|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-07-2007, 22:55 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-07-2007
Skąd: Zabrze
Model: Focus
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 27
|
Zasilanie 2,5 TD r.1993 "biopaliwem" czyli olejem
Na początek grzecznie się przywitam jako nowy na forum: Dzień Dobry wszystkim Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wczoraj zakupiłem swojego pogromcę szos w kolorze niebieskim r.1993 2,5TD model podobno 150S (jak się dziś dowiedziałem był to chyba kiedyś bankowóz). Pierwszy ford w rodzinie i pierwszy diesel w rodzinie (do tej pory benzyniaki) a do zakupu zmusił mnie złodziej, który bezczelnie podiwanił mi poloneza trucka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W związku z tym mam parę pytań dotyczących użytkowania tego sprzętu. 1. Wiele słyszałem o możliwości jazdy na oleju roślinnym (np zużytym z frytkarni po przefiltrowaniu oczywiście) - pomijają kwestie legalności (ach ta akcyza) pytanie brzmi czy próbował ktoś jeździć na tym silnikiem TD, jak się to zachowuje i najważniejsze czy może mieć wpływ na szybsze zużycie turbiny (ja sie tam nie znam ale na chłopski rozum to wg mnie nie powinno - jednak słyszałem coś innego). 2. Jaki olej lać do silnika i ile tego wchodzi (teraz podobno jest 15W40) - chcę od razu zmienić tak profilaktycznie bo ten który jest wygląda mi już na zużyty. 3. Będę wdzięczny za podanie namiarów na jakiegoś dobrego mechanika w okolicach Zabrze/Gliwice który zna się na transitach i nie zdziera skóry Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam Wojtek PS. Jeśli ktoś jest zainteresowany oklejeniem swojego transita (i nie tylko) to zapraszam: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
19-07-2007, 19:43 | #2 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-07-2007
Skąd: gdynia
Postów: 9
|
ja leje 10w 40.lepiej pali zimą.a co do paliwa wszystko.olej opałowy;olej roslinny;nawet nafta z helikopterów aby tłuste
__________________
webster tranzit the best |
20-07-2007, 16:36 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-10-2006
Skąd: Szczecin
Postów: 175
|
Witam.
Sporo na temat tankowania olejow roslinnych, mozna poczytac na niemieckich stronach bo u nich jest to legalne, a olej mozna tankowac z dystrybutora po okolo 60 - 70 centow / litr. Zakladaja oni specjalne instalacje (najlepiej dwuzbiornikowe), ktore podgrzewaja olej poczatkowo elektrycznie, a pozniej plynem chlodniczym do odpowiedniej temperatury aby uzyskac podobna zadkosc oleju do ON. W lecie, leja 50/50 bez przerobek. Na niemieckich forach, nie spodkalem sie, zeby ktos pisal, ze cos mu sie z silnikiem stalo. Jedynie na jakims polskim forum, gosciu twierdzil, ze po przejechaniu paru tysiecy Transitem na OR. Siadly mu wtryski i pompa. Jakos nie chce mi sie w to wierzyc, pewnie mial juz cos nie tak i tak sie poprostu zbieglo w czasie. Czytalem solidna opinie jednego goscia z DE, co ma 2 Transity 2.5TD i chyba 3xT4 2.4D i wszystkie pykaja na OR z instalacjami. Mial wczesniej 2x Transit 2.5D, ktorymi zrobil po ponad 500 tys. Nie wiem jednak dlaczego, nie poleca sie takich patentow na pompach LUCAS i jeszcze jakies inne tego nie lubia. Na Ebay znajdziesz najprostrze instalacje juz za 150 - 200 eur z 30 litrowym zbiorniczkiem. JAk chcesz wieksze, to nie ma problemu za doplata oczywiscie. Gadalem z typem z Berlina, co to sprzedaje i ma sklep w Berlinie. Mowil, ze montaz jest naprawde banalny i mozna to zrobic, majac jakies najprostrze narzedzia. Ja bym to teraz zrobil ale mam pompe i wtryski na gwarancji, a pewnie jak w razie czego, zobacza, ze cos tam dziwnego leje, to mi "PA PA" powiedza. Nad sprawa legalnosci sie nie zastanawialem bo jezdze sporo do DE i tam bym tankowa, a przynajmniej z tamtad mial paragony za paliwko. Kto mi sprawdzi, ile ja na tym OR przejechalem i czy nie dolalem w Biedronce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam Pawel
__________________
Pozdrawia Pawel K. Xantia 1.8i 1995`, Transit 2.5D 1997` Szczecin/Zabrze/Berlin |
20-07-2007, 16:46 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-07-2007
Skąd: Zabrze
Model: Focus
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 27
|
Dzięki Pawle
Pozostaje mi tylko sprawdzić jaka mam pompę... później już tylko załatwić ciągły dopływ świeżego oleju. Pozdrawiam Wojtek |
11-08-2007, 15:51 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-03-2007
Postów: 81
|
czlowieku kto ci powie pa powiec zesie boisz lac na pomie po regeneraci masz znaki wiec niie ntwoja wia bedzie
__________________
transit 100 80 ps,skoda favorit 135 ls 1992,rower w stanie srednim. |
12-08-2007, 09:43 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-08-2006
Skąd: Gdańsk
Postów: 135
|
majakos, zrozumieć treść twojego postu to dopiero wyzwanie totalny bełkot
|
12-08-2007, 20:53 | #7 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
|
Cytat:
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D |
|
08-08-2008, 19:14 | #8 |
ford::average
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 11-12-2007
Skąd: Płock
Model: Ford Mondeo
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 53
|
Re: Zasilanie 2,5 TD r.1993 "biopaliwem" czyli olejem
Do TD spokojnie można lać biopaliwo, ładnie chodzi, żadnej różnicy w porównaniu ze zwykłą ropą, może poza tym że bardziej kopci z rury. W zimę trzeba uważać bo ma wyższą temperaturę zapłonu.
|