![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 21-01-2018
Skąd: Suwałki
Model: Focus MK4 ST Line
Silnik: 1.5 Ecoblue
Rocznik: 2019
Postów: 10
|
![]()
Dzień dobry Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
poniżej opisane problemy się pojawiają, gdy temperatura spada poniżej +5 stopni, a silnik jest zimny. Latem jedynie są lekkie przygasania po odjęciu gazu do momentu aż się rozgrzeje. Oto co zaobserwowałem: -podłączona 3 pinowa wtyczka do alternatora powoduje kilkunastosekundowy bardzo trudny rozruch, brak zwiększonych obrotów na zimnym, gaśnięcie przy odejmowaniu gazu - problemy ustępują wraz z rozgrzaniem silnika (ładowanie bez względu na obroty i obciążenie 14,2 - 14,4V, a po rozruchu w kilka sekund rośnie ładowanie z 12,7V do tych ~14,4V) -po odłączeniu wtyczki do alternatora przed zimnym rozruchem, następuje już normalny rozruch, czyli zwiększone obroty na kilkanaście sekund, brak przygasania po odjęciu gazu i ładowanie utrzymuje się na poziomie tych ~14,2V bez względu na obciążenie i obroty tak jak w pierwszym przypadku (kontrolka na liczniku po kilku sekundach pokazuje brak ładowania, lecz ładowanie jest normalne), czyli samochód odpala i pracuje bez żadnych problemów. Silnik 1.4 TDCI 2002r Czy jest osoba, która miała podobny przypadek bądź wie co może być przyczyną? Ostatnio edytowane przez Valsacer ; 23-11-2023 o 12:50 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 02-04-2016
Skąd: Warszawa
Model: Fiesta mk6 Ghia
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2007
Postów: 1,674
|
![]()
Czy kiedyś wymieniałeś lub regenerowałeś alternator?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 21-01-2018
Skąd: Suwałki
Model: Focus MK4 ST Line
Silnik: 1.5 Ecoblue
Rocznik: 2019
Postów: 10
|
![]()
Tak, był sprawdzany oraz podmieniany na nowy żeby sprawdzić i nie było żadnej różnicy w pracy silnika i w ładowaniu (podczas sprawdzania nowego alternatora nie było robionego testu z odłączaniem wtyczki)
|
![]() |
![]() |