|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-09-2009, 19:34 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 11-09-2009
Model: Transit
Silnik: 2,4 Tdci
Rocznik: 2007
Postów: 1
|
Wymiana paska wielorowkowego w Fordzie Transicie 2,4 Tdci
Witam,
mam ogromny problem z zamontowaniem paska wielorowkowego w Frodzie Transicie 2,4 Tdci. Pasek został zerwany, nie jest w stanie założyć nowego. Jeżeli ktoś byłby w stanie pomóc lub podzielić się może zdjęciami konstrukcyjnymi z montażu, byłbym bardzo wdzięczny. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z góry dziękuje. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
11-09-2009, 20:10 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
|
Odp: Wymiana paska wielorowkowego w Fordzie Transicie 2,4 Tdci
Thethonator, jeżeli coś ci to pomoże, to wejdź na Allegro, w silnikach kpl wstukaj Transit 2,4 i znajdziesz parę dobrych zdjęć, jak ten pasek idzie.
Np: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Wątpię, czy któryś z kolegów ma fotorelację z założenia paska, ale faktycznie jego przebieg to sen chorego konstruktora...
__________________
Zgredzik |
11-09-2009, 22:10 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-02-2009
Skąd: Szczecin
Model: Ranger XLT & dieselek 170hp & Yaris 1.3
Silnik: 2500/2000/1300
Rocznik: 2008/2007/2007
Postów: 102
|
Odp: Wymiana paska wielorowkowego w Fordzie Transicie 2,4 Tdci
Słabo "ogarniam" oznaczenia modeli Transita. Jeżeli to jest 460 to wersja bez klimy wygląda tak:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. z klimą: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeżeli nie jest to 460, to napisz mi dokładnie jaki to model, to wrzucę odpowiednie schematy.
__________________
>>>MOJA GALERIA FOTOGRAFII<<< |
13-09-2009, 20:46 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-09-2008
Skąd: Warszawa/Gliwice
Model: Były Transit i Focus, jest Lexus is200
Silnik: 2.0tddi, 1,6 benzyna, jest 2,0 benzyna :)
Rocznik: były 2004 i 2006, jest 2001 ;)
Postów: 861
|
Odp: Wymiana paska wielorowkowego w Fordzie Transicie 2,4 Tdci
O kurde, ale masakra z tym paskiem...!!!Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
13-09-2009, 21:20 | #5 |
ford::specialist
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 26-09-2008
Skąd: Rzeszów
Model: Transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2011
Postów: 964
|
Odp: Wymiana paska wielorowkowego w Fordzie Transicie 2,4 Tdci
ten pasek ma 2,8m wiec jest co zawijac po tych rolkach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Bielecki Rafał Przewozy mikrobusami Rzeszów - Monachium Naprawy mikrobusów FORD i MERCEDES |
14-09-2009, 07:47 | #6 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
|
Odp: Wymiana paska wielorowkowego w Fordzie Transicie 2,4 Tdci
Bardziej skomplikowany to widziałem chyba tylko w kombajnie Bizon - tam jest ze 20 kół, pasek jest przekręcany w osi o 180 stopni i pracuje w dwóch równoległych płaszczyznach. Chyba długo u Forda chłopaki myśleli :wpale: ...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 14-09-2009 o 07:49 |
19-09-2009, 12:09 | #7 |
Postów: n/a
|
Odp: Wymiana paska wielorowkowego w Fordzie Transicie 2,4 Tdci
Niestety w tym modelu pasek to porażka.Napinacz jest za słaby i podskakuje kiedy silnik dostaje duże obciążenie-przez co pasek popiskuje ale jest na to sposób.Jeśli ktoś ma taki problem-chętnie pomogę.
|
26-02-2010, 17:34 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-10-2009
Skąd: Warszawa
Model: Scorpio, Scorpio, Scorpio, Transit
Silnik: 2.3 16v, 2.9 24v, 2.0 8v, 2.4 TDDI
Rocznik: '98, '96, '95, '00
Postów: 16
|
Odp: Wymiana paska wielorowkowego w Fordzie Transicie 2,4 Tdci
Koledzy -podłącze się pod temat, bo mam problem z paskiem właśnie.
