|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-01-2005, 23:55 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-01-2005
Postów: 176
|
Obroty
Pewna osoba jak zobaczyła że zmieniam bieg przy 2,5 tys tak że na nowym biegu było 2 tys po zmianie to stwierdziła że to za mało bo mój silnik (1.6 16v) jest wysoko obrotowy i ponienem biegi przy 3,5 zmieniać. Co wy na to?
__________________
Escort 1.6 16v 92r przebieg 86 tys |
16-01-2005, 07:09 | #2 |
ford::professional
Imię: Kornel
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: GDYNIA
Model: mondeo titanium
Silnik: 2.0 H.E benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 1,413
|
Bzdury mówi
Silnik jest wysoko obrotowy poniewaz rozkręca się do 6500 obrotów, a diesel jest wolno obrotowy np do 4500 obrotów tym większa pojemność w dieslu tym mniejsze obroty przy 12,8 litra wynoszą 2500 obrotów. poczytaj literature na temat silników
__________________
Pozdrawiam Kornel MONDEO MK4 TITANIUM 2.0 HE 2007 MONDEO MK2 GLX 1,6 + LPG 1997 sedan był escort mk V 1,6 efi cvh 105KM |
16-01-2005, 13:47 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-01-2005
Postów: 176
|
A wy przy jakich obrotach zmieniacie? Moim zdaniem też mówi bzdury bo ja zmieniam tak jak 2,5 góra do 3 tys przekroczy. I jeszcze kolo mówił że wtedy ma dobre smarowanie bo wyższe ciśnienie co wcale tego nie tłumaczy bo na niskich też jest przecież smarowanie, przecież by nie robili smaochodu żeby smarowania nie miał w końcu tam tęgie głowy siedzą.
__________________
Escort 1.6 16v 92r przebieg 86 tys |
16-01-2005, 14:07 | #4 |
ford::professional
Imię: Kornel
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: GDYNIA
Model: mondeo titanium
Silnik: 2.0 H.E benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 1,413
|
Ciśnienie oleju (100C)
big jałowy 1 bar 2000 obr 2,8 bar cisnienie otwarcia zaworu 4 bary Jeśli ciśnienie oscyluje w granicach 1-4 bary wszystko jest w porządku, przy wyszych obrotachi tak zawór przelewowy otwiera się i nadmiar oleju jest spowrotem odprowadzany do miski olejowej
__________________
Pozdrawiam Kornel MONDEO MK4 TITANIUM 2.0 HE 2007 MONDEO MK2 GLX 1,6 + LPG 1997 sedan był escort mk V 1,6 efi cvh 105KM |
16-01-2005, 14:54 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 06-06-2004
Skąd: warszawa
Postów: 397
|
najbardziej "efektywne" jest zmienianie biegow przy obrotach przy ktorych jest najwieksza wartosc mom. obrotowego ( dla 1.6 16v jest to ok 3200 obr/min). prawda jest taka ze po przekroczeniu pewnej wartosi obrotow np.3200 samochod przestaje 'przyspieszac" tak jak do tych 3200 obr/min w zwiazku z tym trzymanie go na nizszym biegu do wyzszych obrotow ( wiekszej predkosci) nie ma po prostu sensu. i w sumie latwo to wyczuc:
1. wrzucasz 1 2. puszczasz sprzeglo , gaz .... oczy zachodza mgłą.... twarz sie deformuje ...... sprzeglo i 2 3. na chilw odzyskujesz wzrok ..... ale dalej wciskasz gaz .... znowu mgla.... i tak do 3 bo pozniej to juz jazda turystyczna
__________________
Pozdrawiam Michal ______________ Escort 1.6 16v 98' |
16-01-2005, 15:08 | #6 | |
Postów: n/a
|
Cytat:
Może coś więcej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Oświeć , proszę :idea: :idea: |
|
16-01-2005, 15:21 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 06-06-2004
Skąd: warszawa
Postów: 397
|
chodzi o to ze powyzej pewnej wartosci obrotow wykres momentu obrotowego zaczyna opadac w zwiazku z tym przyspieszanie pozniej nie tak efektywne. tylko to samochod oczywiscie przyspiesza bo wykes mocy zaczyna opadac pozniej( np. dla zetec1.6 16 max mom chyba bo nie mam przy sobie instr. przy 3200 a max moc przy 5500- cyfry nie sa istotne)
__________________
Pozdrawiam Michal ______________ Escort 1.6 16v 98' |
16-01-2005, 15:35 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 06-06-2004
Skąd: warszawa
Postów: 397
|
cytat:
"w wiekszosci samochdów krzywa mom. obrotowego rozpoczyna sie na poz.ok 40% max obrotów i osiąga najwyzszą wartość przy 70% obrotów poczym wolno spada. Oznacza to że taki silnik doobrze "ciągnie" ( jezeli max. obroty wynoszą ok 6000) od 2400 a najlepiej przy 4200 obrotów. Dlatego techika zmiany biegów powinna byc dostosowana do własciwosci silnika. Oznacza to , że przy rozpędzeniu samochodu z grubsza musimy rozrónić trzy warianty: 1. jazda pod górę rozpędzamy samochód na poszególnych biegach co najminiej 90%wartośći max obrotów 2.jazda po plaskim rozpędzamy samochód do ok 80% max obrotów 3. jazda z góry rozpędzamy samochód na poszcz. biegach do 70% max obrotów" Cytat pochosdzi z książki Sobiesława Zasady " szybkość bezpieczna" i zamiescileł go tutaj tylko w celach informacyjnych. zabrania sie powielania go itd itp jak to w tych paragrafach
__________________
Pozdrawiam Michal ______________ Escort 1.6 16v 98' |
16-01-2005, 16:16 | #9 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 06-06-2004
Skąd: warszawa
Postów: 397
|
w drugą strone:
jezeli wchodzisz w zakręt i nie zredukowales biegu a predkośc na wyjsciu z zakretu jest za niska na aktualnie wrzucony bieg - strzel ze sprzegla tzn wciscnij i gwaltownie pusc pedal sprzegla ( oczywicie nie dziala ja w zakret w miescie wchodzisz na 5 a masz 25 na liczniku).
__________________
Pozdrawiam Michal ______________ Escort 1.6 16v 98' |
16-01-2005, 16:20 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 06-06-2004
Skąd: warszawa
Postów: 397
|
i jeszcze fajna sprawa:
jezeli zbyt szybko wjechales w ciasny zakret ( a escorcik lubi z zakretu "wyjechac przodem") przy wcisnietym pedale gazu - najlepiej do podlogi - pr zyhamuj lewą noga. dociążysz w ten sposób przod i samochodzik "wroci" do wewn. krawedzi jezdni.
__________________
Pozdrawiam Michal ______________ Escort 1.6 16v 98' |