![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
Postów: n/a
|
![]()
poszukuje uzytkownika fiesty z lat '99-00 z fabrycznie zamontowanymi elektronicznymi zegarami.
Chodzi o fieste chyba mkIV , te z jajem z przodu. potrzebuje pewnej informacji. |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 17-03-2006
Skąd: Łódź
Model: Fiesta
Silnik: 1.25
Rocznik: '99
Postów: 572
|
![]()
Moja Fiestka ma elektroniczne zegary, a dokładnie liczniki przebiegów-o to Ci chodziło?
__________________
http://img260.imageshack.us/img260/9921/atestcp1tr7.gif |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Imię: Kuba
Zarejestrowany: 21-05-2004
Skąd: Poznań- okolice
Model: Mondeo MK4/Fiesta MK6/Grizzly 700
Silnik: 1,8TDCi/1,25 LPG
Rocznik: 2008/2005
Postów: 881
|
![]()
Sławko, ja co prawda mam MKV, ale zegary przynajmniej z wyglądu są takie same i są elektroniczne (mają wyświetlacz)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Postów: n/a
|
![]()
Tak dokładnie o te mi chodzi co maja wyswietlacz LCD kilometrów. zreszta pozostałe wskażniki też są cyfrowe, tylko prezentacja jest analogowa.
A teraz do sedna sprawy: zamontowałem sobie elektroniczne zegary i wszystko chodzi tak jak powinno, ale chce sie upewnic czy pewne zachowania sa normalne. I tak: po przekreceniu stacyjki w pozycje pierwszą zegary są martwe i to jest prawidłowy objaw. po przekreceniu w pozycje drugą, zegary ozywaja, nastepuje podswietlenie licznika km, nastepuje test LCD(zapalaja sie wszystkie segmenty) i po chwili pokazuje ilośc km(to też jest ok) w tym czasie wskazówki od paliwa i temp. silnika idą na swoje miejsce, wskazówka od prędkościomierza stoi w miejscu, a wskazówka obrotomierza skacze do ok 4000 obr/min i wraca do zera. Czy to jest normalne? czy tez tak macie ? Nastepnie przekręcamy kluczyk w pozycje trzecią czyli uruichamiamy silnik. w tym momencie zegary gasną tak jakby zabrakło zasilania, a po od paleniu i powrocie kluczyka w pozycje drugą zegary sie uruchamiają i powtarza sie procedura testowa, oraz wskazówka od obrotomierza znów skacze do ok 4000 obr i wraca na miejsce pokazując odpowiednie obroty(silnik pracuje). Od tego momentu jest wszystko OK. Czy też macie takie zachowania zegarów? Nie pytam, co to może być, bo to jest nieistotne i gdyby okazało się, ze tak ma nie byc to sobie poradze. Za odpowiedz i ewentualny opis zachowania sie zegarów w sytuacjach opisanych przeze mnie z góry dziękuje. taką tarcze maja: |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Imię: Kuba
Zarejestrowany: 21-05-2004
Skąd: Poznań- okolice
Model: Mondeo MK4/Fiesta MK6/Grizzly 700
Silnik: 1,8TDCi/1,25 LPG
Rocznik: 2008/2005
Postów: 881
|
![]()
No ja niestety nie mam obrotka (ale to co opisujesz na 99,9% nie jest prawidłowym zachowaniem). Poza tym u mnie po przekręceniu na pozycje drugą jest ciut inaczej niż u Ciebie- zegary jak i wyświetlacz podświetlają się dopiero po włączeniu świateł oraz na wyświetlaczu nie podświetlają się wszystkie segmenty, tylko od razu pokazuje przebieg (chyba, ale nie jestem pewnien), poza tym po uruchomieniu silnika jeszcze raz zapalają się kontrolki temperatury, ABS, rezerwy oraz chyba jaśków i na chwile gaśnie wyświetlacz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 17-03-2006
Skąd: Łódź
Model: Fiesta
Silnik: 1.25
Rocznik: '99
Postów: 572
|
![]()
U mnie wygląda to tak:
I pozycja-j.w. II pozycja-identyczne zachowanie, testy kontrolek, LCD (włącznie z podświetleniem i wyświetlaniem ósemek na dzień dobry), wskaźników takie same, ale nie ma testu obrotomierza-zegar zachowuje się tak jak prędkościomierz III pozycja-podświetlenie gaśnie przy pracy rozrusznika; po odpaleniu drugiego testu wskaźników paliwa i temperatury nie ma (choć głowy sobie uciąć nie dam-sprawdzę przy okazji), obrotomierz od razu grzecznie wędruje na aktualne obroty-bez skoku na 4 tyś. Pozdrawiam
__________________
http://img260.imageshack.us/img260/9921/atestcp1tr7.gif |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
#9 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 17-03-2006
Skąd: Łódź
Model: Fiesta
Silnik: 1.25
Rocznik: '99
Postów: 572
|
![]()
Po odpaleniu drugiego testu kontrolek nie ma (zapala się tylko przez chwilę ukochana rezerwa-gdy wskaźnik paliwa wędruje na swoje miejsce). Podobnie jest z LCD-nie ma testu z zapalaniem wszystkich segmentów, od razu pojawia się licznik kilometrów.
__________________
http://img260.imageshack.us/img260/9921/atestcp1tr7.gif |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Postów: n/a
|
![]()
no to u mnie po odpaleniu jest tylko test kontrolki rezerwy i kontrolki niskiego poziomu płynu oraz test wyswietlacza(wszystkie segmenty). obrotek jest ok, nie skacze.
no to zostaje mi sprawdzić i znaleźć przyczyne tego skaczącego obrotka. Co prawda zegary mam od pumy i byc moze jest inne oprogramowanie, ale i tak powinno byc tak jak jest u Ciebie. hmmmm, ide myslec. aha, jakbys mógł spisac kilka pierwszych wskazań wyswietlacza w trybie testowym, do momentu kiedy pojawi sie test predkości ? tu masz link co powinno być http://www.hearsay.demon.co.uk/puma/DIC.html chodzi mi o rubryki: display tests oraz programming. |
![]() |