Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-02-2005, 18:32   #1
rogue
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 31-08-2004
Skąd: Okolice Wawy
Postów: 743
Domyślnie Wymiana plynu chlodzacego

Czy to skomplikowana operacja? Musze wymienic metalowy element/przewod (110 zlotych)od ukladu chlodzenia (skorodowal i widac rozowe wykwity od plynu) ktory znajduje sie przy prawym wahaczu czyli najnizej w ukladzie chlodzenia. Moge to zlecic serwisowi lub zrobic to sam jesli nie jest to skomplikowane. Mam na mysli spuszczenie plynu z ukladu chlodzenia i jego odpowietrzenie.

pzdr

p.s. a moze uszczelnic go np "plynnym metalem" lub np czyms w postaci poxipolowskiej plasteliny?

__________________
MondeoII 1.8 Kombii; XII.1999; LPG OMVL by REG
rogue jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-02-2005, 20:51   #2
AT
ford::professional
 
Zarejestrowany: 26-06-2004
Skąd: okolice W-wy
Postów: 1,175
Domyślnie Re: Wymiana plynu chlodzacego

Cytat:
Napisał rogue
p.s. a moze uszczelnic go np "plynnym metalem" lub np czyms w postaci poxipolowskiej plasteliny?
Tego to bym chyba nie próbował.
Według "Sam naprawiam..." wymiana wydaje się dość prosta.

Spuszczanie płynu:
- ewentualnie osłonić pasek rozrządu (płyn może go uszkodzić)
- odkręcić pokrywę zbiornika wyrównawczego (oczywiście przy zimnym silniku)
- zdjąć dolną osłonę pod chłodnicą
- ustawić czyste naczynie
- otworzyć zawór ogrzewania - regulator temperatury na koniec czerwonego zakresu

- odkręcic korek spustowy przy chłodnicy

i już Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Napełnianie:

- wlać ciecz do poziomu MAX w zbiorniku
- uruchomić silnik i nagrzewać przez 10 min. do osiągnięcia normalnej temp. pracy
- zwiększyć kilkukrotnie obroty powyżej 2500
- zamknąć zbiornik wyrównawczy
- po wystygnięciu silnika sprawdzić poziom płynu i ewentualnie uzupełnic do MAX
- zamontować osłonę chłodnicy
- sprawdzić wzrokowo szczelność układu

i już Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.))

Rety, ale się napisałem, mam nadzieję, że nie masz tej książki - głupio by było Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Adam
__________________
Cytat z przed ok. 2800 lat:

"Dojechał aż do nich, ale nie wraca, sposób zaś jazdy jest taki jak u Jehu, syna Nimsziego, gdyż jedzie jak szalony."

II Królewska 9;20 (Stary Testament)
AT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-02-2005, 22:09   #3
misiek
ford::professional
 
Avatar misiek
 
Zarejestrowany: 25-06-2004
Skąd: Kraków
Model: fazer 1000, mondeo mk3 ghia
Silnik: 1.0, 2.0 TDCi
Rocznik: 2004, 2005
Postów: 1,966
Domyślnie

wymiana plynu jest banalnie prosta. korek spustowy w chlodnicy jest od strony silnika po stronie pasazera. Jest do niego kiepski dostep, ale chwila zabawy i plyn spuszczony. Of course przed spuszczeniem odkrec korek wlewu w zbiorniczku wyrownaczym plynu cglodzacego. Przed susczeniem daj troche ostudzic sie autu, i jak bedziesz spusczal to uwazaj zeby sie nie spazyc.
jak spuscisz to moze fajnie byloby przeplukac, chociaz nie wiem czy na pewno jest taka potrzeba.

Zeby zalac zakrecasz korek spustowy i wlewasz. Jak wlejesz do odpowiedniego poziomu odpalasz silnik i czekasz az sie zagrzeje do wlaczenia wiatraka. Caly czas odkrecony masz korek do wlewu w zbiorniczku wyrownawczym, tam sie odpowietrza uklad.
Patrzysz czy po odpowietrzeniu nie trzeba dolac plynu, jesli tak to uzuppelniasz i grzejesz go jeszcze raz.
Plyn chlodzacy, oryginal to koszt od 50 do 80zl w zaleznosci od sklepu.

Problem tylko gdzie wylac zuzyty plyn chlodzacy, bo nie wolno do sciekow. Nalezy dbac o nasze otoczenie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
misiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-02-2005, 00:53   #4
elektryk
ford::beginner
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 31-10-2004
Skąd: czarne
Model: mondeo
Silnik: 1800
Rocznik: 1993
Postów: 33
Domyślnie

Jak ściagnie gumowy wąż z stalowej rurki którą ma wymienić to płyn też zleci cały.
Zastanawia mnie tylko cena tej rurki. Ja osobiscie miałem ten sam problem i dosztukowałem uszkodzony kawałek ( gnije około 10 cm od strony chłodnicy ) z innej rurki zresztą z grubszymi ściankami i mam swięty spokój na spory kawałek czasu. Koszt zespawania napewno w jakim kolwiek zakładzie bedzie dużo niższy jak nowej rurki.
elektryk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2005, 07:09   #5
Mondzio
ford::advanced
 
Imię: KRZYSIEK
Zarejestrowany: 15-07-2004
Skąd: OLEŚNICA
Model: mondeo mk4
Silnik: 2TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 257
Domyślnie

To samo stalo sie u mnie - skorodowal w miejscu gdzie przyspawane jest ucho do przykrecenia do miski olejowej.
To chyba musi byc typowe w MOndeo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. mialem duzo szczescia bo nie pojawily sie jeszcze wycieki, a mnie podkusilo wejsc pod samochod. Kiedy DOTKNALEM tego przewodu zaczelo po prostu cieknac. Chyba REKA BOSKA!! Az strach pomyslec co by bylo gdybym tam nie wlazl zeby popatrzec.

W kazdym razie wymiane "tego" rozwiazalem to inaczej :
rogue, kup przewod metalowy od Poloneza biegnacy wzdluz silnika przy glowicy - od pompy do nagrzewnicy, wystarczy go odrobine przegiac w pewnym miejscu i masz taki sam jak fordowski Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a Koszt - 15PLN Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Mysle ponadto ze to zadna ujma dla Forda ze jezdzi z kawalkiem metalowej rurki z Poloneza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Elektryk ma racje - ja tez przy spuszczaniu plynu sciagam przewod gumowy z tej wlasnie rurki ktora Ci sie uszkodzila i caly plyn splywa prosto do miski , a nie leje sie po ramie itp... A splywa dokladnie wszystko poniewaz to chyba najnizszy punkt ...

Wybor nalezy do Ciebie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Powodzenia
__________________
Srebrne zagazowane MKI 1.6 16V '94r
Mondzio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.