Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-10-2007, 11:19   #1
power_777
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-12-2006
Skąd: Chorzów
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 43
Domyślnie wymiana wahacza mkII

czy ktos może udzielić mi odpowiedzi, czy wymiana wahacza przedniego (lewego) w mkII to jest skomplikowana operacja? czy rzeczywiście należy odkręcać półoś i popuścić amortyzator czy wystarczy tylko odkręcić śrubę na sworzniu i na tulejach wahacza i będzie można go wybudować?

power_777 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2007, 11:42   #2
kor1011
ford::professional
 
Imię: Cezary
Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: Warszawa
Model: kuga
Silnik: 2.5 t LPG
Rocznik: 2009
Postów: 1,511
Domyślnie

Cytat:
Napisał power_777
czy wystarczy tylko odkręcić śrubę na sworzniu i na tulejach wahacza i będzie można go wybudować
Wystarczy ale przy wahaczu prawym.Przy lewym może być problem ze śrubą przedniej tulei.Oryginalnie wychodzi ona do góry a tam czeka na nią w odległości 2cm skrzynia biegów.Opcje są dwie:
1. Opuścić sanie.Jeśli to nie wystarcza to podciągnąć do góry skrzynię(odkręcić trzeba poduchę) i wyjąć śrubę.
2.Odkręcić nakrętkę,pchnąć śrubę do góry,przytrzymać,nadciąć pod samym łbem,dokręcić nakrętkę aż urwie się śruba ,nową śrubę wsunąć od dołu.Nowa śruba musi być skrócona,żeby nie uderzała o skrzynię(dla tego oryginał wchodzi od góry).
Ogólnie temat jest ciężki i występuje tylko w mondeo.Powodzenia.
__________________
Moja SIERRA wróciła do Niemiec ))
kor1011 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2007, 12:30   #3
power_777
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-12-2006
Skąd: Chorzów
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 43
Domyślnie

wygląda na to, że troche roboty przy tym jest. a wszystko zaczęło się od wybitego sworznia. dzwoniłem na warsztat gdzie takie rzeczy z powodzeniem regenerują (trwałość tych elementów po regeneracji jest zdecydowanie wyższa niż przeciętnych zamienników co osobiście sprawdziłem w swoich samochodach i samochodach moich znajomych). warsztat zaproponował, że zregeneruja mi sworzeń na moim wahaczu bez roznitowywania tych elementów, ale wyglada na to, że łatwiej jest roznitować a potem skręcić na śruby.
kor1011 nie wiesz z której strony mają być nakrętki przy przykręcaniu sworznia do wahacza, od góry wahacza czy z dołu?
power_777 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2007, 12:32   #4
kor1011
ford::professional
 
Imię: Cezary
Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: Warszawa
Model: kuga
Silnik: 2.5 t LPG
Rocznik: 2009
Postów: 1,511
Domyślnie

Cytat:
Napisał power_777
z której strony mają być nakrętki przy przykręcaniu sworznia do wahacza, od góry wahacza czy z dołu
Jest zasada że nakrętki daje się od dołu.

[ Dodano: 23-10-2007, 12:33 ]
Do regeneracji sworznia i tak musisz wyjąć wahacz.Odradzam roznitowywanie na aucie.
__________________
Moja SIERRA wróciła do Niemiec ))
kor1011 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2007, 20:06   #5
supermario1
ford::average
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 26-09-2006
Skąd: Pułtusk
Model: mondeo
Silnik: 1,8 td
Rocznik: 1998
Postów: 85
Domyślnie wahacz

ja przedni lewy wahacz wymieniłem bez żadnego problemu bez opuszczania sanek i innych. Po prostu odkręciłem wszystkie śruby i je wyjąłem, jakoś lekko poszło. Nie wyjąłem tylko przedniej śruby bo się normalnie nie da wyjąć, zatem podniosłem ją ile można uruchomiłem szlifierkę kontową i odciąłem łeb śruby i wtedy bez problemu wyszła dołem. Przed wymianą zakupiłem komplet śrub nowych w sklepie z art żelaznymi, już nie pamiętam jaki to rozmiar ale wcześniej położyłem się pod samochód i sobie to pomierzyłem. Po zamontowaniu wahacza tą przednią śrubę włożyłem od dołu i dobrze skręciłem, trochę wystawała śruba u góry bo kupiłem za długą śrubę to ją normalnie przyciąłem. Przejechałem już prawie 15 tyś i wszystko jest git.
supermario1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2007, 20:17   #6
kor1011
ford::professional
 
Imię: Cezary
Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: Warszawa
Model: kuga
Silnik: 2.5 t LPG
Rocznik: 2009
Postów: 1,511
Domyślnie