Popiskiwała rolka napinacza - zamówiłem nową, ale nie zdążyłem zamontować - pasek pękł, rolka zatarta. Zamontowałem nową rolkę, założyłem nowy pasek. Pasek paskudnie piszczał, ale musiałem jakoś wrócić do domu. Rano zastanawiałem się skąd piski i zwróciłem uwagę na nieładnie bijącą nową rolkę na napinaczu. Auto zrobiło tak około 300 km. Zamówiłem więc cały nowy napinacz - myślałem że sam napinacz też dostał po tyłko wskutek jazdy ze zniszczoną rolką. Zamontowałem nowy napinacz. Pisk nie ustał - piszczało identycznie jak przed zmianą. Okazało się też, że nowa rolka, którą założyłem na stary napinacz miała bicie, więc sam napinacz był OK - nieistotne na ten moment. Popiskiwanie nieco się uspokoiło, ale w środku trasy (2.500 km) zaczęło się na nowo. Jedyne co pomagało doraźnie, to smarowanie rolki alternatora wd-40. Wówczas piskanie ustawało na dłuższy moment. Skutek tak wykonanej trasy - jeden z "rowków" paska zniszczony, wyraźny ślad na rolce alternatora, że pasek nie trafia w nią osiowo. Nie mam pomysłu co dalej wymieniać i robić, jutro znowu trasa i rano mam mieć nowy pasek. Troszkę drogo wychodzi pasek na 2500 kilometrów. Reasumując: - wymienony jest napinacz wraz z rolką, - przyczyną zerwania się poprzedniego paska była zatarta rolka napinacza, - na ten moment wszystkie kółka kręcą się lekko, bez oporów, - pojawiło się - nie wiadomo skąd, nie osiowe ustawienie alternatora względem koła pasowego wału i kółka pasowego pompy wspomagania. Wcześniej z jego strony nie było żadnych problemów. Nie mógł przecież samodzielnie się przestawić - nie widzę tam też żadnej możliwości regulacji jego położenia, jest na stałe przykręcony do bloku silnika. Czy ktoś ma jakieś pomysły? |
26-02-2010, 17:49 | #9 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
|
Odp: Wymiana paska wielorowkowego w Fordzie Transicie 2,4 Tdci
Kiedy się patrzy na mocowanie alternatora w 2,4, to faktycznie - nie ma możliwości regulacji położenia.
Jedyne co mogło się stać, to to, że pękły łapy z otworami lub wypadły śruby... Druga możliwość, to poluzowane śruby i wytarte od wibracji łapy silnika na powierzchniach czołowych... Mam jeszcze pytanie: czy ustawienie jest NIEOSIOWE, czy NIE W JEDNEJ PŁASZCZYŹNIE?
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 26-02-2010 o 17:56 |
26-02-2010, 18:26 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-10-2009
Skąd: Warszawa
Model: Scorpio, Scorpio, Scorpio, Transit
Silnik: 2.3 16v, 2.9 24v, 2.0 8v, 2.4 TDDI
Rocznik: '98, '96, '95, '00
Postów: 16
|
Odp: Wymiana paska wielorowkowego w Fordzie Transicie 2,4 Tdci
Rzeczywiście - mało precyzyjnie się wyraziłem. Rolka alternatora (u mnie jest dłuższa - jak tutaj [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ) jest jakby zbyt "głęboko" w stosunku do koła pasowego i koła pompy wspomagania. Nie ma jednak na niej ruchu głębiej-płyciej, nie ma też możliwości że alternator przesunął się w głąb. Po prostu zgłupiałem...
|