![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
FCP member
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-11-2009
Skąd: Lubin
Model: S-Max / Octavia / Journey
Silnik: 2.0EB PS / 1.5TSI DSG / 3.6V6
Rocznik: 2010 / 2021 / 2015
Postów: 596
|
![]()
Witam.
Jak pech to pech. Padło ogrzewanie przedniej szyby - są dwa nieogrzewane psy po jednej i drugiej stronie. Problem zgłaszałem ustnie u sprzedawcy szyby na początku grudnia - miał się dowiedzieć u producenta i oddzwonić w ciągu tygodnia... Na początku stycznia wybrałem się tam znowu - gadka, że zgubił mój numer, nic nie da się zrobić, bo szyba już była długo w użyciu, jakieś zwarcie mogło być itp. - jednym słowem ściemnianie. Nie chciałem z nim dyskutować - wysłuchałem jego tłumaczeń i wyszedłem. Wróciłem (a jakże by inaczej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) nazajutrz, powiedziałem, że chcę złożyć reklamację na piśmie. Gość trochę wymiękł i zaprosił mnie do biura, odpala kompa mówiąc, że napiszemy jakieś papierki - a ja na to, że mam już gotowe i podaję mu wypełnione pismo "reklamacji towaru niezgodnego z umową", dodatkowo wydrukowaną "Ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej" i ogólne warunki gwarancji producenta szyby. Facet normalnie "zdębiał", rozmowa od razu przebiegała inaczej, tylko, że sprzedawca zasłania się tym, że jeżeli producent zażąda szyby do oceny to będzie musiał mi ją wyjąć z samochodu, a ja będę musiał zapłacić za wstawienie nowej i odda mi za tą czynność dopiero jak producent stwierdzi wadę produkcji reklamowanej szyby Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ja rozumiem to tak, że wg ustawy składam reklamację do sprzedawcy a nie producenta, czyli to sprzedawca ma wymienić szybę niezależnie od oceny producenta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Teraz pytanie do Was, drodzy forumowicze - jeżeli się mylę to proszę mnie uświadomić, ale sprzedawca powinien wymienić mi szybę bez żadnych "ale" i oczekiwać zwrotu ewentualnych kosztów od producenta a nie ode mnie. Jeżeli dalej będzie się upierał, że koszty mam pokryć ja i ewentualnie mi je zwróci dopiero po decyzji producenta to powinienem zgłosić się do UOKiK czy do Sądu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dziękuję za pomoc. P.S. link do ustawy: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
-=> S-Max - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- -=> Octavia - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- -=> Journey - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- Był: Focus, Galaxy, Mondeo. Jest: S-Max, Octavia i Journey ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez M.A.G. ; 23-01-2011 o 21:52 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
|
![]()
Nie wiem jak to jest z odpwiedzialnoscia i placeniem za wymiane szyby ale juz w tej chwili moze sie zglosic do Rzecznika Konsumenta, powinien byc w kazdym wiekszym miescie. On doradzi Ci co zrobic i to za darmo, poza tym z tego co wiem nawet pisza pisma albo przynajmniej ustnie Ci powie co masz napisac, jak to nie pomoze to wiem, ze pisza tez pisma sami do sadu, musisz sie zorientowac i umowic termin bo czasem sie troszke czeka.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FCP member
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-11-2009
Skąd: Lubin
Model: S-Max / Octavia / Journey
Silnik: 2.0EB PS / 1.5TSI DSG / 3.6V6
Rocznik: 2010 / 2021 / 2015
Postów: 596
|
![]()
Dzięki za uwagi.
Też znalazłem informację o przedstawicielach UOKiK i prawdopodobnie wybiorę się w tym lub przyszłym tygodniu.
__________________
-=> S-Max - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- -=> Octavia - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- -=> Journey - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- Był: Focus, Galaxy, Mondeo. Jest: S-Max, Octavia i Journey ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FCP member
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-11-2009
Skąd: Lubin
Model: S-Max / Octavia / Journey
Silnik: 2.0EB PS / 1.5TSI DSG / 3.6V6
Rocznik: 2010 / 2021 / 2015
Postów: 596
|
![]()
Witam.
Niestety nie można się było z facetem dogadać... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dnia 25.02 sprawę przejął Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta, teraz czekam na informację o postępach w sprawie.
