![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
Postów: n/a
|
![]()
Witam
Jak w temacie. zakładając, ze wszystko sprawne Najbardziej mnie interesuje silnik zetec 1.6, ale inne tez mile widziane(bez gaźnikowych i LPG). |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
|
![]()
A myślałeś nad tym, żeby przekłamać info z czujnika temperatury powietrza przy przepływomierzu? Tak aby ECU myślał, że temp powietrza jest wyższa niż w rzeczywistości o kilka stopni. Wtedy liczy sobie dla rzadszego powietrza, czyli mniejszej ilości powietrza więc powinien chyba zubożyć trochę dawkę paliwa, a tak naprawdę idzie zimniejsze czyli jest go więcej. Mieszanka w silniku uboższa, ale myślę, że proporcje nie byłyby tak mocno zachwiane, żeby był z niego jakiś muł. A może szklanka na 100 km byłaby do wypicia przez Ciebie, a nie przez silnik :fcp12
Ciekawe czy przepływomierz by to wyłapał, chyba nie :/ Oczywiście dam jeszcze w Twoim imieniu, że opór toczenia normalny, opony OK, styl jazdy "przeciętny", nie masz zamiaru zamieniać się w dziadka jadacego 40 km/h przez miasto itd...
__________________
Pozdrawiam Było Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD [Regulamin Forum] [Sklep forumowy] |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
Wyjałem czujnik z rury ssącej i wisi sobie w komorze silnika gdzie jest niemiłosiernie ciepło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. dziure po czujniku zatkałem. efekty-nie wiem. pojeżdze-zobacze. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
|
![]() Cytat:
Sorki, ale nie mogłem się powstrzymać :fcp16 Ale tak na serio. Nigdy się nie zastanawiałem, czy przepływomierz zwraca sygnał w formie cyfrowej, czy analogowej (liniowej) do ECU? Chyba wiesz o czym myślę, co by wykombinować? Ale to by już mogła być przesada i za duże zubożenie mieszanki :/ .
__________________
Pozdrawiam Było Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD [Regulamin Forum] [Sklep forumowy] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
Co do tego czujnika, to nie wiem, czy przyniesie jakies efekty. Natomiast zauwazyłem drastyczne zwiekszenie zużycia paliwa(szczególnie na biegu jałowym-smierdzi niespalonym paliwem az w srodku auta[jak uchylone okno]) jak wykreci sie ta srubkę w zaworze wolnych obrotów. Co prawda fantastycznie wkreca sie na obroty, ale jak sie zatrzymam i wysiadam, to paść mozna od smrodu paliwa. Jak sie za duzo wkreci to znowy obroty potrafią spadac zbyt mocno (ponizej 500) i ciezko mu przyspieszyć, szczególnie w dolnym zakresie obrotów(ponizej 1800). Co prawda ECU zaraz je wyrówna, ale jest dyskomfort. Z drugiej strony sonda poda sygnał ubogiej do ECU, który zwiekszy dawke paliwa i po ptakach. Moze sonda powinna byc jakas szybszai bardziej szerokopasmowa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: CB
Model: Mondeo
Silnik: 1/2 DB9
Rocznik: '04
Postów: 2,209
|
![]()
tuning by pomogl tylko wplywajacy bardziej na poprawe lekkosci pracy silnika i zwiekszenie Nm na samym dole niz uzyskiwanie mocy maksymalnych tylko to sa jakies tam zawsze koszty.... styl jazdy, cisnienie w oponach, szerokosc gum, zamkniete okna, odchudzenie furki ile sie da, jazda z max polowa baku (duzo kg), jak najmniejszy pobor pradu,jakosc paliwa. waga auta ma wplyw szczegolnie w miescie gdzie czesto trzeba ruszac.
niektore z tych elementow pewnie sa nie do zaakceptowania dla nie ktorych z uwagi na koszty na przyzwyczjenia itd ale mysle ze chociaz niektore powinny pomoc a polaczyc wszystkie razem to bylby calkiem niezly wynik :fcp1
__________________
Naruszenie regulaminu pkt.23 i 24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
|
![]()
ja bym nie przesadzał z tym zubażaniem mieszanki, zbyt uboga może narobić na dłuższą metę więcej szkód niż to warte.
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Postów: n/a
|
![]()
Bauma, tuning - odpada, zmiana stylu jazdy - odpada, wieksze przeróbki silnika-odpadają.
Co mozna zrobić-przerobić, aby nie ruszać silnika, zawieszenia. Zadne tłumiki, strumienice po 1000zł itp. Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 14-11-2005
Skąd: Lublin
Postów: 132
|
![]()
Slawko: a masz już magnetyzer w swoim wozie?
Wiem że zaraz mnie ktoś ustrzeli za ten text :] Pozdro
__________________
"Dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i głupota ludzka. Ale co do tego pierwszego nie mam pewnośći." Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Postów: n/a
|
![]()
Miałem i lezy gdzies pod maska, jako trzymaki. Niestety z nimi wiecej pali i gorzej chodzi.
|
![]() |
![]() |
|
|
|