|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-03-2023, 10:08 | #1 |
ford::beginner
Imię: M
Zarejestrowany: 26-08-2020
Model: Focus mk3 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 15
|
2.0 TDCI 2017 gaśnie przy przyspieszaniu.
Dzień dobry, tak jak w temacie. Samochód po chipie ze 150 na 205 KM. Przed chipem nic się nie działo.
Objawy: Przy redukcji i wciśnięciu gazu, zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku samochód gaśnie i tu opisał bym dwie sytuacje: 1. Jazda autostradą 100 km/h. Chęć wyprzedzenia pedał w podłogę, samochód przygasa na sekundę zapalają się wszystkie kontrolki następnie gasną potem jedzie normalnie - brak check engine. Przy kolejnej próbie przyspieszania w ten sam sposób już się nic nie dzieje. 2. Wczorajszy powrót do domu w godzinach nocnych, redukcja biegu z 4 na 3 pedał w podłogę, check engine z napisem udaj się do serwisu, nieregularna praca silnika, brak reakcji na gaz (po dodaniu gazu dławi się i nie przyspiesza natomiast dziwnie pulsacyjnie pracuje) po zjechaniu na pobocze i zgaszeniu silnika zajrzeniu do środa, ponowne uruchomienie i problem znika silnik pracuje normalnie. Kilka prób odpalenia go już w garażu dzisiaj rano oraz wczoraj po powrocie i jak gdyby nigdy nic odpala i pracuje równo. Filtr paliwa oleju i powietrza wymieniony z 500 km temu (oryginalne fordowskie filtry). Przed wymianą była sytuacja na autostradzie. Koleś od chipa mówi, że to elektryka może się gdzieś rozłączać i jakaś wtyczka przy gwałtownym przyspieszeniu się rozłącza. A może wy macie jakieś pomysły? Za tydzień odstawie do zaznajomionego warsztatu może oni coś wypatrzą. Może należało by sprawdzić wtryski? Ponadto pompę paliwa silnik krokowy? coś jeszcze? Dziękuje za wszelkie opinie oraz sugestie, jak tylko wyeliminuje to się podzielę. |
05-03-2023, 10:36 | #2 |
ford::professional
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,882
|
Odp: 2.0 TDCI 2017 gaśnie przy przyspieszaniu.
Jak się zaczęło po chipie, to ten chip winny może być. To było na hamowni strojone czy box, czy jakiś standardowy program bez sprawdzania? Wtyczka przy przyspieszaniu, jaka jest masa wtyczki i przyspieszenie, że miałyby działać na nią siły zdolne coś rozłączyć.
|
05-03-2023, 11:23 | #3 |
ford::beginner
Imię: M
Zarejestrowany: 26-08-2020
Model: Focus mk3 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 15
|
Odp: 2.0 TDCI 2017 gaśnie przy przyspieszaniu.
Na hamowni w KIVI Racing Factory w Warszawie, raczej polecany zakład z tego co się orientowałem. Nie wiem jak z tą wtyczką, jest trochę prawdy w tym co mówisz, aczkolwiek jak coś nie styka to faktycznie się może gdzieś rozłączać jak mu dam po gazie więc jakaś to wskazówka jest ale czy dobra to nie mam pojęcia.
|
05-03-2023, 12:04 | #4 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,640
|
Odp: 2.0 TDCI 2017 gaśnie przy przyspieszaniu.
Jeśli bez chipa problemu nie było a z chipem problem się pojawia, to odpowiedź jest prosta. Albo chip spitolony albo to właśnie on ujawnił problemy np z układem wtryskowym. W odczepianie się wtyczek przy przyspieszaniu można równie dobrze wierzyć jak w Yeti… Swoją drogą w tym silniku nie ma czegoś takiego jak silnik krokowy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
06-03-2023, 10:17 | #5 | |
ford::beginner
Imię: Amadeusz
Zarejestrowany: 02-09-2017
Skąd: CG / GA / GWE
Model: Focus MK3 FL / Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCI 150KM/180KM / 2.0 EcoBlue 190
Rocznik: 2015 / 2020
Postów: 24
|
Odp: 2.0 TDCI 2017 gaśnie przy przyspieszaniu.
Cytat:
Po drugie jeśli stało się to po sofcie a przedtem było ok to raczej jakieś limitery się odpalają może np. za dużo temp w IC, za małe ciśnienie na listwie paliwa. Generalnie wróć do KIVI i powiedz, niech sprawdzi logi raz jeszcze albo inna mapa. Nie wierze we wtyczkę która się rozłącza bo błąd byłby na stałe. |
|
06-03-2023, 22:10 | #6 |
ford::beginner
Imię: M
Zarejestrowany: 26-08-2020
Model: Focus mk3 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 15
|
Odp: 2.0 TDCI 2017 gaśnie przy przyspieszaniu.
Dzieki za sugestie i odpowiedzi, wroce zapewne do KIVI zeby zerknal albo moze jakas inna mape zastosowal. Wyskoczyl blad :"awaria silnika udaj sie do serwisu". Nie udawalem sie jeszcze na podlaczenie komputera, zeby sprawdzic dokladnie jakiego typu byl to blad. Da sie to sprawdzic samemu? Dzisiaj rano 15 km do pracy jazda normalna do 3000 obrotow i nic sie nie dzialo. Poki co jezdze i obserwuje. Natomiast bylem w serwisie forda Solid Garage pomiedzy sytuacja 1 a 2 wlasnie zeby komputer podlaczyli, ale nie udalo im sie wywolac bledu, ani nic znalezc. Wszystlo czyste.
Ostatnio edytowane przez Szmati ; 06-03-2023 o 22:13 |
07-03-2023, 09:12 | #7 | |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,374
|
Odp: 2.0 TDCI 2017 gaśnie przy przyspieszaniu.
Cytat:
|
|
07-03-2023, 11:05 | #8 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 15-02-2023
Skąd: Radom
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 TDCI 95km
Rocznik: 2014
Postów: 62
|
Odp: 2.0 TDCI 2017 gaśnie przy przyspieszaniu.
Po mojemu coś im nie wyszło z mapą i tyle. Jedź do niego, niech wgra oryginalną mapę ( powinien mieć ją zapisaną ) pojeździj kilka dni i sprawdź, czy "wtyczka nadal się będzie wypinała" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Owszem, to znany warsztat, ale to nie oznacza, że nieomylny |
15-03-2023, 15:15 | #9 |
ford::beginner
Imię: M
Zarejestrowany: 26-08-2020
Model: Focus mk3 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 15
|
Odp: 2.0 TDCI 2017 gaśnie przy przyspieszaniu.
Bylem u czlowieka ktory to robil. Problemem prawdopodobnie (jeszcze nie mialem okazji sprawdzic) bylo zbyt wysokie cisnienie na common railu. Jezeli nie pomoze to zaprosili z powrotem do siebie.
|