__________________
-=> S-Max - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- -=> Octavia - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- -=> Journey - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- Był: Focus, Galaxy, Mondeo. Jest: S-Max, Octavia i Journey ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
|
![]()
Co w ogole mowil Rzecznik jak byles u niego, jak to wyglada z jego stronyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FCP member
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-11-2009
Skąd: Lubin
Model: S-Max / Octavia / Journey
Silnik: 2.0EB PS / 1.5TSI DSG / 3.6V6
Rocznik: 2010 / 2021 / 2015
Postów: 596
|
![]()
Rzecznik poprosił o przedstawienie sytuacji i okazanie dokumentów (faktura/paragon zakupu i montażu szyby, dokument reklamacji towaru). Stwierdził, że jeżeli sprzedawca podpisał dokument reklamacji i nie udzielił żadnej informacji w ustawowym terminie 14 dni to jest zobowiązany do wymiany szyby.
Powiedziałem, że próbowałem to jemu uświadomić, ale facet jest strasznie oporny i wszystko uzależnia od decyzji producenta szyby. Rzecznik wystosował do niego pismo, żeby wyjaśnił sytuację z jego punktu widzenia. Teraz czekam na telefon od Rzecznika, który powie mi jakie będą podjęte działania po otrzymaniu odpowiedzi od sprzedawcy.
__________________
-=> S-Max - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- -=> Octavia - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- -=> Journey - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- Był: Focus, Galaxy, Mondeo. Jest: S-Max, Octavia i Journey ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FCP member
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-11-2009
Skąd: Lubin
Model: S-Max / Octavia / Journey
Silnik: 2.0EB PS / 1.5TSI DSG / 3.6V6
Rocznik: 2010 / 2021 / 2015
Postów: 596
|
![]()
Uaktualnienie.
Sprzedawca wciąż unika odpowiedzialności pomimo kilku listów od rzecznika. Sprawa na 99% zakończy się w sądzie - rzecznik kompletuje dokumenty i przekaże sprawę do sądu - chyba, że gość się wreszcie ogarnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
-=> S-Max - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- -=> Octavia - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- -=> Journey - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- Był: Focus, Galaxy, Mondeo. Jest: S-Max, Octavia i Journey ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FCP member
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-11-2009
Skąd: Lubin
Model: S-Max / Octavia / Journey
Silnik: 2.0EB PS / 1.5TSI DSG / 3.6V6
Rocznik: 2010 / 2021 / 2015
Postów: 596
|
![]()
Aktualizacja.
Okazuje się słusznym przysłowie: "Sąd nie rychliwy, ale za to sprawiedliwy". W zeszłym tygodniu (21.07) zostałem poproszony o przybycie do RPK w celu wystosowania oświadczenia, które wraz z dokumentami postępowania mojej sprawy prowadzonej przez ten organ zostało wysłane do postępowania sądowego w związku z całkowitym "olewatorstwem" - zarówno mnie jak i RPK przez Pana sprzedawcę. Wyjaśniam czemu tak długo to trwa... RPK musi wysłać trzy powiadomienia zanim odda sprawę do sądu. Czas liczony od momentu wysłania powiadomienia na dotarcie do odbiorcy - 14 dni i w drugą stronę to samo - czyli teoretycznie na oficjalną drogę pisma RPK Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. sprzedawca Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. RPK składa się 28 dni Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mam nadzieję, że przed zimą wymienię sobie szybkę na sprawną i na pewno będzie to... Pilkington Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
-=> S-Max - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- -=> Octavia - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- -=> Journey - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- Był: Focus, Galaxy, Mondeo. Jest: S-Max, Octavia i Journey ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Warszawa-Sejny
Model: Mondeo TitaniumX Panther Black
Silnik: 2,5T 258KM 396Nm
Rocznik: 2007
Postów: 1,290
|
![]()
Gratuluję zacięcia, ja niestety pewnie bym to olał i wymienił na inną (za swoje). Koniecznie opisz finał tej sprawy, myślę, że nie jednemu z nas się przyda "instrukcja" postępowania w takiej sytuacji. Powodzenia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FCP member
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-11-2009
Skąd: Lubin
Model: S-Max / Octavia / Journey
Silnik: 2.0EB PS / 1.5TSI DSG / 3.6V6
Rocznik: 2010 / 2021 / 2015
Postów: 596
|
![]()
Dam znać na pewno, tylko jeśli dalej będzie to załatwiane w takim tempie to co miesiąc/dwa będę uaktualniał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
-=> S-Max - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- -=> Octavia - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- -=> Journey - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- Był: Focus, Galaxy, Mondeo. Jest: S-Max, Octavia i Journey ![]() ![]() |
![]() |
![]() |