![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 31-08-2004
Skąd: Okolice Wawy
Postów: 743
|
![]()
Czy to skomplikowana operacja? Musze wymienic metalowy element/przewod (110 zlotych)od ukladu chlodzenia (skorodowal i widac rozowe wykwity od plynu) ktory znajduje sie przy prawym wahaczu czyli najnizej w ukladzie chlodzenia. Moge to zlecic serwisowi lub zrobic to sam jesli nie jest to skomplikowane. Mam na mysli spuszczenie plynu z ukladu chlodzenia i jego odpowietrzenie.
pzdr p.s. a moze uszczelnic go np "plynnym metalem" lub np czyms w postaci poxipolowskiej plasteliny?
__________________
MondeoII 1.8 Kombii; XII.1999; LPG OMVL by REG |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 26-06-2004
Skąd: okolice W-wy
Postów: 1,175
|
![]() Cytat:
Według "Sam naprawiam..." wymiana wydaje się dość prosta. Spuszczanie płynu: - ewentualnie osłonić pasek rozrządu (płyn może go uszkodzić) - odkręcić pokrywę zbiornika wyrównawczego (oczywiście przy zimnym silniku) - zdjąć dolną osłonę pod chłodnicą - ustawić czyste naczynie - otworzyć zawór ogrzewania - regulator temperatury na koniec czerwonego zakresu - odkręcic korek spustowy przy chłodnicy i już Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Napełnianie: - wlać ciecz do poziomu MAX w zbiorniku - uruchomić silnik i nagrzewać przez 10 min. do osiągnięcia normalnej temp. pracy - zwiększyć kilkukrotnie obroty powyżej 2500 - zamknąć zbiornik wyrównawczy - po wystygnięciu silnika sprawdzić poziom płynu i ewentualnie uzupełnic do MAX - zamontować osłonę chłodnicy - sprawdzić wzrokowo szczelność układu i już Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)) Rety, ale się napisałem, mam nadzieję, że nie masz tej książki - głupio by było Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Adam
__________________
Cytat z przed ok. 2800 lat: "Dojechał aż do nich, ale nie wraca, sposób zaś jazdy jest taki jak u Jehu, syna Nimsziego, gdyż jedzie jak szalony." II Królewska 9;20 (Stary Testament) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 25-06-2004
Skąd: Kraków
Model: fazer 1000, mondeo mk3 ghia
Silnik: 1.0, 2.0 TDCi
Rocznik: 2004, 2005
Postów: 1,966
|
![]()
wymiana plynu jest banalnie prosta. korek spustowy w chlodnicy jest od strony silnika po stronie pasazera. Jest do niego kiepski dostep, ale chwila zabawy i plyn spuszczony. Of course przed spuszczeniem odkrec korek wlewu w zbiorniczku wyrownaczym plynu cglodzacego. Przed susczeniem daj troche ostudzic sie autu, i jak bedziesz spusczal to uwazaj zeby sie nie spazyc.
jak spuscisz to moze fajnie byloby przeplukac, chociaz nie wiem czy na pewno jest taka potrzeba. Zeby zalac zakrecasz korek spustowy i wlewasz. Jak wlejesz do odpowiedniego poziomu odpalasz silnik i czekasz az sie zagrzeje do wlaczenia wiatraka. Caly czas odkrecony masz korek do wlewu w zbiorniczku wyrownawczym, tam sie odpowietrza uklad. Patrzysz czy po odpowietrzeniu nie trzeba dolac plynu, jesli tak to uzuppelniasz i grzejesz go jeszcze raz. Plyn chlodzacy, oryginal to koszt od 50 do 80zl w zaleznosci od sklepu. Problem tylko gdzie wylac zuzyty plyn chlodzacy, bo nie wolno do sciekow. Nalezy dbac o nasze otoczenie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 31-10-2004
Skąd: czarne
Model: mondeo
Silnik: 1800
Rocznik: 1993
Postów: 33
|
![]()
Jak ściagnie gumowy wąż z stalowej rurki którą ma wymienić to płyn też zleci cały.
Zastanawia mnie tylko cena tej rurki. Ja osobiscie miałem ten sam problem i dosztukowałem uszkodzony kawałek ( gnije około 10 cm od strony chłodnicy ) z innej rurki zresztą z grubszymi ściankami i mam swięty spokój na spory kawałek czasu. Koszt zespawania napewno w jakim kolwiek zakładzie bedzie dużo niższy jak nowej rurki. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Imię: KRZYSIEK
Zarejestrowany: 15-07-2004
Skąd: OLEŚNICA
Model: mondeo mk4
Silnik: 2TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 257
|
![]()
To samo stalo sie u mnie - skorodowal w miejscu gdzie przyspawane jest ucho do przykrecenia do miski olejowej.
To chyba musi byc typowe w MOndeo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. mialem duzo szczescia bo nie pojawily sie jeszcze wycieki, a mnie podkusilo wejsc pod samochod. Kiedy DOTKNALEM tego przewodu zaczelo po prostu cieknac. Chyba REKA BOSKA!! Az strach pomyslec co by bylo gdybym tam nie wlazl zeby popatrzec. W kazdym razie wymiane "tego" rozwiazalem to inaczej : rogue, kup przewod metalowy od Poloneza biegnacy wzdluz silnika przy glowicy - od pompy do nagrzewnicy, wystarczy go odrobine przegiac w pewnym miejscu i masz taki sam jak fordowski Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a Koszt - 15PLN Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mysle ponadto ze to zadna ujma dla Forda ze jezdzi z kawalkiem metalowej rurki z Poloneza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Elektryk ma racje - ja tez przy spuszczaniu plynu sciagam przewod gumowy z tej wlasnie rurki ktora Ci sie uszkodzila i caly plyn splywa prosto do miski , a nie leje sie po ramie itp... A splywa dokladnie wszystko poniewaz to chyba najnizszy punkt ... Wybor nalezy do Ciebie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Powodzenia
__________________
Srebrne zagazowane MKI 1.6 16V '94r |
![]() |
![]() |