Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fiesta
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-03-2006, 20:48   #1
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie elektroniczne zegary i pare pytań.

poszukuje uzytkownika fiesty z lat '99-00 z fabrycznie zamontowanymi elektronicznymi zegarami.

Chodzi o fieste chyba mkIV , te z jajem z przodu.
potrzebuje pewnej informacji.

  Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2006, 13:18   #2
Kapuhy
ford::specialist
 
Avatar Kapuhy
 
Zarejestrowany: 17-03-2006
Skąd: Łódź
Model: Fiesta
Silnik: 1.25
Rocznik: '99
Postów: 572
Domyślnie

Moja Fiestka ma elektroniczne zegary, a dokładnie liczniki przebiegów-o to Ci chodziło?
Kapuhy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2006, 13:52   #3
kuba
ford::specialist
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 21-05-2004
Skąd: Poznań- okolice
Model: Mondeo MK4/Fiesta MK6/Grizzly 700
Silnik: 1,8TDCi/1,25 LPG
Rocznik: 2008/2005
Postów: 881
Domyślnie

Sławko, ja co prawda mam MKV, ale zegary przynajmniej z wyglądu są takie same i są elektroniczne (mają wyświetlacz)
kuba jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2006, 16:01   #4
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Tak dokładnie o te mi chodzi co maja wyswietlacz LCD kilometrów. zreszta pozostałe wskażniki też są cyfrowe, tylko prezentacja jest analogowa.

A teraz do sedna sprawy:
zamontowałem sobie elektroniczne zegary i wszystko chodzi tak jak powinno, ale chce sie upewnic czy pewne zachowania sa normalne.
I tak:
po przekreceniu stacyjki w pozycje pierwszą zegary są martwe i to jest prawidłowy objaw.
po przekreceniu w pozycje drugą, zegary ozywaja, nastepuje podswietlenie licznika km, nastepuje test LCD(zapalaja sie wszystkie segmenty) i po chwili pokazuje ilośc km(to też jest ok) w tym czasie wskazówki od paliwa i temp. silnika idą na swoje miejsce, wskazówka od prędkościomierza stoi w miejscu, a wskazówka obrotomierza skacze do ok 4000 obr/min i wraca do zera.
Czy to jest normalne? czy tez tak macie ?




Nastepnie przekręcamy kluczyk w pozycje trzecią czyli uruichamiamy silnik. w tym momencie zegary gasną tak jakby zabrakło zasilania, a po od paleniu i powrocie kluczyka w pozycje drugą zegary sie uruchamiają i powtarza sie procedura testowa, oraz wskazówka od obrotomierza znów skacze do ok 4000 obr i wraca na miejsce pokazując odpowiednie obroty(silnik pracuje). Od tego momentu jest wszystko OK.

Czy też macie takie zachowania zegarów?

Nie pytam, co to może być, bo to jest nieistotne i gdyby okazało się, ze tak ma nie byc to sobie poradze.

Za odpowiedz i ewentualny opis zachowania sie zegarów w sytuacjach opisanych przeze mnie z góry dziękuje.

taką tarcze maja:
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2006, 18:37   #5
kuba
ford::specialist
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 21-05-2004
Skąd: Poznań- okolice
Model: Mondeo MK4/Fiesta MK6/Grizzly 700
Silnik: 1,8TDCi/1,25 LPG
Rocznik: 2008/2005
Postów: 881
Domyślnie

