Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-09-2007, 17:57   #1
subratri
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 01-08-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
Domyślnie Podgrzewane fotele

witam.
wiem że ten etmat już był. przeszukałem uczciwie szukajką coby nikogo niepotrzebnie nie denerwować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. no. i dowiedziałem się że fotele powinny grzać aż miło. doszedłem więc do wniosku, że nie działają, oba.
wiem że z bezpiecznikami jest różnie, jaki kolor budy taki układ. ale często tu pojawia się pojęcie trzech poziomów. i ja teraz nie wiem, czy te bezpieczniki co sprawdzam przy lewych drzwiach( od kierowcy znaczy) i te przy aku które wydają się być od klimy, to wszystkie jakie są czy może jeszcze gdzieś jest jakaś skrzynka? a może bezpiecznik od foteli jest gdzieś ukryty? gdzieś po drodze? np pod fotelem albo.... nie wiem. wydaje mi się bardzo mało prawdopodobne aby maty padły na dwóch fotelach, tym bardziej, że podobno są osobne na oparcie i osobne na siedziska. To razem 4 maty... pod fotelami są jakieś przekażniki, a dotego w schowku koło centralki alarmu jescze jakiś ale nie mam pewności czy on też jest od foteli.
nie chce bez sensu kupować przekaźników i wymieniać na chybił trafił. a ponieważ oba fotele nie działają to wygląda to jak bezpiecznik, ale te co znalazłem to wszystkie dobre.

może jakieś pomysły???
z góry dzięki


Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 24-10-2013 o 21:23
subratri jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2007, 21:18   #2
tom seaman
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI,AFN,110KM
Rocznik: 1999
Postów: 629
Domyślnie

Cytat:
Napisał subratri
ale te co znalazłem to wszystkie dobre.
czasami trzeba sie dobrze przypatrzeć czy naprawde dobre, też tak kiedyś patrzyłem i dopiero za 3podejściem zauważyłem...
a te:
Centralna skrzynka bezpieczników (pod tablicą rozdzielczą, poziom 1):
nr.9 15A niebieski kolor jest Ogrzewanie siedzeń

oraz:
nr.3 5A brązowy jest
Układ ABS, ASR, ESP, układ automatycznej
kontroli prędkości, dodatkowa nagrzewnica,
układ klimatyzacji, system alarmowy (aktywny),
system nawigacji, moduły wielofunkcyjne,
lusterka zewnętrzne, ogrzewanie siedzeń,
elektrycznie sterowane okno dachowe, sygnał
dżwiękowy, funkcja automatycznego
przyciemniania wewnętrznego lusterka
wstecznego
ale tu wątpie bo dużo więcej by tego nie działalo..
__________________
Ford Escort 1.6i r.89, 90KM
VW Golf III Variant 1.9TD r.97, 90KM
Opel Vectra 1.6i r.96, 74KM

Wybaczcie mi moje "czeskie błędy"
Pozdrawiam
Tomasz
tom seaman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2007, 21:36   #3
subratri
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 01-08-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
Domyślnie

jutro z samego ranca sprawdze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a może jeszcze mnie oswiecisz o co chodzi z tymi poziomami? czy to chodzi o linie w jakich sa poukładane bezpieczniki czy każdy poziom to inna skrzynka?
subratri jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2007, 22:25   #4
tom seaman
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI,AFN,110KM
Rocznik: 1999
Postów: 629
Domyślnie

Cytat:
Napisał subratri
czy każdy poziom to inna skrzynka?
nie chce cie wprowadzić w błąd, szukałem czy znajde ten post ale nie mogę, czytałem że ten poziom 3 jest za skrzynką poziomu 1 (tą wlewo pod kieronicą), że trzeba ją całą wysunąć "sposobem" i za nią się znajduje coś więcej, w instrukcji tego niema napisane jest tylko wzmianka właśnie o poziomie 3 i co tam jest i że wymianę tych bezpieczników ma robić fachowiec...sam tam jeszcze nie zagłądałem więc nie potwierdze czy tam cokolwiek mam... :fcp4
jest tam napisane:
Centralna skrzynka bezpieczników (pod tablicą rozdzielczą, poziom 3)
Bezpieczniki
Maxi
(MF)1
Łączone obwody
30 Okna sterowane elektrycznie, elektrycznie sterowane tylne okienka
uchylne
50 Ogrzewanie przedniej szyby
50 Doprowadzanie powietrza dodatkowego (silnik 2,8 l CD-V6 24V)
40 Dodatkowy akumulator
1 Umiejscowienie bezpieczników Maxi (MF) zaley od wersji modelu. Bezpieczniki te powinien wymieniać
specjalista.
__________________
Ford Escort 1.6i r.89, 90KM
VW Golf III Variant 1.9TD r.97, 90KM
Opel Vectra 1.6i r.96, 74KM

