Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-10-2011, 12:15   #1
wilku30
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 04-08-2009
Skąd: Legionowo
Model: Ford Focus III Titanium, Ford Fiesta ST line
Silnik: 2.0TDCI 203KM 505NM by EMsetup, 1.0 ecoboost 148KM 240NM
Rocznik: 2016, 2016
Postów: 215
Domyślnie Zapalony check po zaślepieniu EGR 2.0tdci 136hp

Po zaślepieniu zaworu egr w silniku 2.0tdci po kilku dniach zaświecił się check. Silnik pracuje normalnie, spalanie i osiągi bez zauważalnych zmian. Moje pytanie brzmi, czy ktoś i w jaki sposób pozbył się zapalonego checka. Z moich ustaleń wynika niestety, że nie wystarczy wykasować błędu na komuterze, bo z dużym prawdopodobieństwem pojawi się on ponownie.

wilku30 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-10-2011, 13:43   #2
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,757
Domyślnie Odp: Zapalony check po zaślepieniu EGR 2.0tdci 136hp

Trzeba obrobić soft sterownika silnika tak aby EGR nie był widoczny-Polecam Vtech Łowicz
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-10-2011, 13:51   #3
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: Zapalony check po zaślepieniu EGR 2.0tdci 136hp

Nie napisałeś jak dokładnie było.
Pisaliśmy wiele razy EGRa zaślepia się jeszcze jak działa. Zaślepienie nie sprawnego skutkuje MILem, ale auto chodzi OK.

Sposób na pozbycie się:
1. Programowo wyłączyć
2. Wyczyścić EGRa żeby jako-tako działał, ale nie generował błędu

Jest toria, która mówi, że zawsze EGR elektryczny wygeneruje błąd. Ja mam zaślepionego kilka miesięcy i jest wszystko OK. Tylko ja zaślepiłem jak jeszcze działał, chociaż nie do końca poprawnie.
__________________
_______________________
115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"
maureliusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-10-2011, 15:22   #4
wilku30
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 04-08-2009
Skąd: Legionowo
Model: Ford Focus III Titanium, Ford Fiesta ST line
Silnik: 2.0TDCI 203KM 505NM by EMsetup, 1.0 ecoboost 148KM 240NM
Rocznik: 2016, 2016
Postów: 215
Domyślnie Odp: Zapalony check po zaślepieniu EGR 2.0tdci 136hp

W tym sęk, że zaślepiałem go jak działał prawidłowo i nie generował żadnych błędów.
wilku30 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-10-2011, 15:30   #5
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: Zapalony check po zaślepieniu EGR 2.0tdci 136hp

A czyściłeś go przed zaślepieniem?
Może po prostu był już usyfiony i póki spaliny go muskały to jakoś chodził z dnia na dzień. Jak obciąłeś mu spaliny, to może sią całiem zakleił:-)

Taka moja teoria.

Generalnie z tego co pamiętam to zaślepiali już w 2.0 na forum EGRy i było OK.

Jeszcze jedno - w którym miejscu go zaślepiłeś? Mam nadzieję, że przed EGRem, a nie za. Spaliny wówczas blokowałyby się na nim i zawaliłoby go doszczętnie. Na forum znajdziesz gdzieś fotę ze zdjęciem jak powinno być.
__________________
_______________________
115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"
maureliusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-10-2011, 17:56   #6
wilku30
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 04-08-2009
Skąd: Legionowo
Model: Ford Focus III Titanium, Ford Fiesta ST line
Silnik: 2.0TDCI 203KM 505NM by EMsetup, 1.0 ecoboost 148KM 240NM
Rocznik: 2016, 2016
Postów: 215
Domyślnie Odp: Zapalony check po zaślepieniu EGR 2.0tdci 136hp

EGR został zaślepiony prawidłowo, bo jeszcze przed chłodnicą spalin. Też czytałem np. o S-maxach z tym samym silnikiem z zaślepionym zaworem i tam nie zapalał się żaden check. (być może w Focusach jest trochę inny soft).
wilku30 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-10-2011, 18:05   #7
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: Zapalony check po zaślepieniu EGR 2.0tdci 136hp

A odczytałeś ten błąd? Co to dokładnie jest? Może...to nie EGR.

Trochę dziwne, że ECU sobie przypomniało o EGRze po paru dniach. Np. przepływka generuje MIL przy 3cim uruchamianiu silnika.
__________________
_______________________
115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"

Ostatnio edytowane przez maureliusz ; 07-10-2011 o 18:15
maureliusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2011, 01:32   #8
karmaz
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 05-08-2009
Skąd: śląsk
Model: ford fokus
Silnik: tdci 2li
Rocznik: 2004
Postów: 272
Domyślnie Odp: Zapalony check po zaślepieniu EGR 2.0tdci 136hp

poczytać uważnie [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
karmaz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2011, 02:01   #9
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: Zapalony check po zaślepieniu EGR 2.0tdci 136hp

Poczytałem, i...??? Jakie wnioski, bo ja nie wiem?

Tekst tak pomieszany, że nic z tego nie wiadomo. Wynikałoby, że w 2.0 może być sterownik Delphi lub Siemens, ale mi się wydaje, że to jakaś pomyłka. Delphi jest w 1.8.

W 2.0 wywalało checka, a w 1.8 gdzie powinno, a gościowi nie wywalało - ciekawe :-).

Jak całość wpływa na temat?
__________________
_______________________
115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"
maureliusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2011, 14:07   #10
karmaz
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 05-08-2009
Skąd: śląsk
Model: ford fokus
Silnik: tdci 2li
Rocznik: 2004
Postów: 272
Domyślnie Odp: Zapalony check po zaślepieniu EGR 2.0tdci 136hp

Cytat:
Napisał maureliusz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Poczytałem, i...??? Jakie wnioski, bo ja nie wiem?

Tekst tak pomieszany, że nic z tego nie wiadomo. Wynikałoby, że w 2.0 może być sterownik Delphi lub Siemens, ale mi się wydaje, że to jakaś pomyłka. Delphi jest w 1.8.

W 2.0 wywalało checka, a w 1.8 gdzie powinno, a gościowi nie wywalało - ciekawe :-).

Jak całość wpływa na temat?
przeczytaj stronę drugą 13 post,a swoją drogą ja bym nie ruszał egr-a bo podobno ma wpływ na chłodzenie silnika,dokładnie jak mi powiedział kiedyś mechanik,egr ma wpływ na chłodzenie denek cylidrów tłoka czy jakoś tam,Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
karmaz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:37.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.