S
Cytat:
Napisał supermario1
komplet śrub nowych w sklepie z art żelaznymi,
Śruby radzę kupować w serwisie.Tylko oryginalne mają specjalną konstrukcję.Nie zapieką się w tulei bo mają przewężenie i są plastyczne.Rozciągają się i dla tego dokręca się je o kąt a nie momentem.Nie mówię że podróba puści ale wygląda to nieprofesjonalnie a oryginalna kosztuje tylko coś koło 10zł.
__________________
Moja SIERRA wróciła do Niemiec ))
kor1011 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-10-2007, 12:37   #7
mitrok
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 03-09-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 17
Domyślnie

JAk potrafisz wyjąć wahacz to po co oddajesz do warsztatu na regeneracje sworznia? Wytnij sworzeń samemu (o ile jest jeszcze zanitowany fabrycznie) i wkręć nowy kupiony w sklepie. To bardzo prosta operacja, raptem 3 śruby. Zaoszczędzisz pare zł.
mitrok jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-10-2007, 15:19   #8
power_777
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-12-2006
Skąd: Chorzów
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 43
Domyślnie

Cytat:
Napisał mitrok
JAk potrafisz wyjąć wahacz to po co oddajesz do warsztatu na regeneracje sworznia?
Taka była pierwsza moja wersja, ale warsztat który regeneruje części zaproponował mi, żebym wymontował cały wahacz (ew. ja wolę mogę podrzucić sam sworzeń). Wygląda na to, że gdyby nie ta śruba z przodu czas wymontowania i zamontowania wahacza lub wymiany samego sworznia byłby podobny.
Do warsztatu mam zaufanie, bo regenerowali mi już kilka elementów zawieszenia i to w różnych samochodach (końcówki ukł. kierowniczego, łączniki stabilizatora). Koszt regeneracji niższy lub porównywalny z tańszymi zamiennikami, ale jakość zdecydowanie wyższa.
Dziękuję wszystkim za info. Pewnie w weekend się za to wezmę i zdecyduję czy wybuduję cały wahacz czy tylko sworzeń, ale muszę sprawdzić czy tuleje na wahaczu są w porządku.
power_777 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-10-2007, 18:30   #9
kor1011
ford::professional
 
Imię: Cezary
Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: Warszawa
Model: kuga
Silnik: 2.5 t LPG
Rocznik: 2009
Postów: 1,511
Domyślnie

Cytat:
Napisał power_777
zdecyduję czy wybuduję cały wahacz czy tylko sworzeń,
Jeśli uda ci się wyjąć sam sworzeń to opisz to na forum.
__________________
Moja SIERRA wróciła do Niemiec ))
kor1011 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-10-2007, 21:00   #10
kaczor99
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 03-07-2007
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2015
Postów: 317
Domyślnie Samodzielna wymana wachacza ?

Podepnę się pod ten post ,gdyż zamierzam samodzielnie wymienić waczacz.

Według książki powinno być tak jak niżej.
Podejrzewam że można to zrobić łatwiej, dlatego też proszę kolegów praktyków :fcp26 ,które pozycje pominąć. :fcp27


Wymontowanie wahacza

• Przytrzymać łożysko amortyzatora kluczem do gniazd 6-kąnych o rozwartości 8 mm i poluzować nakrętkę kolumny zawieszenia o pięć obrotów.
• Zaznaczyć farbą położenie tarczy koła przedniego w stosunku do piasty, aby wyrównoważone koło mogło być zamontowane w tym samym położeniu. Poluzować nakrętki koła przed uniesieniem samochodu. Unieść i podeprzeć przód samochodu, zdjąć koło przednie.
• Odkręcić we wnęce koła i wyjąć osłonę paska klinowego.
• Odkręcić wahacz poprzeczny od ramy pomocniczej.
• Odkręcić oba drążki łączące stabilizator.
• Odłączyć przegub drążka kierowniczego od zwrotnicy.
• Odłączyć prawą półoś od skrzynki przekładniowej.
• Wymontować łożysko pośrednie i osłonę termiczną .
• Odkręcić i wyjąć sworzeń przegubu kulowego.
• Wycisnąć w dół wahacz poprzeczny ze zwrotnicy. W razie trudności z rozłączeniem tych części, należy włożyć łyżkę do opon między wahacz a ramę samochodu i wypchnąć wahacz.
Uwaga. Owinąć szmatą osłonę przegubu kulowego, aby ochronić ją przed uszkodzeniem podczas zamontowywania.
• Wyjąć wahacz poprzeczny
__________________
Przybywam ze Szczecina !!!!!
kaczor99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.