Wybaczcie mi moje "czeskie błędy"
Pozdrawiam
Tomasz
tom seaman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2007, 08:15   #5
wojtek60
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
Domyślnie Re: PODGRZEWANE FOTELIKI

Cytat:
Napisał subratri
gdzieś po drodze? np pod fotelem albo.... nie wiem. wydaje mi się bardzo mało prawdopodobne aby maty padły na dwóch fotelach,
nie chce bez sensu kupować przekaźników
może jakieś pomysły???
Może zacząć szukanie od końca.
Powinno być złącze zasilające przy fotelach np. potrzebne przy demontażu fotela.
Od strony kabla zasilającego powinno być napięcie, tylko nie wiem czy temperatura fotela jest regulowana napięciem czy regulacja elektroniczna temp.( czujnik temperatury).
Od strony fotela na złączu można sprawdzić oporność grzejnika, różnie bywa mogą być przerwy.
Jeżeli przekaźników nie słychać to brak sterowania (napięcia) nie kupuj.
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS
wojtek60 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2007, 10:05   #6
Stefano
ford::expert
 
Avatar Stefano
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,688
Domyślnie

Masz nizej link do niemieckiej stronki SAGF, gdzie jest opisane kolejno co robić przy rozbieraniu siedzen i ewentualnej naprawie elementu grzejnego, a zdjecia też warto obejzec;

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

pozdr.
Stefano jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2007, 11:03   #7
subratri
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 01-08-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
Domyślnie

Cytat:
Napisał Stefano
Masz nizej link do niemieckiej stronki SAGF, gdzie jest opisane kolejno co robić przy rozbieraniu siedzen i ewentualnej naprawie elementu grzejnego, a zdjecia też warto obejzec;

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

pozdr.
jestem pod wrażeniem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. dzieki ale ewentualnie na samym koncu szukania.

[ Dodano: 2007-09-30, 11:07 ]
Cytat:
Napisał wojtek60
Cytat:
Napisał subratri
gdzieś po drodze? np pod fotelem albo.... nie wiem. wydaje mi się bardzo mało prawdopodobne aby maty padły na dwóch fotelach,
nie chce bez sensu kupować przekaźników
może jakieś pomysły???
Może zacząć szukanie od końca.
Powinno być złącze zasilające przy fotelach np. potrzebne przy demontażu fotela.
Od strony kabla zasilającego powinno być napięcie, tylko nie wiem czy temperatura fotela jest regulowana napięciem czy regulacja elektroniczna temp.( czujnik temperatury).
Od strony fotela na złączu można sprawdzić oporność grzejnika, różnie bywa mogą być przerwy.
Jeżeli przekaźników nie słychać to brak sterowania (napięcia) nie kupuj.
przekaźników nie słychać. szukałem od konca Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. doszedłem do tych potencjometrów na konsoli. swoją drogą dalej nie wiem jak zdjąć ten drzewopodobny plastyka. (trochę połamałem) pod fotelem napięca nie ma i na potencjometrach też, więsądze że to bezpiecznik. ale muszę sprawdzić jeszcze raz ten wskazany przez marynarza

[ Dodano: 2007-09-30, 11:53 ]
ok. poruszałem bezpiecznikami i jeden fotel zaczal dzialac. niestety pasazera :fcp5 pezkazniki slychac na obu :fcp5 zamienilem przekazniki i nic nie zmienilo. dziala tylko pasazera :fcp5
ciekawe jest to, ze gdy wypinam ta mala wtyczke pod fotelem, ktora jest jak sadze zlaczem do maty wylacza to przekaznik. wynikalo by z tego, ze jezeli mata bedzie przerwana przekaznik ni powinien sie zalaczyc.
zrobilem sie znowu glupi :fcp11

i nie znam niemieckiego wiec nie pomierze sobie opornosci bo z tego schematu na tej bardzo fajnej stronie nie wynika gdzie powinno byc to 0.52 kOhma
ide walczyc dalej

