![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
Zobacz wyniki ankiety: Co daje stożkowy filtr powietrza? | |||
Zmienia tylko dźwięk |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 50.00% |
Nie daje nic |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 16.67% |
Zwiększa dynamikę auta |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Zmienia dźwięk i zwiększa dynamikę auta |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 16.67% |
Nie wiem |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 16.67% |
Głosujących: 6. Nie możesz głosować w tej sondzie |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::specialist
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-01-2009
Skąd: Olsztyn
Model: Mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2001
Postów: 794
|
![]()
Witam. Jestem ciekawy co inni myślą o stożkowym filtrze powietrza. Zapraszam do ankiety Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio edytowane przez SRS ; 27-11-2022 o 14:13 |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 24-04-2008
Skąd: Warszawa
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 1,175
|
![]()
To pytanie jest bez sensu, bo zależy w jakim silniku i jak zamontowany.
|
![]() |
![]() |
#3 |
FCP member
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-11-2009
Skąd: Lubin
Model: S-Max / Octavia / Journey
Silnik: 2.0EB PS / 1.5TSI DSG / 3.6V6
Rocznik: 2010 / 2021 / 2015
Postów: 596
|
![]()
Moim zdaniem sam stożkowy filtr powietrza nie daje nic po za trochę innym brzmieniem silnika - a to też tylko czasami Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Żeby poczuć różnicę (zazwyczaj widoczną tylko na hamowni, bo przyrostu kilku KM to nawet fizycznie nie czuć) to trzeba przerobić logicznie i wg zasad fizyki cały układ zasilania silnika w powietrze, tylko tak naprawdę zwiększy się ewentualnie placebo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
-=> S-Max - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- -=> Octavia - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- -=> Journey - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- Był: Focus, Galaxy, Mondeo. Jest: S-Max, Octavia i Journey ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
|
![]()
pytania do sondy nie dają możliwości sensownej odpowiedzi.
|
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Wrocław/Warszawa
Model: Mondeo Mk5
Silnik: 2.0 TDCI @205KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,346
|
![]()
Filtr stożkowy ma stawiać mniejsze opory podczas zasysania powietrza. Tutaj nie tylko chodzi o jego budowę, ale sposób montażu. Bo o ile sama powierzchnia filtra stożkowego pewnie nie jest dużo większa od zwykłego, to różnica tkwi nieco wcześniej.
Otóż po pierwsze przy zwykłym filtrze powietrze doprowadzane do airboxa (w którym znajduje się filtr) zazwyczaj jest wąską rurą, która to najbardziej zmniejsza przepustowość całego układu. Montaż stożka powoduje, że to stożek jest ostatnim elementem zasysającym. Tak więc w ten sposób uzyskuje się dużo mniejsze opory. Ponadto cyrkulacja powietrza w airboxie jest taka, że nie cała powierzchnia filtra pracuje równomiernie, tak więc efektywna pracująca powierzchnia zwykłego fitra jest mniejsza niż w stożku. Ponadto wydajność materiału stosowanego w stożku jest większa niż zwykły filtr. Niestety stożek zwiększa głośność auta. Po prostu airbox w którym jest filtr jest zarazem świetnym tłumikiem. Różnica jest zauważalna. Co w praktyce da stożek? Większą ilość powietrza dostarczanego z mniejszym oporem. Zazwyczaj jeszcze temperatura powietrza jest też niższa (szczególnie, gdy zastosuje się dodatkowy dolot). To przekłada się przede wszystkim na efektywniejsze spalanie co powoduje mniejsze dymienie auta, nieco mniejsze spalanie i zazwyczaj jeszcze nieznacznym podniesieniem momentu i mocy auta. W przypadku tego ostatniego moim zdaniem nie należy spodziewać się cudów, ale nie należy też mówić, że różnicy nie ma. Ja miałem okazję zmierzyć na hamowni kilka różnic. Wyglądało to tak, że najpierw dokonałem pomiaru ze stożkiem, potem mając auto nadal na rolkach zmieniłem filtr na zwykły (u mnie trwa to 3 minuty dosłownie) i znowu pomiar, a potem znowu powrót do stożka. Różnica w dymieniu jest naprawdę spora. O ile w pierwszym przypadku auto prawie nie dymiło, to w drugim potrafiło puścić dwa większe bączki. Pomiar pokazał też większy moment i moc ze stożkiem. W kwestii spalania zauważyłem różnicę po pewnym czasie. Pokonując tą samą trasę (120 km) zauważyłem, że auto zaczęło palić nawet i 0.5l mniej. To jednak tylko moje obserwacje i ze względu na to, że nie da się odtworzyć warunków identycznych nie traktowałbym tego jak w pełni miarodajny pomiar. Niemniej różnica jest. Stożek ogólnie traktowany jest jako wiejski element tuningu i wyśmiewany. Niemniej warto zauważyć, że każde sportowe (rajdowe, czy nawet auta z fabrycznie wzmocnionymi silnikami) korzystają ze stożka. Moim zdaniem jego największym minusem jest zwiększenie hałasu. Jak bardzo się on zwiększa zależne jest od silnika i budowy auta (w tym wygłuszenia maski), więc tak naprawdę każdy powinien ocenić sam jak to u niego wygląda. Czy warto? Stożek jest bardzo tanim elementem tuningu silnika (za małe pieniądze można czasami uzyskać nawet fajne efekty), ale zawsze jest coś za coś. Co ciekawe sam byłem raczej sceptycznie nastawiony do stożka i raczej nie chciałem do montować u siebie. Ponieważ jednak wiedziałem co on daje, więc postanowiłem sprawdzić. Jestem jednak osobą, której autosugestia nie przekonuje - raczej u mnie działa to odwrotnie, każda wprowadzana zmiana moim zdaniem albo nic nie daje, albo jest gorzej. Dopiero jakiś sensowny pomiar przekonuje mnie, że jest odwrotnie. Tak więc staram się zawsze dokładnie pomierzyć co było przed i co jest po. |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 24-04-2008
Skąd: Warszawa
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 1,175
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Wrocław/Warszawa
Model: Mondeo Mk5
Silnik: 2.0 TDCI @205KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,346
|
![]()
Niestety moje pomiary pokazuje coś innego. Jest mit, że temperatura pod maską jest wysoka. W praktyce jest ona wysoka tylko gdy stoisz w miejscu. W momencie kiedy ruszasz, elementy pod maską natychmiast są wietrzone.
Ponadto pomiary stożek (bez dolotu) vs airbox, które robiłem pokazują, że temperatura powietrza dostarczanego do silnika jest niższa w przypadku stożka. Proponuję zamontować sobie czujnik temperatur pod maską i przejechą się. Już przy 10 km/h temperatura pod maską praktycznie równa się z temperaturą na zewnątrza. Jeżeli wykonałeś pomiary które pokazują co innego, zaprezentuj je. Bo bez pomiarów nie ma co dyskutować. |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 24-04-2008
Skąd: Warszawa
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 1,175
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Wrocław/Warszawa
Model: Mondeo Mk5
Silnik: 2.0 TDCI @205KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,346
|
![]()
Czytaj ze zrozumieniem - temperatura dostarczana do silnika, czyli po przejściu przez IC i cały układ. Oznacza to, że liczy się nie tylko temperatura zasysania, ale ilość - obie rzeczy mają znaczenie. Efekt końcowy jak pisałem pokazał przewagę stożka. Jak wspomniałem, pomierz, bo teoretyzowanie nie ma sensu.
|
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::expert
![]() Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,639
|
![]() Cytat:
Druga sprawa temat był już poruszany kilka dni temu.
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. ![]() KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! |
|
![]() |