Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-08-2011, 10:39   #1
Lukaszwafka
ford::beginner
 
Avatar Lukaszwafka
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 02-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2004
Postów: 44
Domyślnie Stuki w silniku

Witam.

Parę miesięcy temu miałem problem z dziwnym dźwiękiem silnika tzn podczas pracy pojawiało się dziwne wycie. Mechanik zdiagnozował pompę wody, którą wymieniłem. Od tego momentu na biegu jałowym z silnika wydobywają się metaliczne dźwięki (jak by jakaś rolka czy coś). Podobno wszystkie rolki przy alternatorze zostały wymienione bo to gdzieś w okolicach tego ustrojstwa jest problem. Gdy dodam gazu nawet delikatnie dźwięk ustępuję. natomiast gdy wrzucę jedynkę i puszczę delikatnie sprzęgło na hamulcu dźwięk się nasila. Sprzęgło wymienione 5 miesięcy temu. Rozrząd tak samo. Co to może być. Ps gdy jadę np na biegu 2 bez gazu i przychamuje samochód to też pojawia się ten dźwięk.

Pozdrawiam

Lukaszwafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-08-2011, 13:15   #2
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Stuki w silniku

sprzeglo wymieniles ale luzy na wyszprzegliku -walek od skrzyni pozostaja. to jest normalne zjawisko ktore zaczyna pojawiac sie w samochodach z przebiegiem powyzej 200Kkm.

zauwaz ze na wolnych obrotach moze byc wyczuwalny delikatny halas od sprzegla a jak nacisniesz sprzeglo to chalas zanika. Moze to takze byc hałas sprezynek na sprzegle ale te halasy zawsze sa trudne do okreslenia co jest ich bezposrednią przyczyną.

-sprezynki sprzegla
-lozysko na walku głownym w skrzyni
-luz wysprzeglika

o ile oczywiscie chodzi o uklad napedowy.

Jesli chodzi o roleczki to warto byloby sprawdzic czy to ma zwiazku z napinaczem paska rozrzadu. A jaki przebieg?
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-08-2011, 10:04   #3
Lukaszwafka
ford::beginner
 
Avatar Lukaszwafka
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 02-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2004
Postów: 44
Domyślnie Odp: Stuki w silniku

Cytat:
Napisał mjprzem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
sprzeglo wymieniles ale luzy na wyszprzegliku -walek od skrzyni pozostaja. to jest normalne zjawisko ktore zaczyna pojawiac sie w samochodach z przebiegiem powyzej 200Kkm.

zauwaz ze na wolnych obrotach moze byc wyczuwalny delikatny halas od sprzegla a jak nacisniesz sprzeglo to chalas zanika. Moze to takze byc hałas sprezynek na sprzegle ale te halasy zawsze sa trudne do okreslenia co jest ich bezposrednią przyczyną.

-sprezynki sprzegla
-lozysko na walku głownym w skrzyni
-luz wysprzeglika

o ile oczywiscie chodzi o uklad napedowy.

Jesli chodzi o roleczki to warto byloby sprawdzic czy to ma zwiazku z napinaczem paska rozrzadu. A jaki przebieg?
Witam.

Dziękuję za dopowiedz. Tylko problem jest taki że sprzęgło wymienione zostało około 4 miesięcy temu. Kompletne z wysprzęglikiem itp. Objaw ten pojawia się gdy nie ma obciążenia. Raz mi się zdarzyło że wciskając sprzęgło się pojawiał. Teraz już tak nie jest. Natomiast gdy zdejmie się pasek klinowy z alternatora i silnik chodzi bez tego problem nie występuje. Z tego co mi powiedział mechanik napinacz był by podejrzeniem gdy by piszczało na zdjętym pasku klinowym. Rozrząd wymieniany w tedy co sprzęgło (tylko pasek i napinacz, bo podobno jest jeszcze łańcuch pod paskiem ale to nie on)

Co do przebiegu to 165 tys, ale czy miał je już kiedyś tego nie wiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., wiesz auto po firmie.

PS. Jeśli pisze jakieś brednie proszę o wyrozumiałość średnio się znam na tym i mówię co usłyszałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Lukaszwafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-08-2011, 13:48   #4
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Stuki w silniku

sprawdz tez kolo pasowe paska klinowego... niepamietam czy w tym silniku jest 2 masowe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

i sprawdz czy stuki nie sa jak silnik jest na wolnych obrotach i masz puszczone sprzego i czy nie ustaja po wcisnieciu sprzegla
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2011, 07:00   #5
Lukaszwafka
ford::beginner
 
Avatar Lukaszwafka
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 02-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2004
Postów: 44
Domyślnie Odp: Stuki w silniku

Cytat:
Napisał mjprzem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
sprawdz tez kolo pasowe paska klinowego... niepamietam czy w tym silniku jest 2 masowe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

i sprawdz czy stuki nie sa jak silnik jest na wolnych obrotach i masz puszczone sprzego i czy nie ustaja po wcisnieciu sprzegla
Witam.

Dzięki za info, sprawdziłem to o co pytałeś. Koła 2 masowego nie ma w tym samochodzie jest jedno masa ale ona podobno nie może dawać takich efektów(podobno). Co do stuków w silniku jak wcisnąłem wczoraj sprzęgło na wolnych obrotach to tak samo było jak bez wciśniętego.

Pozdrawiam
Lukaszwafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2011, 07:58   #6
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Stuki w silniku

niemialem na mysli zamachowego kola silnika/sprzegła ktore jest 1 masowe napewno przy tddi a przy tdci jest 2 masowe tylko jest jeszcze kolo paska klinowego-to od przodu silnika i czesto sie je robi takze z dwoch-mas -ono jest malo istotne ale czasami moze wywolywac halas jesli sie zuzyje.
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:00.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.