No ja niestety nie mam obrotka (ale to co opisujesz na 99,9% nie jest prawidłowym zachowaniem). Poza tym u mnie po przekręceniu na pozycje drugą jest ciut inaczej niż u Ciebie- zegary jak i wyświetlacz podświetlają się dopiero po włączeniu świateł oraz na wyświetlaczu nie podświetlają się wszystkie segmenty, tylko od razu pokazuje przebieg (chyba, ale nie jestem pewnien), poza tym po uruchomieniu silnika jeszcze raz zapalają się kontrolki temperatury, ABS, rezerwy oraz chyba jaśków i na chwile gaśnie wyświetlacz.
kuba jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2006, 18:55   #6
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał kuba
zegary jak i wyświetlacz podświetlają się dopiero po włączeniu świateł
wyświetlacz zawsze jest podswietlony, natoiast o oswietleniu zegarów nic nie pisałem. pisząc "tym momencie zegary gasną tak jakby zabrakło zasilania" miałem na mysli, ze gasna wszystkie kontrolki oraz gasnie wyswietlacz jak ijego podswietlenie.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2006, 19:15   #7
Kapuhy
ford::specialist
 
Avatar Kapuhy
 
Zarejestrowany: 17-03-2006
Skąd: Łódź
Model: Fiesta
Silnik: 1.25
Rocznik: '99
Postów: 572
Domyślnie

U mnie wygląda to tak:

I pozycja-j.w.

II pozycja-identyczne zachowanie, testy kontrolek, LCD (włącznie z podświetleniem i wyświetlaniem ósemek na dzień dobry), wskaźników takie same, ale nie ma testu obrotomierza-zegar zachowuje się tak jak prędkościomierz

III pozycja-podświetlenie gaśnie przy pracy rozrusznika; po odpaleniu drugiego testu wskaźników paliwa i temperatury nie ma (choć głowy sobie uciąć nie dam-sprawdzę przy okazji), obrotomierz od razu grzecznie wędruje na aktualne obroty-bez skoku na 4 tyś.

Pozdrawiam
Kapuhy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2006, 19:28   #8
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kapuhy
II pozycja-identyczne zachowanie, testy kontrolek, LCD (włącznie z podświetleniem i wyświetlaniem ósemek na dzień dobry), wskaźników takie same, ale nie ma testu obrotomierza-zegar zachowuje się tak jak prędkościomierz
hmmmm... , w takim razie cos mam nie tak. Co prawda jak wczesniej ze dwa razy przekrece kluczykiem pomiedzy pozycjami I i II to wskazówka predkościomierza juz nie skacze, tylko grzecznie stoi na 0 obr/min.
Cytat:
Napisał Kapuhy
III pozycja-podświetlenie gaśnie przy pracy rozrusznika; po odpaleniu drugiego testu wskaźników paliwa i temperatury nie ma (choć głowy sobie uciąć nie dam-sprawdzę przy okazji)
No u mnie tez nie ma testu tych wskażników, ale jakbyś mógł sprawdzić czy po odpaleniu nie pojawia sie test kontrolek i wyswietlacza, to byłbym wdzieczny.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2006, 19:48   #9
Kapuhy
ford::specialist
 
Avatar Kapuhy
 
Zarejestrowany: 17-03-2006
Skąd: Łódź
Model: Fiesta
Silnik: 1.25
Rocznik: '99
Postów: 572
Domyślnie

Po odpaleniu drugiego testu kontrolek nie ma (zapala się tylko przez chwilę ukochana rezerwa-gdy wskaźnik paliwa wędruje na swoje miejsce). Podobnie jest z LCD-nie ma testu z zapalaniem wszystkich segmentów, od razu pojawia się licznik kilometrów.
Kapuhy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2006, 19:58   #10
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

no to u mnie po odpaleniu jest tylko test kontrolki rezerwy i kontrolki niskiego poziomu płynu oraz test wyswietlacza(wszystkie segmenty). obrotek jest ok, nie skacze.

no to zostaje mi sprawdzić i znaleźć przyczyne tego skaczącego obrotka.

Co prawda zegary mam od pumy i byc moze jest inne oprogramowanie, ale i tak powinno byc tak jak jest u Ciebie.

hmmmm, ide myslec.

aha, jakbys mógł spisac kilka pierwszych wskazań wyswietlacza w trybie testowym, do momentu kiedy pojawi sie test predkości ?

tu masz link co powinno być http://www.hearsay.demon.co.uk/puma/DIC.html
chodzi mi o rubryki: display tests oraz programming.
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.