|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-03-2016, 08:21 | #1 |
ford::amateur
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 15-04-2013
Skąd: Zabrze
Model: Ford Galaxy Mk3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2010
Postów: 7
|
Wariujące ładowanie w 2.0 tdci polift
Witam. Od pewnego czasu mam problem z ładowaniem w moim Galaxy 2.0tdci. Niby teoretycznie nie mam problemów ani z rozruchem, przygaszającymi światłami czy innymi anomaliami ale dzięki rozbudowanemu Convers-owi mogę śledzić wartości napięcia ładowania. Wg. tego co wiem to prawidłowy prąd ładowania powinien być w okolicach 14,5V a u mnie zaraz po odpaleniu rośnie do tej wartości ale po minucie, dwóch spada do 13V, 12,7V, 13,3V i tak sobie skacze. Wczoraj dałem alternator do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji i niby stwierdzili że regulator dobry (pomijam że za to wymienili kółko ze sprzęgłem, łożyska i szczotki czyli wszystko to na co sie nie skarżyłem). Nie muszę dodawać że nic ta operacja nie pomogła i wartości napięć są nadal takie niskie. Czemu mnie to martwi? Bo były dni w które napięcie cały czas były w okolicach 14,5V a drugie to to że mam zamontowane światła dzienne Philipsa działające z trybem automatycznym świateł i tak niskie spadki napięć powodują że światła te podczas jazdy ni z gruchy,ni z pietruchy samoczynnie się wyłączają i włączają. Prośba moja taka do osób które mają Galaxy np. tak jak ja około 2010 roku (po lifcie) i mają Convers-a z wskazaniami woltomierza aby zaobserwowały u siebie wartości napięć podczas jazdy. PS. Wiem że napięciem steruje komputer i że sobie sam dobiera ile ma ładowanie wynosić ale mi się wydaje że poziom poniżej 13V jest kategorycznie za nisko.
|
15-03-2016, 09:50 | #2 |
Postów: n/a
|
Odp: Wariujące ładowanie w 2.0 tdci polift
Komputer ładuje tyle, ile w danej chwili potrzebuje akumulator, a jak Ci się to wydaje, to mnie wydaje sie odwrotnie, tak jak napisałem.
Aby sie przekonać, podmień na próbe z kimś akumulator, i bedziesz miał inne wartosci ładowania. |
16-03-2016, 21:36 | #3 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Białystok
Model: Galaxy MK3 FL Titanium
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 122
|
Odp: Wariujące ładowanie w 2.0 tdci polift
Poniżej 13 V nie zaobserwowałem, ale wartości na poziomie 13,1 V są na porządku dziennym. Jako że z akumulatorem nic się nie dzieje (a ciągle jeżdżę z webasto i PTC na krótkich dystansach), to stwierdziłem że po prostu TTTM ("ten typ tak ma") i nie ma co się przejmować.
Natomiast faktycznie w przypadku modułów świateł dziennych bazujących na napięciu w instalacji, to może być jakiś problem. Tylko że wszystkie znane mi moduły wyłączały dzienne dopiero po wyłączeniu zasilania, a nie przy spadku napięcia. |