|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-10-2012, 18:08 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-06-2012
Model: Focus
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 45
|
Dostęp do nagrzewnicy PTC
Witam
Posiada ktoś może instrukcję jak należy dobrać się do nagrzewnicy , chodzi mi o dostęp do tej bocznej zaślepki w którą wstawia się nagrzewnicę elektryczną. Niechce wyciągać całej nagrzewnicy tylko chodzi mi o zrobienie dostępu do niej od strony pasażera bo z tego co mi wiadomo to właśnie z tej strony się owa zaślepka znajduje. Jeśli ktoś ma zdjęcia,instrukcję lub swoje własne uwagi to z góry dziękuje. Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez arturek ; 29-09-2019 o 16:19 |
30-10-2012, 13:04 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-11-2010
Skąd: Toruń
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 benzyna, 100 koni
Rocznik: 2009
Postów: 33
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
zaslepki nagrzewnicy raczej nie da rady zdjąć bez zdjecia calej deski. Po co chcesz ja sciagac?
Ostatnio edytowane przez majster354 ; 30-10-2012 o 13:30 |
30-10-2012, 18:44 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
ja tam włożyłem nagrzewnicą u siebie bez ingerencji w deskę. Tylko musiałem troche się nasiłować z dechą i tyle.
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
30-10-2012, 19:23 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-06-2012
Model: Focus
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 45
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
Po to żeby włożyć tam dodatkową elektryczną grzałę tą która była montowana seryjnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Maureliusz możesz opisać jak udało Ci się tego dokonać? |
30-10-2012, 20:07 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
Dla wersji przed liftem - nie wiem czy to ma znaczenie:
1. Ściągamy osłonę tunelu po lewej stroni nóg pasażera - jedna śruba torx schowana za zaslepką 2. Odsłania nam się metalowy uchwyt/usztywnienie i kupa kabelków 3. Delikatnie wyjmujemy spinki mocujące kabelki z otworów uchwytu 4. Odkręcamy ten uchwyt - dwie śruby na dole, jedna u góry i jeszcze mały torx w środku 5. Wyjmujemy ten uchwty 6. Odkręcamy śruby torx zaślepki i wyjmujemy ją 7. Wkładamy grzałkę kablami do góry 8. Ciąąąąągniemy za deską do góry/odginamy aby grzałka wlazła. Troche się trzeba nasiłować, ale da się radę bez uszkodzenia deski. 9. Musimy trafić kołkami grzałki w otwory w obudowie. Skręcamy ją śrubami z klapki. Podpinamy kable. 10. Skręcamy wszstko do kupy
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
30-10-2012, 20:28 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-10-2007
Skąd: debica
Model: ford
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 33
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
Mam ten sam problem z ogrzewaniem jak sie uporasz z tematem daj znać kuguar1989 czy zdało ci to relacje ... ponieważ tez bede musiał ją domontować ... podeslij mi zdjęcie tej nagrzewnicy jak możesz lub link ..
|
30-10-2012, 20:57 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-06-2012
Model: Focus
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 45
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
|
30-10-2012, 22:14 | #8 |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
podepnę się pod temat. Czy w c-maxie z klimą manualną jest tam podciągnięta instalacja, a brakuje tylko tej grzałki?
|
30-10-2012, 22:16 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-11-2010
Skąd: Toruń
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 benzyna, 100 koni
Rocznik: 2009
Postów: 33
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
maureliusz w zimowe poranki z zamontowana nagrzewnica po przejechaniu jakiego odcinka czuc cieple powietrze z nawiewu?
Rozumiem ze jak silnik sie nagrzeje to uklad ogrzewania elektrycznego bierze sygnal z czujnika tamperatury silnika i wylacza ten pozeracz pradu ? Czy w wersjach benzynowych tez sa wiazki pod ta nagrzewnice? Ostatnio edytowane przez majster354 ; 30-10-2012 o 22:25 |
30-10-2012, 23:02 | #10 |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,152
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
Nagrzewnica elektryczna powietrza montowana jest tylko dla silników diesla - są to silniki bardzo wydajne (oszczędne) cieplnie i wymagają wspomagania ogrzewania. Sterowanie nagrzewnicą przez GEM odbywa się w oparciu o informacje ze sterownika silnika (PCM), w związku z tym nie da się zainstalować nagrzewnicy dla silników, których sterownik nie uwzględnia sterowania nagrzewnicą.
Opis dotyczy nagrzewnicy zamontowanej w samochodzie z klimatronikiem (klimatyzacją automatyczną). Nagrzewnica sterowana jest przez GEM "inteligentnie" w zależności od dostępnej rezerwy mocy - oznacza to, że przy np. włączonych ogrzewanych szybach nagrzewnica otrzymuje inny (mniejszy) zakres mocy do dyspozycji. Jeśli nagrzewnica działa sama (dysponuje niezbędną rezerwą mocy do 100% zasilania), to efekt jej działania czuje się po kilkudziesięciu sekundach (ok. pół minuty). Przy aktualnej temperaturze ok. 0st. C rano, w trakcie jazdy nagrzewnca działa ok. 4-5 minut i wyłącza się. Nagrzewnica może występować z klimatyzacją ręczną, ale wówczas sposób jej pracy nie do końca jest jasny - wydaje się, że na pewno wspomaga "odszranianie" (nawiew na przednią szybę), jednak wymaga to obserwacji i zdania relacji przez posiadaczy takiej wersji samochodu (tzn. z nagrzewnicą PTC i klimatyzacją ręczną). Co do występowania instalacji niezbędnej do dołożenia nagrzewnicy - w Fordzie nie ma żadnej reguły, jedynie sparwdzenie może dać odpowiedź czy w danym samochodzie jakiś kawałek "nadmiarowej" instalacji występuje czy nie.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 30-10-2012 o 23:09 |