![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 20-12-2006
Skąd: Chorzów
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 43
|
![]()
czy ktos może udzielić mi odpowiedzi, czy wymiana wahacza przedniego (lewego) w mkII to jest skomplikowana operacja? czy rzeczywiście należy odkręcać półoś i popuścić amortyzator czy wystarczy tylko odkręcić śrubę na sworzniu i na tulejach wahacza i będzie można go wybudować?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ford::professional
![]() Imię: Cezary
Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: Warszawa
Model: kuga
Silnik: 2.5 t LPG
Rocznik: 2009
Postów: 1,511
|
![]() Cytat:
1. Opuścić sanie.Jeśli to nie wystarcza to podciągnąć do góry skrzynię(odkręcić trzeba poduchę) i wyjąć śrubę. 2.Odkręcić nakrętkę,pchnąć śrubę do góry,przytrzymać,nadciąć pod samym łbem,dokręcić nakrętkę aż urwie się śruba ,nową śrubę wsunąć od dołu.Nowa śruba musi być skrócona,żeby nie uderzała o skrzynię(dla tego oryginał wchodzi od góry). Ogólnie temat jest ciężki i występuje tylko w mondeo.Powodzenia.
__________________
Moja SIERRA wróciła do Niemiec ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 20-12-2006
Skąd: Chorzów
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 43
|
![]()
wygląda na to, że troche roboty przy tym jest. a wszystko zaczęło się od wybitego sworznia. dzwoniłem na warsztat gdzie takie rzeczy z powodzeniem regenerują (trwałość tych elementów po regeneracji jest zdecydowanie wyższa niż przeciętnych zamienników co osobiście sprawdziłem w swoich samochodach i samochodach moich znajomych). warsztat zaproponował, że zregeneruja mi sworzeń na moim wahaczu bez roznitowywania tych elementów, ale wyglada na to, że łatwiej jest roznitować a potem skręcić na śruby.
kor1011 nie wiesz z której strony mają być nakrętki przy przykręcaniu sworznia do wahacza, od góry wahacza czy z dołu? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::professional
![]() Imię: Cezary
Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: Warszawa
Model: kuga
Silnik: 2.5 t LPG
Rocznik: 2009
Postów: 1,511
|
![]() Cytat:
[ Dodano: 23-10-2007, 12:33 ] Do regeneracji sworznia i tak musisz wyjąć wahacz.Odradzam roznitowywanie na aucie.
__________________
Moja SIERRA wróciła do Niemiec ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 26-09-2006
Skąd: Pułtusk
Model: mondeo
Silnik: 1,8 td
Rocznik: 1998
Postów: 85
|
![]()
ja przedni lewy wahacz wymieniłem bez żadnego problemu bez opuszczania sanek i innych. Po prostu odkręciłem wszystkie śruby i je wyjąłem, jakoś lekko poszło. Nie wyjąłem tylko przedniej śruby bo się normalnie nie da wyjąć, zatem podniosłem ją ile można uruchomiłem szlifierkę kontową i odciąłem łeb śruby i wtedy bez problemu wyszła dołem. Przed wymianą zakupiłem komplet śrub nowych w sklepie z art żelaznymi, już nie pamiętam jaki to rozmiar ale wcześniej położyłem się pod samochód i sobie to pomierzyłem. Po zamontowaniu wahacza tą przednią śrubę włożyłem od dołu i dobrze skręciłem, trochę wystawała śruba u góry bo kupiłem za długą śrubę to ją normalnie przyciąłem. Przejechałem już prawie 15 tyś i wszystko jest git.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::professional
![]() Imię: Cezary
Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: Warszawa
Model: kuga
Silnik: 2.5 t LPG
Rocznik: 2009
Postów: 1,511
|
![]()
S
Cytat:
__________________
Moja SIERRA wróciła do Niemiec ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 03-09-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 17
|
![]()
JAk potrafisz wyjąć wahacz to po co oddajesz do warsztatu na regeneracje sworznia? Wytnij sworzeń samemu (o ile jest jeszcze zanitowany fabrycznie) i wkręć nowy kupiony w sklepie. To bardzo prosta operacja, raptem 3 śruby. Zaoszczędzisz pare zł.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 20-12-2006
Skąd: Chorzów
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 43
|
![]() Cytat:
Do warsztatu mam zaufanie, bo regenerowali mi już kilka elementów zawieszenia i to w różnych samochodach (końcówki ukł. kierowniczego, łączniki stabilizatora). Koszt regeneracji niższy lub porównywalny z tańszymi zamiennikami, ale jakość zdecydowanie wyższa. Dziękuję wszystkim za info. Pewnie w weekend się za to wezmę i zdecyduję czy wybuduję cały wahacz czy tylko sworzeń, ale muszę sprawdzić czy tuleje na wahaczu są w porządku. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::professional
![]() Imię: Cezary
Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: Warszawa
Model: kuga
Silnik: 2.5 t LPG
Rocznik: 2009
Postów: 1,511
|
![]() Cytat:
__________________
Moja SIERRA wróciła do Niemiec ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 03-07-2007
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2015
Postów: 317
|
![]()
Podepnę się pod ten post ,gdyż zamierzam samodzielnie wymienić waczacz.
Według książki powinno być tak jak niżej. Podejrzewam że można to zrobić łatwiej, dlatego też proszę kolegów praktyków :fcp26 ,które pozycje pominąć. :fcp27 Wymontowanie wahacza • Przytrzymać łożysko amortyzatora kluczem do gniazd 6-kąnych o rozwartości 8 mm i poluzować nakrętkę kolumny zawieszenia o pięć obrotów. • Zaznaczyć farbą położenie tarczy koła przedniego w stosunku do piasty, aby wyrównoważone koło mogło być zamontowane w tym samym położeniu. Poluzować nakrętki koła przed uniesieniem samochodu. Unieść i podeprzeć przód samochodu, zdjąć koło przednie. • Odkręcić we wnęce koła i wyjąć osłonę paska klinowego. • Odkręcić wahacz poprzeczny od ramy pomocniczej. • Odkręcić oba drążki łączące stabilizator. • Odłączyć przegub drążka kierowniczego od zwrotnicy. • Odłączyć prawą półoś od skrzynki przekładniowej. • Wymontować łożysko pośrednie i osłonę termiczną . • Odkręcić i wyjąć sworzeń przegubu kulowego. • Wycisnąć w dół wahacz poprzeczny ze zwrotnicy. W razie trudności z rozłączeniem tych części, należy włożyć łyżkę do opon między wahacz a ramę samochodu i wypchnąć wahacz. Uwaga. Owinąć szmatą osłonę przegubu kulowego, aby ochronić ją przed uszkodzeniem podczas zamontowywania. • Wyjąć wahacz poprzeczny
__________________
Przybywam ze Szczecina !!!!! |
![]() |
![]() |