Ostatnio edytowane przez subratri ; 29-07-2009 o 17:13
subratri jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2007, 13:27   #8
wojtek60
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
Domyślnie

Cytat:
Napisał subratri
nie pomierze sobie opornosci bo z tego schematu na tej bardzo fajnej stronie nie wynika gdzie powinno byc to 0.52 kOhma
Bedienteil (moduł sterowania ) 2 potencjometry 6R i 520R oraz zasilanie
St1 numer złącza z oznaczeniem pinów.
Relais przekaźnik - prawdopodobnie zamontowany na płytce elektronicznej i steruje ON/OFF
St2 numer złącza
Heizelemente - elementy grzejne w siedzeniu.
NTC jest to termistor który pod wpływem temp. zmienia oporność zamontowany w siedzeniu (5,6)
Sitz - grzanie siedzenia (3,4)
Lehne - grzanie oparcia. Na stykach 1i 2 oporn.zim. ca.10k gorąc. ca.4k
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS
wojtek60 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2007, 15:11   #9
jblack
ford::advanced
 
Avatar jblack
 
Zarejestrowany: 14-02-2007
Skąd: niemcy NRW
Model: MB V-Klasse 220 CDI EDition
Silnik: 2,2 CDI 163 PS
Rocznik: 2014
Postów: 384
Domyślnie

subratri masz tu linka do schematu elektrycznego podgrzewanych siedzen ,moze to wczymci pomoze
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając
tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jblack jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2007, 22:42   #10
subratri
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 01-08-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
Domyślnie

dobra wyglada na to ze tylko mat na siedzisku kierowcy padla. dlatego przekaznik sie zalacza bo mata na oparciu jest chyba dobra. chyba bo wciaz nie mam pewnosci czy grzeje. ale jade zaraz do gdyni to przez te 8 godzin chyba wyczuje sprawe.
w kazdym razie bardzo mi sie podoba jak grzeje fotel pasarzera wiec na pewno bede walczyl. chyba sie dokopie do maty i ja zalatam. to bedzie ciekawe doswiadczenieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. albo zamienie fotele Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pasażer nie musi miec cieplo :fcp12 tak samo jak ja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ale wielkie dzieki duzo sie dowiedzialem z Waszych podpowiedzi
pozdrawiam

[ Dodano: 2007-10-09, 14:53 ]
witam. a więc tak. jak się spodziewałem, umarła mi mata grzewcza.odkręciłem więc oparcie, rozłączyłem kabelki id niego, następnie zdjąłem tapicerkę z siedziska izobaczyłem wypaloną dziurę. kabelek oporowy sie przerwał. połączyłem więc dwa końce i nagle zaczęło grzać. wypaliło 3 nowe dziury Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. w tych trzech nowych miejscach kable też już były przerwane ale jeszcze w izolacji. naprawiłem i te. ni DZIAłA Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. z tym, że dla pewności z tego względu, że fotel kierwocy jest częściej używany, zamieniłem siedziska z pasażerem. podejrzewam ze powinno to być wystarczające.
przede wszystkim kable poprzerywały się w miejscu gdzie fotel był najbardziej zużyty( jeśli można to nazwać zużyciem) na tym lewym garbie co ma trzymać na zakrętach.
zrobiłem fotki ale nie mam kabla i nie mam jak przesłać. on najbardziej pracuje podczas wsiadania. zamiana siedzisk dała więc dwie korzyści. pierwsza to dobra nienaprawiana mata na siedzeniu kierowcy, a druga, to te uszkodzone miejsca znalazły się po wewnętrznej stronie auta, czyli tam praktycznie nie pracują. z tego samego powodu u kierowcy w narażonym miejscu jest teraz mata na której niebyło najmniejszych śladów pracy.
cały zabieg zajął mi ze dwie i pół godź. a cha. jeśli będą odłączone kabelki od oparcia, to maty nie będą grzały. przekaźnik się załączy, ale nie będzie grzać. czyli żeby sprawdzić gdzie są jakieś uszkodzenia maty trzeba wszystko podłączyć.

pozdro. jak znajde kabel to puszcze zdjęcia

Ostatnio edytowane przez subratri ; 29-07-2009 o 17:13
subratri jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.