|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-01-2024, 09:59 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
|
Regeneracja przedniego zawieszenia
Przyszedł czas aby przednie zawieszenie poddać regeneracji. Foka ma w końcu 12 lat, 150 tys km przebiegu (jazda 90% miasto) i wszystko jest w oryginale. Coś zaczyna już postukiwać z przodu i mam kilka pytań. Chcę wymienić wszystko oprócz amortyzatorów.
Jakie elementy kupować w oryginale, jakie w zamienniku? 1. Wahacze - kupić kompletne TRW (koszt jednego ok 270 zł) czy wymieniać oddzielnie tuleje i sworzeń. Jeżeli oddzielnie jakiej marki? 2. Końcówki drążków kierowniczych - oryginał czy zamiennik? 3. Gumy stabilizatora - kupię w oryginale bo są tanie. 4. Łącznik stabilizatora - oryginały czy zamienniki (jakie?) Dziękuję za sugestie. Na pewno wielu z Was regenerowało zawieszenie w mk3 i macie doświadczenie w temacie. |
28-01-2024, 14:57 | #2 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-07-2019
Skąd: Marki
Model: Focus MK3, Focus MK3 FL
Silnik: 1.6 Ti-VCT 125KM, 2.0 TDCi 180KM
Rocznik: 2011, 2015
Postów: 89
|
Odp: Regeneracja przedniego zawieszenia
Wahacz przedni ja zazwyczaj stawiałem na TRW, bo cenowo był jeszcze ok. Moim zdaniem lepiej wziąć cały wahacz i wymienić jak człowiek, bo zysk z zakupu samych tulei nie jest jakiś wielki.
Ogólnie przy wymianie elementów zawieszenia ja idę takim tropem, w zależności od cen i dostępności: FORD OEM -> Lemforder -> TRW Do części tych firm mam zaufanie i nie przypominam sobie, żebym kiedyś miał z nimi jakieś problemy. A kupowałem już do Focusa MK2, Focusa MK3 i dwóch Focusów MK3 FL. |
28-01-2024, 15:06 | #3 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
|
Odp: Regeneracja przedniego zawieszenia
Cytat:
Ostatnio edytowane przez arturek ; 28-01-2024 o 15:39 |
|
28-01-2024, 15:48 | #4 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,641
|
Odp: Regeneracja przedniego zawieszenia
Więc wrzuć cały wahacz z Lemfordera i rozmyślania z głowy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
28-01-2024, 15:58 | #5 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
|
Odp: Regeneracja przedniego zawieszenia
Cytat:
|
|
28-01-2024, 16:15 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,612
|
Odp: Regeneracja przedniego zawieszenia
Meyle (HD).
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju |
28-01-2024, 17:59 | #7 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,641
|
Odp: Regeneracja przedniego zawieszenia
|
28-01-2024, 22:27 | #8 | |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-07-2019
Skąd: Marki
Model: Focus MK3, Focus MK3 FL
Silnik: 1.6 Ti-VCT 125KM, 2.0 TDCi 180KM
Rocznik: 2011, 2015
Postów: 89
|
Odp: Regeneracja przedniego zawieszenia
Cytat:
Co do TRW, to często stawiam na tą firmę jeżeli chodzi o zawieszenie czy hamulce i nie przypominam sobie, żeby z jakością było coś nie tak, a cenowo zazwyczaj wychodzi "odpowiednio". Kolega wyżej poleca też Meyle (HD), często ludzie właśnie na forach polecają, ja po prostu osobiście jakoś się nigdy nie przekonałem i nic z tej firmy nie montowałem. Może ewentualnie jakiś łącznik stabilizatora kiedyś się trafił od nich Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
28-01-2024, 22:32 | #9 |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,377
|
Odp: Regeneracja przedniego zawieszenia
przy cenie wahacza to wymiana tulej jest po prostu nieopłacalna.
W garażu czekają na mnie nowe wahacze TRW do mojego MK3 (2012). tyle że to u mnie to będzie chyba czwarty komplet. a ile amortyzatorów już miałem to nie wspomnę. co dziwne sprężyny Eibach wciąż działają pomimo wieku. łączniki stabilizatora wymieniałem chyba raz. śruba sworznia na 100% do wymiany. spraw sobie gumy stabilizatora. ja za wiele lat czekam z nimi na wymianę. końcówki drążków też raczej do wymiany (tu mialem zmieniane tylko raz). ogólnie dużo do wymiany to tam nie ma. na 100% upewnij się żeby mechanik odpiął czujnik poziomowania (jeśli masz xenony) przez odkręcaniem wahacza. wielu mówi że pamięta a potem struga wariata że już był urwany. w przypadku amortyzatorow to wiadomo, tam dojdą jeszcze górne mocowania z łożyskami. co dziwne łożysko padło mi z jednej strony. z drugiej zmieniałem u mechanika jak zmieniałem znowu amortyzatory :-D u mnie z oryginalnych części to chyba tylko został stabilizator i gumy. oczywiście sanki i zwrotnice dalej oryginalne. i też się podpisuje że TRW to zaufana firma. droższa niż inne ale nigdy nie miałem choćby cienia wątpliwości że to co przyjechało kurierem nie zgadzalo się z tym co zamówilem. nawet wczoraj do swojego 4x4 założyłem tylne tarcze 322mm z TRW i nawet żona przyznała że moja fascynacja że wyglądają "super" nie wzięła się z niczego Ostatnio edytowane przez edmun ; 28-01-2024 o 22:36 |
29-01-2024, 08:08 | #10 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,612
|
Odp: Regeneracja przedniego zawieszenia
Ludzie narzekają ta tarcze trw, a wy polecacie... Tak samo FEBI to ****o. Tylko Meyle (mam cały tył w focusie 2,5 roku i zawieszenie sztywne jak prącie u nastolatka na plaży nudystów) i lemforder.
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju |