|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-07-2009, 16:28 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-08-2008
Model: Focus FFII FL
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2009
Postów: 20
|
1.8TDCi Skaczace ciegno Zawor upustowy
Witam,
Otoz zaczne od tego czym smigam albo probuje :-/ Ford Focus FFI FL 1.8TDCi Krotki opis historyczny pol roku temu padla mi turbinka i zostala zastapiona regenerowana. Od tego momentu moj woz nie zbiera sie tak jak powinien czyli od 1850obr tylko 2300 ( pomiar z hamowniu oraz wlasne odczucie). Dzwonilem do goscia od tej turbiny twierdzi ze musze podkrecic/skrocic ciegno na zaworze upustowym i bedzie dobrze. Pojechalem wiec do jakiegos goscia by to zrobil ale zanim sie za to zabral zaczal cos tam mierzyc cisnienie itp. i jak sie okazal turbina lub zawor upustowy zrzuca cisnienie. Odrazu padlo podejrzenie na zaworki sterujace podcisnieniem. Gosciu znalazl jakies inne (uzywane) ale efekt bez zmian. Potem ja sam kupilem (uzywany) podobno dobry rowniez nadal to samo. Po jakims czasie przyjrzalem sie ze ciegno na zaworze upustowym szaleje ( to pewnie mial na mysli mechanik mowiac, ze zrzuca cisnienie) : Po odplanieu ciegno jest zasysane do dolu (objaw prawidlowy) podczas dodawaniu gazu ciegno powinno sie wysuwac w gore w zaleznosci od ilosci gazu, u mnie to ciegno w monecie dodania gazu zaczyna skakac gora dol gora dol i to wlasnie moze byc powod opoznionego startu. Zaworek podcisnienia, ktory steruje tym ciegnem byl juz z 4 razy podmieniany i caly czas taki sam efekt. Wedlug mnie to wina tego zaworka ale nie jestem w 100% pewny bo jak juz pisalem zakladalem z 3 i wydaje mi sie malo prowdopodobne by te 3 byly rowniez padniete. A w ASO mozna kupic tylko komplet 3 zaworkow za jedyne "850PLN" na taki koszt nie jestem gotowy by pozniej zostac rozczarowany. Musze miec 100% pewnosci, wtedy kupie je po tej diabelnej cenie. Czy cos moze jeszcze powodowac takie objawy skaczacego ciegna ? Czy ktos sie spotkal juz podobnym problemem? Przewody podcisnieniowe sa szczelne !! Z gory dziekuej za pomoc i pozdrawiam, |
22-07-2009, 13:49 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-08-2008
Model: Focus FFII FL
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2009
Postów: 20
|
Odp: 1.8TDCi Skaczace ciegno Zawor upustowy
Nikt nie ma pomysły/nie spotkalsie z czyms takim ?
|
25-07-2009, 23:01 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: LDZ
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 2006
Postów: 153
|
Odp: 1.8TDCi Skaczace ciegno Zawor upustowy
Skoro masz przynajmniej 2 zawory sterujace turbinka to moze warto jeden rozlozyc i zobaczyc na jakiej zasadzie doklanie on dziala - wedlug mnie ruch ciegna wcale nie jest taki plynny jak niektorzy twierdza. Co wiecej wciagniete ciegno oznacza max. wydajnosc turbiny zatem w opisywanym przez Ciebie przypadku objawy powinny byc inne (auto powinno ciagnac przynajmniej na samym dole /od ok. 1800obr/ obrotow).
Pozdrawiam |