach i nie moge dalej wyjąc ramienia wycieraczki... jest jakis trik czy ja to za delikatnie robie ????? boje sie o szybe zeby nie pekła!!! ale jak sobie przyświetliłem latarka przez dziurki w kratkach cały mechanizm wycieraczek to si eprzeraziłem a mianowicie. Tam sa dwie rurki któe biegną poziomo równolegle do siebie o róznych długościach i zakonczone na koncach i własnie to na tych koncach montuje sie ramiona wycieraczek a działaja one chyba na takiej samej zasadzie jak koła w parowozie, , jedno napędza reszte za pomoca listwy z boku. U mnie w jednym miejscu pekła jedna z rurek i zabużona jest praca wycieraczki prawej, te dwa elementy w miejscu pęknięcia ocieraja sie o siebie.Czy wie ktoś czy można ten mechanizm kupic czy raczej trzeba tą szczeline pomiedzy elementami powikeszyc zeby nie miały kontaktu bo nawet na jednej rurce oba ramiona sie kręcą, może to jedno jest mniej stabilne ale wycieraczki działaja . NO i najwazniejsze jak zdjąc te ramiona !!!????? na hama czy jakis trick sie stosuje???
__________________
2.0 TDCi 130 KM wersja ghia plus xenony, skóra, podgrzewane fotele, ESP,tempomat,komputer,klimatronik,nawigacja,6PP,sp ryskiwacze reflektorów itd itd... ogólnie wszystko |
05-10-2006, 20:15 | #2 | ||
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-03-2006
Skąd: Kraków/Bielsko
Postów: 636
|
Cytat:
Cytat:
Ramiona mocowane są z mechanizmem napędowym za pomocą wieloklinu w kształcie stożka. Na górze zabezpieczone nakrętką "13" z normalnym gwintem metrycznym. Po kilku latach użytkowania są solidnie zapieczone. Więc oprócz klucza potrzebujemy WD40, Rdza-STOP, CX-80 lub Coca-Colę :fcp2 :fcp2 Lejemy w kilkunastominutowych odstępach przez godzinkę po mocowaniach (po odkręceniu nakrętki, lub jeśli nakrętka nie rusza to również przed...). Następnie próbujemy podnieść ramię - pewnie dalej nie ruszy się z miejsca... Staramy się nim poruszać w prawo i lewo (tak jak chodzi wycieraczka, ale nie za mocno żeby nie zerwać tych rurek pod osłoną - mechanizmu). Jednocześnie staramy się podnosić, podważać ramię... Jeśli nadal nie schodzi, polejmy jeszcze raz odrdzewiaczem, możemy postukać delikatnie po mocowaniu młotkiem, kluczem i spróbować raz jeszcze... Chyba, że ma ktoś jakiś bardziej specjalistyczny ściągacz... Mechanizm jest do kupienia w ASO, na szrotach lub na Allegro.pl Cena na Allegro około 150-200 PLN. Link do przykładowej aukcji -> [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Jak będziesz składał Mondiego to nie zapomnij tak założyć osłon filtra i wycieraczek żeby ten wypust (taki ząbek na całej długości) wszedł w rowek dolnej plastikowej uszczelki szyby! Jak tego nie zrobisz dokładnie to masz powódź w samochodzie murowaną! Powodzenia wszystkim!!! [ Dodano: 2006-10-08, 21:19 ] piehol, i jak? Udało się? Napisz jak Ci poszło... Ew. jakieś wskazówki?
__________________
Pozdrowienia, Bartek MONDEO 2.0 TDCi '02 CB PRESIDENT JOHNNY II + SIRIO SNAKE |
||