|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-10-2011, 12:15 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 04-08-2009
Skąd: Legionowo
Model: Ford Focus III Titanium, Ford Fiesta ST line
Silnik: 2.0TDCI 203KM 505NM by EMsetup, 1.0 ecoboost 148KM 240NM
Rocznik: 2016, 2016
Postów: 215
|
Zapalony check po zaślepieniu EGR 2.0tdci 136hp
Po zaślepieniu zaworu egr w silniku 2.0tdci po kilku dniach zaświecił się check. Silnik pracuje normalnie, spalanie i osiągi bez zauważalnych zmian. Moje pytanie brzmi, czy ktoś i w jaki sposób pozbył się zapalonego checka. Z moich ustaleń wynika niestety, że nie wystarczy wykasować błędu na komuterze, bo z dużym prawdopodobieństwem pojawi się on ponownie.
|
07-10-2011, 13:43 | #2 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,757
|
Odp: Zapalony check po zaślepieniu EGR 2.0tdci 136hp
Trzeba obrobić soft sterownika silnika tak aby EGR nie był widoczny-Polecam Vtech Łowicz
|
07-10-2011, 13:51 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: Zapalony check po zaślepieniu EGR 2.0tdci 136hp
Nie napisałeś jak dokładnie było.
Pisaliśmy wiele razy EGRa zaślepia się jeszcze jak działa. Zaślepienie nie sprawnego skutkuje MILem, ale auto chodzi OK. Sposób na pozbycie się: 1. Programowo wyłączyć 2. Wyczyścić EGRa żeby jako-tako działał, ale nie generował błędu Jest toria, która mówi, że zawsze EGR elektryczny wygeneruje błąd. Ja mam zaślepionego kilka miesięcy i jest wszystko OK. Tylko ja zaślepiłem jak jeszcze działał, chociaż nie do końca poprawnie.
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
07-10-2011, 15:22 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 04-08-2009
Skąd: Legionowo
Model: Ford Focus III Titanium, Ford Fiesta ST line
Silnik: 2.0TDCI 203KM 505NM by EMsetup, 1.0 ecoboost 148KM 240NM
Rocznik: 2016, 2016
Postów: 215
|
Odp: Zapalony check po zaślepieniu EGR 2.0tdci 136hp
W tym sęk, że zaślepiałem go jak działał prawidłowo i nie generował żadnych błędów.
|
07-10-2011, 15:30 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: Zapalony check po zaślepieniu EGR 2.0tdci 136hp
A czyściłeś go przed zaślepieniem?
Może po prostu był już usyfiony i póki spaliny go muskały to jakoś chodził z dnia na dzień. Jak obciąłeś mu spaliny, to może sią całiem zakleił:-) Taka moja teoria. Generalnie z tego co pamiętam to zaślepiali już w 2.0 na forum EGRy i było OK. Jeszcze jedno - w którym miejscu go zaślepiłeś? Mam nadzieję, że przed EGRem, a nie za. Spaliny wówczas blokowałyby się na nim i zawaliłoby go doszczętnie. Na forum znajdziesz gdzieś fotę ze zdjęciem jak powinno być.
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
07-10-2011, 17:56 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 04-08-2009
Skąd: Legionowo
Model: Ford Focus III Titanium, Ford Fiesta ST line
Silnik: 2.0TDCI 203KM 505NM by EMsetup, 1.0 ecoboost 148KM 240NM
Rocznik: 2016, 2016
Postów: 215
|
Odp: Zapalony check po zaślepieniu EGR 2.0tdci 136hp
EGR został zaślepiony prawidłowo, bo jeszcze przed chłodnicą spalin. Też czytałem np. o S-maxach z tym samym silnikiem z zaślepionym zaworem i tam nie zapalał się żaden check. (być może w Focusach jest trochę inny soft).
|
07-10-2011, 18:05 | #7 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: Zapalony check po zaślepieniu EGR 2.0tdci 136hp
A odczytałeś ten błąd? Co to dokładnie jest? Może...to nie EGR.
Trochę dziwne, że ECU sobie przypomniało o EGRze po paru dniach. Np. przepływka generuje MIL przy 3cim uruchamianiu silnika.
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" Ostatnio edytowane przez maureliusz ; 07-10-2011 o 18:15 |
08-10-2011, 01:32 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 05-08-2009
Skąd: śląsk
Model: ford fokus
Silnik: tdci 2li
Rocznik: 2004
Postów: 272
|
Odp: Zapalony check po zaślepieniu EGR 2.0tdci 136hp
|
08-10-2011, 02:01 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: Zapalony check po zaślepieniu EGR 2.0tdci 136hp
Poczytałem, i...??? Jakie wnioski, bo ja nie wiem?
Tekst tak pomieszany, że nic z tego nie wiadomo. Wynikałoby, że w 2.0 może być sterownik Delphi lub Siemens, ale mi się wydaje, że to jakaś pomyłka. Delphi jest w 1.8. W 2.0 wywalało checka, a w 1.8 gdzie powinno, a gościowi nie wywalało - ciekawe :-). Jak całość wpływa na temat?
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
08-10-2011, 14:07 | #10 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 05-08-2009
Skąd: śląsk
Model: ford fokus
Silnik: tdci 2li
Rocznik: 2004
Postów: 272
|
Odp: Zapalony check po zaślepieniu EGR 2.0tdci 136hp
Cytat:
|
|